TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejny dobry rok dla kolei – wyniki przewozów za 2019 r.
InfoRail.pl - Opublikowano: 31.01.2020 08:45:10
Kolejny dobry rok dla kolei – wyniki przewozów za 2019 r.

W roku 2019 liczba przewiezionych pasażerów przekroczyła 335 mln. To o ponad 25 mln więcej niż w 2018 r. Jest to również najlepszy wynik od 2001 r.

W roku 2019 liczba przewiezionych pasażerów przekroczyła 335 mln. To o ponad  25 mln więcej niż w 2018 r. Jest to również najlepszy wynik od 2001 r.

Długość zrealizowanych przez pasażerów kolei przejazdów to łącznie ponad 22 miliardy kilometrów. Znaczna  część  tych  podróży  mogłaby  się  zapewne  odbyć  prywatnymi  samochodami - wyjaśnia dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. Jednak samochody te nie pojawiły się na  drogach, nie przejechały miliardów kilometrów.  To właśnie dzięki kolei podróżowanie było bezpieczniejsze i bardziej ekologicznie. Kolej pełni obecnie funkcję codziennie wykorzystywanej doskonałej  komunikacji aglomeracyjnej i miejskiej oraz  jest chętnie wybierana podczas dalekich podróży turystycznych czy biznesowych – podsumowuje Góra.

W 2019 r. prawie wszyscy przewoźnicy obsługujący regularne przewozy odnotowali wzrost liczby pasażerów w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przewoźnik dalekobieżny, PKP Intercity, odnotował wzrost liczby pasażerów o ponad 2,7 mln (6%). Systematycznie rozszerza on swoją ofertę. W rozkładzie jazdy 2014/2015 pociągi PKP Intercity zatrzymywały się w 296 miastach i miejscowościach. W kolejnych rozkładach ta liczba rosła dochodząc w 2019 r. do 382 obsługiwanych miast i miejscowości.

W ostatnim roku duże wzrosty liczby pasażerów zauważalne były także u przewoźników samorządowych. O ponad milion podróżnych więcej niż w  2018  r. przewiozły: Koleje  Śląskie  (3,5  mln  osób  więcej), SKM Warszawa (2,6  mln), Koleje Mazowieckie (2,4 mln), Koleje Dolnośląskie (2,4 mln) czy Koleje Wielkopolskie (1,2 mln).

W 2019 r. wykonano pracę przewozową o 4,8% większą, niż w roku poprzednim – osiągnęła ona poziom blisko  22,1 mld  pasażerokilometrów. Ponad połowę pracy przewozowej wykonało PKP Intercity.              

Średnia odległość podróży  pasażera korzystającego z usług tego przewoźnika wynosiła 238 km. W okresie wakacji (lipiec - sierpień) odległość przejazdu była jeszcze większa i wynosiła około 270 km.

Przewoźnicy pasażerscy wykonali pracę eksploatacyjną na poziomie 170  mln pociągokilometrów. W porównaniu z 2018 r. wartość ta wzrosła o 4,6 mln pociągokilometrów (2,8%).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UTK
rynek
PKP Intercity
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.