TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejne zmiany na stacji Kraków Główny. Pociągi na objazdach
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 29.11.2019 12:45:23
Kolejne zmiany na stacji Kraków Główny. Pociągi na objazdach

W nocy z piątku na sobotę rozpocznie się instalacja nowoczesnego komputerowego systemu sterowania ruchem na stacji Kraków Główny. Zaplanowane na dwa tygodnie prace wymagają zmian w połączeniach kolejowych. Zostały one ujęte w rozkładach jazdy przewoźników.

W nocy z piątku na sobotę rozpocznie się instalacja nowoczesnego komputerowego systemu sterowania ruchem na stacji Kraków Główny. Zaplanowane na dwa tygodnie prace wymagają zmian w połączeniach kolejowych. Zostały one ujęte w rozkładach jazdy przewoźników.

Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK poinformował, że nowy system pozwoli na szybszą odprawę pociągów i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Projekt jest współfinansowany przez UE w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę".

Według przedstawicieli PLK PLK operację wprowadzenia nowoczesnego sytemu sterowania ruchem pociągów na stacji Kraków Główny przygotowywano od kilku miesięcy. Do nowego systemu muszą być włączone 83 rozjazdy – ważne elementy linii kolejowej, na których przejeżdżający pociąg zmienia tor. Każdy element przed odbiorem będzie dokładnie testowany.

Nowe rozwiązanie, wprowadzone w miejsce dotychczasowego system przekaźnikowego z lat osiemdziesiątych, zaoferuje dyżurnym ruchu dodatkowe możliwości prowadzenia pociągów. Będą one mogły przejechać przez węzłową stację Kraków Główny wykorzystując ponad 1,4 tys. różnych układów.

Instalacja nowego systemu rozpocznie się w nocy z piątku na sobotę i potrwa do połowy grudnia. W tym czasie na węzłowej stacji Kraków Główny będą zmiany. Zarządca infrastruktury poinformowały przewoźników o zmianach i uwzględniono to już w ogólnodostępnych rozkładach jazdy na portalach internetowych.

By usprawnić przejazd pociągów przez Kraków w czasie instalacji systemu, nie będzie obowiązywać przerwa w kursowaniu po linii średnicowej pomiędzy Podłężem a Krakowem Głównym. PLK zabezpieczą dodatkowe służby techniczne i pociągi sieciowe w celu sprawnego usuwania ewentualnych usterek.

Koleje Małopolskie skrócą trasę aglomeracyjną SKA1 - składy z Wieliczki dojadą do Krakowa Płaszowa, a pociągi z Kraków Airport tylko do Krakowa Głównego. Na pozostałej części trasy obowiązywać będzie komunikacja zastępcza (tramwaje nr 3 i 50). Część pociągów trasy aglomeracyjnej SKA 2 z Miechowa pojedzie do stacji Kraków Płaszów, przez stację Kraków Olsza, z ominięciem stacji Kraków Główny. Cztery pociągi trasy aglomeracyjnej SKA3 z Tarnowa i jeden z Bochni zakończą kursy na stacji Kraków Olsza, zamiast w Krakowie Głównym.

Pociągi Przewozów Regionalnych kursujące na trasie z Rzeszowa do Katowic i Wodzisławia Śląskiego pojadą objazdem przez stację Kraków Olsza, z pominięciem stacji Kraków Główny. Niektóre pociągi tego przewoźnika jadące od strony Trzebini na odcinku Zabierzów – Kraków Główny obsługiwane będą zastępczą komunikacją autobusową.

Zmieniono też trasę pociągów PKP Intercity Przemyśl – Świnoujście – Przemyśl, które pojadą drogą okrężną od Krakowa do Mysłowic, przez Spytkowice z ominięciem stacji Krzeszowice, Trzebinia i Jaworzno Szczakowa. Na odcinku Kraków – Mysłowice kursować będzie autobus komunikacji zastępczej. Pociąg IC nr 3524 do Olsztyna rozpocznie bieg na stacji Kraków Płaszów o godzinie 15:08 i pojedzie drogą okrężną z ominięciem stacji Kraków Główny.

Nowy system sterowania ruchem na stacji Kraków Główny jest elementem modernizacji linii średnicowej E30. Rozpoczęte w lipcu 2017 r. prace są obecnie najważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego.

W ramach inwestycji powstają nowe, 850-metrowe estakady w miejsce nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa od ul. Kopernika do ul. Miodowej, na której znajdą się dodatkowe dwie pary torów oraz trzy nowe mosty na Wiśle, a także stacje kolejowe. W sumie PLK przebudowują odcinek torów o łącznej długości 20 kilometrów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa 100 km/h.

Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro. Zakończenie całości prac planowane jest na przełomie 2020 i 2021 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
stacja
Kraków
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.