TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejny odcinek `Nadodrzanki` do remontu. Tylko 120 km/h
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 12.09.2017 15:20:34 3 komentarze
Będzie remont kolejnego odcinka Nadodrzanki (foto: PKP PLK)

Przetarg na budowę liczącego 38 km toru Nadodrzanki w województwie lubuskim ogłosiły właśnie PKP Polskie Linie Kolejowe.

Przetarg na budowę liczącego 38 km toru Nadodrzanki w województwie lubuskim ogłosiły właśnie PKP Polskie Linie Kolejowe. Przebudowa zapewni szybszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów oraz lepsze warunki dla transportu towarów.

Nadodrzanka to linia kolejowa nr 273, która łączy południe Polski z portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu.

Przetarg dotyczy robót między Drzeńskiem a Kostrzynem, a szacunkowa wartość planowanych prac to ponad 150 mln zł. Inwestycja zapewni ponad dwukrotnie szybszy przejazd pociągów - składów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 100 km/h.

Prace na odcinku Drzeńsko - Kostrzyn realizowane są w ramach zadania "Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów - Zielona Góra - Rzepin - Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822". Inwestycja finansowana jest ze środków krajowych. Rozpoczęcie robót budowalnych zaplanowane jest w grudniu 2017 roku, natomiast ich zakończenie rok później.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
remont
  • PiSda – 12.09.2017

    Tylko 120 km/h ... A potem Inwestycja zapewni ponad dwukrotnie szybszy przejazd pociągówRęce opadają. Uczyliście się w wskmip ?To jak jest dobrze czy źle? Jeden chce dokopać drugi pochwalić a koordynator na wakacjach

  • www – 12.09.2017

    Tytuł do kitu. Remont i przywrócenie normalnej prędkości jest jak najbardziej ok. Naprawdę wszędzie trzeba budować tory na 160 km/h po których takie pociągi później nie jeźdżą? Nie, nie to jest prawda. Gdyby wszystkie tory w naszym kraju były utrzymywane na takim poziomie, żeby nie było spowolnień to byłoby super. Warunkiem sukcesu kolei jest płynność jazdy i dobry czas przejazdu. Poza tym priorytetem są pociągi dla ludzi mieszkających przy linii kolejowej. Po to ona jest, a nie po to, żeby jeździły tylko pociągi z jednego dużego miasta do drugiego.

  • jo – 13.09.2017

    hahaha co to jest 120 km/h co najmniej 160 km/h

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.