TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejny odcinek `Nadodrzanki` do remontu. Tylko 120 km/h
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 12.09.2017 15:20:34 3 komentarze
Będzie remont kolejnego odcinka Nadodrzanki (foto: PKP PLK)

Przetarg na budowę liczącego 38 km toru Nadodrzanki w województwie lubuskim ogłosiły właśnie PKP Polskie Linie Kolejowe.

Przetarg na budowę liczącego 38 km toru Nadodrzanki w województwie lubuskim ogłosiły właśnie PKP Polskie Linie Kolejowe. Przebudowa zapewni szybszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów oraz lepsze warunki dla transportu towarów.

Nadodrzanka to linia kolejowa nr 273, która łączy południe Polski z portami morskimi w Szczecinie i Świnoujściu.

Przetarg dotyczy robót między Drzeńskiem a Kostrzynem, a szacunkowa wartość planowanych prac to ponad 150 mln zł. Inwestycja zapewni ponad dwukrotnie szybszy przejazd pociągów - składów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 100 km/h.

Prace na odcinku Drzeńsko - Kostrzyn realizowane są w ramach zadania "Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów - Zielona Góra - Rzepin - Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822". Inwestycja finansowana jest ze środków krajowych. Rozpoczęcie robót budowalnych zaplanowane jest w grudniu 2017 roku, natomiast ich zakończenie rok później.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
remont
  • PiSda – 12.09.2017

    Tylko 120 km/h ... A potem Inwestycja zapewni ponad dwukrotnie szybszy przejazd pociągówRęce opadają. Uczyliście się w wskmip ?To jak jest dobrze czy źle? Jeden chce dokopać drugi pochwalić a koordynator na wakacjach

  • www – 12.09.2017

    Tytuł do kitu. Remont i przywrócenie normalnej prędkości jest jak najbardziej ok. Naprawdę wszędzie trzeba budować tory na 160 km/h po których takie pociągi później nie jeźdżą? Nie, nie to jest prawda. Gdyby wszystkie tory w naszym kraju były utrzymywane na takim poziomie, żeby nie było spowolnień to byłoby super. Warunkiem sukcesu kolei jest płynność jazdy i dobry czas przejazdu. Poza tym priorytetem są pociągi dla ludzi mieszkających przy linii kolejowej. Po to ona jest, a nie po to, żeby jeździły tylko pociągi z jednego dużego miasta do drugiego.

  • jo – 13.09.2017

    hahaha co to jest 120 km/h co najmniej 160 km/h

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!