TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejowy dzień w Poznaniu, bez samorządowców
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.10.2018 13:01:09
Politycy PiS i prezes Mamiński jeżdżą pociągiem po Poznaniu, bez samorządowców

Dziś w Poznaniu prawdziwy dzień kolejowy. Przejażdżka pociągiem, oglądanie inwestycji kolejowych. Ale bez udziału samorządowców.

Dziś w Poznaniu prawdziwy dzień kolejowy. Przejażdżka pociągiem, oglądanie inwestycji kolejowych. Ale bez udziału samorządowców.

W związku z dzisiejszym "wydarzeniem poświęconym inwestycjom kolejowym Grupy PKP w Wielkopolsce i Poznaniu", jak brzmi zapowiedź prasowa wydarzenia obejmującego m.in. temat modernizacji linii kolejowej Poznań – Piła z udziałem Ministra Infrastruktury wraz jego zastępcą oraz m.in. Wojewody Wielkopolskiego oraz przedstawicielami Zarządu PKP SA zwracam uwagę na fakt, że fotografowanie się polityków PiS na tle inwestycji inicjowanych i finansowanych przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego stało się już złą praktyką – mówi marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak.

Podobnie jak niezapraszanie przedstawicieli Samorządu Województwa Wielkopolskiego do udziału w takich spektakularnych przeglądach inwestycji, które nie miałyby szans realizacji, gdyby nie decyzje i środki finansowe, które pozostają w gestii władz samorządowych – dodaje marszałek. Podobnie jak niezapraszanie mediów, które nie sprzyjają obecnemu prezesowi PKP SA Krzysztofowi Mamińskiemu. Niestety obecnie w PKP SA to już standard.

Jako marszałek Województwa Wielkopolskiego, ale także przedstawiciel Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym 2014 – 2020 wyrażam ubolewanie, że to dzisiejsze spotkanie odbywa się w trybie kampanii wyborczej PiS. Przypomnę, że gdyby nie podpisana w dniu 21 kwietnia 2017 roku przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego umowa z PKP PLK SA na dofinansowanie kwotą 423 mln zł wartego blisko 615 mln projektu związanego z modernizacją linii kolejowej nr 354 Poznań Główny POD – Piła Główna, która jest naszą największą umową dotacyjną, nie mogłoby się dzisiaj odbyć spotkanie polityków PiS, którzy w świetle kamer ogłoszą "swój" kolejny sukces – dodaje marszałek Woźniak.

Przypomnę tylko, że PiS, pomimo szumnych zapowiedzi przed wyborami parlamentarnymi w 2015 roku dotyczących planów realizacji tego projektu w wersji dwutorowej, po wygranych wyborach tego tematu już nie podjął. Gdyby nie nasza, Samorządu Województwa Wielkopolskiego determinacja, to zrealizowana inwestycja, hucznie dziś prezentowana na doraźne polityczne zapotrzebowanie przed wyborami samorządowymi, nie miałaby racji bytu – stwierdza Woźniak.

Jak udało nam się ustalić plan dnia jest następujący:

12:00 - stacja Oborniki Wielkopolskie – briefing dla wybranych przez PKP SA mediów na temat modernizacji linii Poznań – Piła

12:20 - przejazd dla wybranych przez PKP osób pociągiem na stację Poznań Główny

13:00 - Poznań Główny, peron 6 - briefing dla wybranych przez PKP SA mediów na temat modernizacji taboru PKP Intercity

13:25 – briefing dla wybranych przez PKP SA mediów w związku z otwarciem Dworca Zachodniego

13:40 - przejście na peron 6 i przejazd dla wybranych przez PKP SA osób na stację Poznań Garbary

14:05 - krótkie zwiedzanie dla wybranych przez PKP SA osób niedawno otwartego dworca Poznań Garbary

14:15 - koniec wydarzenia.

Za koordynację i organizację wydarzenia odpowiada pracownik spółki PKP SA - Paulina Jankowska.  



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP SA
Poznań
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.