Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Śląskie zostają na trasie do Kluczborka

inforail
19.10.2020 14:45
0 Komentarzy

Samorząd woj. śląskiegochce, aby w trzech kolejnych latach pociągi należących do niego Kolei Śląskichobsługiwały trasę między Lublińcem a Kluczborkiem (Opolskie). W zamian woj.opolskie ma zamawiać w Przewozach Regionalnych kursy Opole – Częstochowa iKędzierzyn-Koźle – Racibórz.

W sierpniu ub. roku radni woj. śląskiego przyjęli uchwałęws. „powierzenia w rozkładzie jazdy pociągów 2019/2020 woj. opolskiemu zadaniaorganizacji publicznego transportu zbiorowego w kolejowych przewozachpasażerskich na liniach komunikacyjnych Racibórz – Kędzierzyn Koźle iCzęstochowa – Opole”.

Było to związane z ustaleniami z samorządem sąsiedniego woj.opolskiego, które w październiku ub. roku powierzyło woj. śląskiemu organizacjęprzewozów na linii Lubliniec – Kluczbork.

Wcześniej na 50-kilometrowej trasie Lubliniec – Kluczborkkursowało po kilka par (kursów w obie strony) pociągów Przewozów Regionalnych:głównie w relacji Wrocław – Kluczbork – Lubliniec. Z kolei na 30-kilometrowejtrasie Racibórz – Kędzierzyn Koźle w dni robocze kursowało ok. 10 par pociągówPrzewozów Regionalnych.

Licząca ponad 90 km trasa Częstochowa – Opole nie byłaobsługiwana pociągami regionalnymi. Pociągi Przewozów Regionalnych od stronyOpola nie docierały do Lublińca, dojeżdżając do miejscowości Kolonowskie i kończąctrasy w miejscowości Zawadzkie (na terenie woj. opolskiego).

Na podstawie analogicznych uchwał sejmików oba województwazawarły porozumienie dotyczące wzajemnego powierzenia sobie przewozów naliniach Racibórz – Kędzierzyn Koźle, Lubliniec – Kluczbork i Częstochowa –Opole, które wygasa wraz z końcem obowiązywania rozkładu jazdy 2019/20, czyli12 grudnia br.

Aby kontynuować współpracę na czas obowiązywania trzechkolejnych rozkładów jazdy (do grudnia 2023 r.), sejmik woj. śląskiego przyjął wponiedziałek kolejną uchwałę ws. powierzenia przewozów na liniach Racibórz -Kędzierzyn Koźle i Częstochowa – Opole. W uzasadnieniu uchwały przypomniano, żejeżeli województwa nie powierzyłyby sobie wzajemnie przewozów, pociągi mogłybydojeżdżać tylko do ich granic.

Obecnie Koleje Śląskie uruchamiają w dni robocze sześć parpociągów Kluczbork – Oświęcim (przez Katowice, a Polregio dziewięć par pociągówRacibórz – Opole/Wrocław. Polregio trasę Częstochowa – Opole obsługuje obecniepojedynczymi pociągami Wrocław – Częstochowa i Opole – Częstochowa, kursującymijedynie w piątki i niedziele.

Woj. śląskie przeznacza rocznie na organizację transportukolejowego ok. 180 mln zł. Z tej kwoty ok. 140 mln zł otrzymują Koleje Śląskie,a Przewozy Regionalne – 40 mln zł.(PAP)

Komentarze