Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Śląskie wydzierżawiły 8 EN57. Od Przewozów Regionalnych, bez przetargu

inforail
07.01.2019 10:57
0 Komentarzy

31 grudnia 2018 roku KolejeŚląskie podpisały z Przewozami Regionalnymi umowę na dzierżawę ośmiu sztukelektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 wraz ze świadczeniem usługiutrzymania.

To jednostki, które już wcześniej jeździły na Śląsku, iktóre z uwagi na opóźnienia w dostawach Elfów2 jeszcze pojeżdżą. Koleje Śląskiewykorzystały tryb bezpośredniego zawarcia umowy.

W uzasadnieniu czytamy, iż pomimo podpisanej umowy nadostarczenie fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych ELF II przezfirmę Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA, Wykonawca nie realizuje przedmiotowejumowy zgodnie z harmonogramem. Koleje Śląskie nie mogły przewidzieć zaistniałejsytuacji, w związku z czym w trybie nagłym zachodzi konieczność uzupełnieniailości taboru do zapewnienia ciągłości przewozowej Spółki. Wpływ na niskądostępność taboru w I kwartale 2019 roku będą miały niewątpliwie równieżwyłączenia taboru w celu wykonania planowych przeglądów i napraw, a takżenieplanowych napraw w tym napraw awaryjnych na które Spółka nie ma wpływuzwłaszcza w okresie zimowym. W chwili obecnej na podstawie dzierżawyeksploatujemy 8 szt. pojazdów serii EN57. Podpisanie umowy na ten sam typpojazdów pozwoli na zabezpieczenie potrzeb taborowych Spółki od stycznia 2019roku i jest korzystne z uwagi na:

• brak potrzeby przeprowadzania czynności odbiorczych(spółka kontynuuje dysponowanie pojazdami, jedynie z innego tytułu),

• uniknięcie konieczności przeprowadzania autoryzacji dlamaszynistów na nowy typ pojazdów,

• niezwłoczne przystępowanie do napraw bieżących przezWykonawcę lub w przypadku wydłużonego jej czasu możliwość pobrania jednostkizastępczej,

• znajomość typu taboru przez pracowników obsługitechnicznej oraz drużyn pociągowych,

• krótki czas dzierżawy z możliwością wcześniejszego zwrotutaboru właścicielowi.

Dzierżawa elektrycznych zespołów trakcyjnych od PrzewozówRegionalnych wynika również z faktu istnienia niewielkiej ilości podmiotówświadczących usługi tego typu lub zainteresowanych wydzierżawieniem taborujednak na dłuższy okres czasowy i w większej ilości lub na bardzoniekorzystnych zasadach ekonomicznych (dot. unieważnienia poprzedniegopostępowania w tym zakresie).

Komentarze