TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolejna lokomotywa PKP CARGO w historycznych barwach. SM42-742
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.10.2018 08:36:31
Kolejna lokomotywa PKP CARGO w historycznych barwach. SM42-742 (foto: PKP CARGO)

Kolejna lokomotywa PKP CARGO przeszła naprawę i otrzymała historyczne barwy. SM42-742 zostanie zaprezentowana na terenie Zakładu Napraw Taboru PKP CARGOTABOR w Czerwieńsku koło Zielonej Góry.

Kolejna lokomotywa PKP CARGO przeszła naprawę i otrzymała historyczne barwy. SM42-742 zostanie zaprezentowana na terenie Zakładu Napraw Taboru PKP CARGOTABOR w Czerwieńsku koło Zielonej Góry.

Lokomotywa SM42-742 przeszła w Czerwieńsku naprawę na poziomie P4 i przywrócono jej malaturę (zieleń z pomarańczowym pasem), która był wykorzystywana w końcówce lat 90. ub. wieku i pierwszych latach obecnego wieku. Prezentacja lokomotywy odbędzie się w sobotę 6 października, w godz. 11.00-14.00 na terenie zakładu w Czerwieńsku, a potem pojazd trafi do pracy eksploatacyjnej.

– Naprawa na poziomie P4 oznacza znaczącą modernizację lokomotywy. Otrzymujemy dzięki temu odnowiony, bardziej energooszczędny pojazd, który zapewnia także maszynistom wyższy komfort pracy – podkreśla Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A. – Staramy się też takie naprawy wykorzystywać do przywracania części lokomotyw historycznych barw, gdyż w PKP CARGO przywiązujemy ogromną wagę do pielęgnowania pięknej polskiej tradycji kolejowej – wyjaśnia prezes Warsewicz.

SM42-724 to lokomotywa spalinowa, przeznaczona do pracy manewrowej. Została wyprodukowana w 1975 r. w chrzanowskim FABLOK-u. Do pracy na PKP trafiła 17 października 1975 r. do byłej lokomotywowni w Gdyni. Należy do najbardziej popularnej serii lokomotyw w Polsce. Wyprodukowano łącznie 1822 sztuk lokomotyw tej serii, w tym 1157 dla PKP. Posiada moc 588 kW (800 KM), prędkość konstrukcyjną 90 km/godz. i układ osi BoBo.

SM42-742 to już druga lokomotywa tej serii, której Spółka przywróciła dawną malaturę. Pierwszą była SM42-1006 ze Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce.

Lokomotywa SM42-742 przeszła naprawę w Zakładzie Napraw Taboru w Czerwieńsku, należącym do spółki zależnej PKP CARGOTABOR i specjalizującym się w naprawach rewizyjnych i głównych na poziomie P4 i P5.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP CARGO
lokomotywa
SM42
  • Dominik Włodarczyk – 04.10.2018

    Za miesiąc będzie tak brudna, że nie będzie widać efektów remontu.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.