TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejny chętny na autobusy Low Entry. Dobrodzień!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.08.2017 14:24:43 7 komentarzy
Kolejny chętny na autobusy Low Entry. Dobrodzień!

4 sierpnia Gmina Dobrodzień ogłosiła przetarg na dostawę dwóch niskowejściowych autobusów klasy maxi. Zakup pojazdów jest możliwy dzięki unijnemu wsparciu udzielonemu z opolskiego RPO.

4 sierpnia Gmina Dobrodzień ogłosiła przetarg na dostawę dwóch niskowejściowych autobusów klasy maxi. Zakup pojazdów jest możliwy dzięki unijnemu wsparciu udzielonemu z opolskiego RPO.

Dostawę nowych nabytków gmina podzieliła na dwa terminy. Pierwszy autobus trafi do Dobrodzienia między 1 a 22 gudnia br. Na przekazanie drugiego jest trochę więcej czasu. Urzędnicy chcą go odebrać między 2 a 23 lipca 2018 r. Nie zdradzają jednak na razie ile pieniędzy mają przygotowane na nowe autobusy.

Niskowejściowe pojazdy klasy MAXI mają mieć nadwozia o długości 11,7 - 12,1 m, szerokość 2,5 - 2,55 m oraz wysokość do 3,5 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 81 pasażerom, w tym nie mniej niż 4 osobom na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być możliwy dzięki dwóm wejściom w układzie 1-2-0.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 200 kW mocy oraz pojemność skokową 6,5 – 7,5 l. Będzie zblokowana z mechaniczną sześciobiegową skrzynią biegów, wobec której gmina nie ma konkretnych wymagań w postaci doboru jej charakterystyki pracy.

Wszystkie autobusy będą wyposażone w system informacji pasażerskiej. Będzie się on składał z dwóch zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana dwoma urządzeniami o mocy minimum20 kW. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez okna boczne oraz wywietrzniki dachowe.

Czas wspomnieć o warunkach formalnych postępowania. Gmina nie określiła minimum w zakresie zdolności finansowej potencjalnego oferenta. Warunek doświadczenia zostanie spełniony, jeśli się wykaże realizację w ciągu ostatnich trzech lat dostawy przynajmniej jednego autobusu niskowejściowego klasy MAXI z silnikiem diesla spełniającym normę Euro 6. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 30 000 PLN.

Wstępny termin otwarcia ofert wyznaczono na 14 września. Te, które otrzyma gmina będą ocenione przy pomocy dwóch kryteriów. Cena to maksymalnie 60% punktów. 40% przeznaczono na ocenę techniczną. Urzędnicy premiują w niej autobusy, które posiadają:

Szkielet i poszycie zabezpieczone metodą KTL

  • silnik stojący
  • silniki o mowcy powyżej 230 kW
  • silniki tego samego producenta co autobus
  • oczyszczanie spalin oparte tylko na układzie EGR lub SCR
  • oś przednią zależną

Autobusowe zakupy Dobrodzienia są możliwe dzięki dofinansowaniu z opolskiego RPO. W rozstrzygniętym w maju konkursie dla czterech subregionów województwa opolskiego (brzeski, kędzierzyńsko-kozielski, południowy i północny) wzięło udział w sumie 9 powiatów i 24 gminy. Dzięki przyznanym grantom samorządy lokalne kupią 28 autobusów. Oprócz dwóch, które kupi Dobrodzień 13 pozyska powiat kluczborski, dziesięć trafi do Nysy i trzy do Głubczyc.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Dobrodzień
UG
przetarg
tabor
unia
RPO
  • Kuba – 21.08.2017

    To dlaczego nikt się nie zgłosił do przetargu MPK Kraków?

  • San – 21.08.2017

    Kurczę, ale szkoda że Autosan tych zamówień nie zgarnia. Aż się prosi o rozwijanie niskowejściowych podmiejskich modeli, czy to Sancity LE, czy Eurolider LE.

  • CNG FAN – 21.08.2017

    Nie zgarnia bo oferta Autosana jest dość ograniczona niestety ale może z czasem ja rozszerza :)

  • kal – 22.08.2017

    Kto produkuje autobusy w których są tylko 4 miejsca siedzące?!

  • Michu – 29.08.2017

    Z tymi 4 miejscami siedzącymi to faktycznie poszaleli xD

  • jupiter – 29.08.2017

    Autosan zaliczył gigantyczną wtopę z przetargiem dla wojska, nie będzie teraz ryzykował z takimi atrakcjami

  • drogonn – 29.08.2017

    Poczekamy zobaczymy jak to sie rozwinie. może za pare lat i Ursus Bus będzie mial w swojej ofercie takie

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.