TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejne utrudnienia w Krakowie
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.09.2020 13:45:49
Kolejne utrudnienia w Krakowie

Czekają nas kolejne utrudnienia związane z następnym etapem budowy mostu kolejowego na Wiśle.

W poniedziałek rozpocznie się kolejny etap demontażu kolejowego mostu na Wiśle w Krakowie, na miejsce którego budowana jest nowa przeprawa. Zakres prac wymaga wstrzymania ruchu samochodów w godzinach nocnych na ul. Zabłocie. Utrzymany będzie ruch pieszy.

Jak poinformował PAP rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, inwestycja jest częścią modernizacji trasy średnicowej E30 przebiegającej przez centrum Krakowa.

Zaplanowane prace ograniczono wyłącznie do godzin nocnych. Wówczas w ograniczonym i zabezpieczonym terenie będzie pracował ciężki sprzęt. Ul. Zabłocie będzie zamknięta dla ruchu samochodowego przez pięć nocy w godz. 22 – 5 w dniach od 21 do 26 września. Przejście piesze będzie utrzymane z udziałem osoby kierującej ruchem. Zmiany w organizacji są uzgodnione z zarządcą dróg.

Dwanaście stalowych przęseł z rozbieranego mostu kolejowego po renowacji będzie służyć jako części wiaduktów i mostów. Pięć pojedzie do Zagórza na Podkarpaciu, gdzie zastąpi wysłużony most kolejowy nad Sanem. Trzy trafią do Częstochowy na linię Kielce – Fosowskie. Pozostałe przęsła zostaną wykorzystane do rewitalizacji wiaduktów kolejowych w Krasnymstawie i Rykach na Lubelszczyźnie, oraz Wojkowicach i Rudnikach na Śląsku.

Przedstawiciel PLK przypomniał, że budowa trzech równoległych mostów kolejowych na Wiśle to jeden z kluczowych elementów przebudowy linii średnicowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Inwestycja ta jest obecnie najważniejszym przedsięwzięciem na terenie krakowskiego węzła kolejowego. Pierwszym z trzech nowych mostów został oddany do użytku w maju tego roku.

Rozpoczęte w lipcu 2017 roku prace modernizacyjne linii średnicowej E30 zakładają zastąpienie nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa od ul. Kopernika do ul. Miodowej i wybudowanie na nich czterech torów oraz powstanie nowych mostów na Wiśle, a także przystanków kolejowych Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień.

W sumie PLK przebudowują odcinek torów o łącznej długości 20 kilometrów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą po nich z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa - 100 km/h.

Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro. Zakończenie całości prac planowane jest w 2021 r.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Kraków
most