TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Śląskie wydzierżawiły 8 EN57. Od Przewozów Regionalnych, bez przetargu
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.01.2019 12:57:13
Koleje Śląskie wydzierżawiły 8 EN57. Od Przewozów Regionalnych, bez przetargu

31 grudnia 2018 roku Koleje Śląskie podpisały z Przewozami Regionalnymi umowę na dzierżawę ośmiu sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 wraz ze świadczeniem usługi utrzymania.

31 grudnia 2018 roku Koleje Śląskie podpisały z Przewozami Regionalnymi umowę na dzierżawę ośmiu sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 wraz ze świadczeniem usługi utrzymania.

To jednostki, które już wcześniej jeździły na Śląsku, i które z uwagi na opóźnienia w dostawach Elfów2 jeszcze pojeżdżą. Koleje Śląskie wykorzystały tryb bezpośredniego zawarcia umowy.

W uzasadnieniu czytamy, iż pomimo podpisanej umowy na dostarczenie fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych ELF II przez firmę Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA, Wykonawca nie realizuje przedmiotowej umowy zgodnie z harmonogramem. Koleje Śląskie nie mogły przewidzieć zaistniałej sytuacji, w związku z czym w trybie nagłym zachodzi konieczność uzupełnienia ilości taboru do zapewnienia ciągłości przewozowej Spółki. Wpływ na niską dostępność taboru w I kwartale 2019 roku będą miały niewątpliwie również wyłączenia taboru w celu wykonania planowych przeglądów i napraw, a także nieplanowych napraw w tym napraw awaryjnych na które Spółka nie ma wpływu zwłaszcza w okresie zimowym. W chwili obecnej na podstawie dzierżawy eksploatujemy 8 szt. pojazdów serii EN57. Podpisanie umowy na ten sam typ pojazdów pozwoli na zabezpieczenie potrzeb taborowych Spółki od stycznia 2019 roku i jest korzystne z uwagi na:

• brak potrzeby przeprowadzania czynności odbiorczych (spółka kontynuuje dysponowanie pojazdami, jedynie z innego tytułu),

• uniknięcie konieczności przeprowadzania autoryzacji dla maszynistów na nowy typ pojazdów,

• niezwłoczne przystępowanie do napraw bieżących przez Wykonawcę lub w przypadku wydłużonego jej czasu możliwość pobrania jednostki zastępczej,

• znajomość typu taboru przez pracowników obsługi technicznej oraz drużyn pociągowych,

• krótki czas dzierżawy z możliwością wcześniejszego zwrotu taboru właścicielowi.

Dzierżawa elektrycznych zespołów trakcyjnych od Przewozów Regionalnych wynika również z faktu istnienia niewielkiej ilości podmiotów świadczących usługi tego typu lub zainteresowanych wydzierżawieniem taboru jednak na dłuższy okres czasowy i w większej ilości lub na bardzo niekorzystnych zasadach ekonomicznych (dot. unieważnienia poprzedniego postępowania w tym zakresie).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Koleje Śląskie
EN57
Przewozy Regionalne
  • Andrzej Siwak – 08.01.2019

    Znowu te gówna. Wydłużone czasy jazdy, awarie, brud, popsute drzwi, hałas klekota..... Ehh odechciewa się jeździć.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.