Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny dobry rok dla kolei – wyniki przewozów za 2019 r.

inforail
31.01.2020 06:45
0 Komentarzy

W roku 2019 liczbaprzewiezionych pasażerów przekroczyła 335 mln. To o ponad  25 mln więcej niż w 2018 r. Jest to równieżnajlepszy wynik od 2001 r.

Długość zrealizowanychprzez pasażerów kolei przejazdów to łącznie ponad 22 miliardy kilometrów. Znaczna  część tych  podróży  mogłaby się  zapewne  odbyć prywatnymi  samochodami – wyjaśniadr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. Jednak samochody te nie pojawiły się na drogach, nie przejechały miliardów kilometrów.  To właśnie dzięki kolei podróżowanie byłobezpieczniejsze i bardziej ekologicznie. Kolej pełni obecnie funkcję codzienniewykorzystywanej doskonałej  komunikacjiaglomeracyjnej i miejskiej oraz  jest chętniewybierana podczas dalekich podróży turystycznych czy biznesowych – podsumowuje Góra.

W 2019 r. prawie wszyscy przewoźnicy obsługujący regularneprzewozy odnotowali wzrost liczby pasażerów w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przewoźnikdalekobieżny, PKP Intercity, odnotował wzrost liczby pasażerów o ponad 2,7 mln(6%). Systematycznie rozszerza on swoją ofertę. W rozkładzie jazdy 2014/2015pociągi PKP Intercity zatrzymywały się w 296 miastach i miejscowościach. W kolejnych rozkładach ta liczba rosładochodząc w 2019 r. do 382 obsługiwanych miast i miejscowości.

W ostatnim roku duże wzrosty liczby pasażerów zauważalnebyły także u przewoźników samorządowych. O ponad milion podróżnych więcej niżw  2018 r. przewiozły: Koleje Śląskie  (3,5  mln osób  więcej), SKM Warszawa(2,6  mln), Koleje Mazowieckie (2,4 mln),Koleje Dolnośląskie (2,4 mln) czy Koleje Wielkopolskie (1,2 mln).

W 2019 r. wykonano pracę przewozową o 4,8% większą, niż wroku poprzednim – osiągnęła ona poziom blisko 22,1 mld  pasażerokilometrów. Ponadpołowę pracy przewozowej wykonało PKP Intercity.              

Średnia odległość podróży pasażera korzystającego z usług tego przewoźnika wynosiła 238 km. W okresie wakacji (lipiec – sierpień) odległość przejazdubyła jeszcze większa i wynosiła około 270 km.

Przewoźnicy pasażerscy wykonali pracę eksploatacyjną napoziomie 170  mln pociągokilometrów. W porównaniuz 2018 r. wartość ta wzrosła o 4,6 mln pociągokilometrów (2,8%).


Komentarze