TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Wielkopolskie wybierają Europę Express City
InfoBus.pl - Opublikowano: 25.05.2017 12:19:58 7 komentarzy
Koleje Wielkopolskie wybierają Europę Express City

24 maja Koleje Wielkopolskie poinformowały o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na autobusową komunikację zastępczą. O to zamówienie ubiegało się aż ośmiu przewoźników.

24 maja 2017 r. Koleje Wielkopolskie poinformowały o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na autobusową komunikację zastępczą. O to zamówienie ubiegało się aż ośmiu przewoźników.

Propozycje trzech firm – PKS Tarnobrzeg, PKS Grodzisk i Markpol – z przyczyn formalnych zostały odrzucone, natomiast do ścisłego finału zakwalifikowało się pięć propozycji: PKS Polonus, PKS Konin, Sławomir Bujak z Trzęsówki, Mariusz Franków z Mławy i Europa Express City z Warszawy. Ostatecznie kolejarze wybrali ofertę tej ostatniej firmy – z ceną 17 083 126,72 PLN brutto - przyznając jej maksymalną liczbę punktów (100), w tym za cenę brutto - 90 pkt, za liczbę niskopodłogowych autobusów - 8 pkt. i za czas reakcji - 2 pkt.

Przypomnijmy, że Koleje zastosowały następujące kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty:

  • cena brutto / 90%

  • procentowy udział autobusów niskopodłogowych przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej w relacji Konin-Września i Września-Konin / 8 %

  • czas reakcji - podstawienie autobusu rezerwowego / 2

Przy takich kryteriach pozostałe, finałowe oferty uzyskały następujące oceny:

  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej POLONUS w Warszawie SA - wartość oferty 23.879.240,18 zł - liczba punktów za cenę 64,3858, za liczbę niskopodłogowych autobusów - 2 i za czas reakcji - 0. Łącznie 66,3857 pkt.;

  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie SA w konsorcjum z Przedsiębiorstwem Komunikacji Samochodowej w Poznaniu SA i Przedsiębiorstwem, Komunikacji Samochodowej w Gnieźnie - wartość oferty 23.879.240,18 zł. - liczba punktów za cenę 64,3858, za liczbę niskopodłogowych autobusów - 2 i za czas reakcji - 8. Łącznie 74,3857 pkt.;

  • Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak, Trzęsówka - wartość oferty 17.454.499,04 zł - liczba punktów za cenę 88,0851, za liczbę niskopodłogowych autobusów - 2 i za czas reakcji - 8. Łącznie 98,0851 pkt.;

  • Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków, Bircza – wartość oferty 22.282.339,20 zł - liczba punktów za cenę 69,0 za liczbę niskopodłogowych autobusów - 2 i za czas reakcji - 8. Łącznie 79,0 pkt.

Czekamy teraz na ewentualne protesty i podpisanie umowy z Europa Express. Przypomnijmy, że Koleje Wielkopolskie żądały, aby autobusowy wykonawca:

  • dysponował w relacji Konin-Września i Września-Konin co najmniej 21 autobusami, z których każdy zapewni przewóz co najmniej 49 osób z czego co najmniej 35 osób na miejscach siedzących, w tym minimum 10 autobusów niskopodłogowych, przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej,

  • dysponował w relacji Poznań Gł. - Konin i Konin - Poznań Gł. co najmniej 8 autobusami, z których każdy zapewni przewóz co najmniej 49 osób wyłącznie na miejscach siedzących.

Kolejowy remont

Ogłoszony przetarg na komunikację zastępczą przez Koleje Wielkopolskie to efekt rozpoczynającego się w czerwcu br. dwuletniego remontu jednej z najważniejszych linii w Polsce: Warszawa-Poznań. Pierwszy etap prac potrwa od czerwca 2017 r. do lipca 2018 r., kiedy to zamknięty będzie 60-kilometrowy odcinek z Podstolic do Konina. Z kolei od lipca 2018 r. do czerwca 2019 r. wstrzymany będzie ruch na 40 km z Konina do Barłóg.

-"Równoczesne prace na dwóch torach pozwolą skrócić czas robót budowlanych z 51 do 24 miesięcy - tłumaczy Sebastian Mech, dyrektor projektu z PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Do obsługi ruchu regionalnego na zamkniętych odcinkach będzie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. Pasażerowie pojadą między innymi drogą krajową nr 92 oraz autostradą A2. Takie przejazdy zaplanowano między Koninem a Wrześnią (I etap) oraz między Koninem a Barłogami (II etap). Orientacyjny czas przejazdu autobusami z Wrześni do Konina (z postojami na wszystkich kolejowych stacjach i przystankach) zajmie 115 minut, a bezpośredni przejazd (z wykorzystaniem autostrady A2) z Poznania do Konina zajmie 1 godzinę i 40 minut.

Spore zamieszanie będzie także na liniach dalekobieżnych. Pociągi z Poznania do Warszawy pojadą przez Gniezno, Inowrocław Rąbinek i Kutno. Czas podróży będzie dłuższy o ok. 40 minut.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
Koleje Wielkopolskie
Europa Express
  • RS – 25.05.2017

    Barłogi są koło Koła i Kłodawy nieuki, a nie koło Kutna. Kutno to już inne województwo nawet.

  • krajan – 26.05.2017

    Droga redakcjo, miejscowość Barłogi w dopełniaczu brzmi "Barłóg", nie "Barłogów"

  • AK – 26.05.2017

    ok - dzięki - poprawione

  • Kierowca – 26.05.2017

    Mazowsze przeprasza EEC

  • zibi – 27.05.2017

    gratulacje

  • Szok – 17.06.2017

    To będzie masakra. Tabor Europy począwszy od ambassadorów po złomowisko neoplanów wola o pomstę do nieba. Ten szmelc nie przetrwa nawet roku. Żal mi tych wszystkich nieświadomych standardu przewozów pasażerów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.