TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Śląskie nie chcą rozwijać połączeń Katowice – Kraków?
InfoRail.pl - Opublikowano: 09.11.2017 10:32:22 6 komentarzy
Koleje Śląskie nie chcą rozwijać połączeń Katowice – Kraków?

Jak podaje portal jaw.pl "Jaworzno nie ma w planach rozbudowy Kolei Śląskich. Rozbudowa sieci i zagęszczenie połączeń omija nasze miasto." Ma to być "pierwszy namacalny efekt naszej odrębności."

Jak podaje portal jaw.pl "Jaworzno nie ma w planach rozbudowy Kolei Śląskich. Rozbudowa sieci i zagęszczenie połączeń omija nasze miasto." Ma to być "pierwszy namacalny efekt naszej odrębności."

Urząd Miasta w Jaworznie przypomina, że Koleje Śląskie są spółką należącą do Marszałka Województwa. Ostatnio jest nim jaworznianin Wojciech Saługa. PKP PLK przebudowuje obecnie perony na dworcu w Szczakowej oraz w Ciężkowicach przygotowując je na nowe otwarcie ruchu pasażerskiego między Krakowem a Katowicami.

Urząd Miasta przypomina, że kilka tygodni temu marszałek Saługa mówił, że Metropolia powinna działać tak, żeby mieszkańcy Jaworzna żałowali tego, że miasto nie wstąpiło do Metropolii. Tymczasem Koleje Śląskie nie są kolejami metropolitalnymi, lecz obsługują teren całego województwa. Mamy nadzieję, że z powodu polityki nie ucierpią kolejowe połączenia Śląska i Krakowa. Marszałkowska spółka kolejowa najwyraźniej nie chce ich rozwijać. Mamy nadzieję, że nie za karę. Tylko z powodu remontu linii E30 – stwierdza Urząd Miasta.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Jaworzno
Koleje Śląskie
  • gutek – 09.11.2017

    i tu się ZGADZAM z marszałkiem-Jaworzno nie chciało przystąpić do aglomeracji i płacić w niej podatki to dlaczego mieszkańcy METROPOLII ŚLĄSKIEJ mają dzwigać ciężar /zakup pociągów,tramwajów,autobusów/ tych co nie chcieli.

  • gobi – 09.11.2017

    Jaworzno zawsze może dorzucić trochę groszka Małopolsce, bo to, że pociągi Kolei Małopolskich będą zapuszczały się na Śląsk pod skończonej modernie E30 jest bardziej niż pewne.

  • soad – 09.11.2017

    A ja się nie zgadzam z Marszałkiem. Może dlatego, że jestem z Katowic. Linia KatowiceKraków przy założeniu zastosowania nowoczesnego taboru powinna być solidarnie obsługiwana przez KMŁ+KŚ jako, że głownie mieszkańcy tych metropolii będą użytkownikami tej linii. Wojenki śląsko-krakowskie służą jedynie stolycy. Potencjał linii oceniam na około 20 par osobowych w szczytach i 10 poza szczytami

  • sdf – 09.11.2017

    Niech najpierw oddadzą 3 ezety z PGZ, które były kupione z przeznaczeniem m.in. na Katowice - Kraków. Jeszcze lepiej niech oddadzą 3 nówki.

  • Dobry wujek – 10.11.2017

    Mieszkańcom Jaworzna zawsze było bliżej do Krakowa niż do Katowic i kilometry nic tu nie mają do rzeczy. Polityka miasta jasno pokazuje jaki jest ich stosunek do Śląska (izolacja od KZK GOP, izolacja od Metropolii). Nie rozumiem zatem całego tego lamentu, bo kto będzie akceptował politykę opartą na założeniu nie jesteśmy z Wami ale chcemy Waszej kasy a w taką gierkę gra pan Saługa.

  • soad – 10.11.2017

    Na szczęście "dobry wujek" Saługa nie sprawuje władzy w Metropolii. Jaworzno prowadzi politykę własnego interesu i jeżeli za dwa trzy lata stwierdzi, że bliżej jest do Tychów, Mysłowic i Sosnowca to w Metropolii się znajdzie o ile będą chcieli Jaworzna.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.