TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Mazowieckie zapowiadają wyprzedaż ezt-ów
InfoRail.pl - Opublikowano: 27.01.2017 12:14:31 11 komentarzy
Samorządowcy i eksperci dyskutowali o ustawie metropolitalnej

Koleje Mazowieckie poinformowały o zamiarze sprzedaży ezt-ów. W komunikacie przewoźnik nie podaje o jakie jednostki chodzi, najprawdopodobniej będą to składy EN57.

Koleje Mazowieckie poinformowały o zamiarze sprzedaży ezt-ów. W komunikacie przewoźnik nie podaje o jakie jednostki chodzi, najprawdopodobniej będą to składy EN57.

Jeszcze w tym roku na sprzedaż ma zostać wystawionych 15 eztów. W przyszłym roku zaplanowano pozbycie się kolejnych 10 pociągów, w roku 2019 następnych 14. Łączenie zatem w ciągu trzech lat przewoźnik pozbędzie się 39 składów. Mają one zostać zastąpione pociągami nowymi. Z informacji Kolei Mazowieckich wynika bowiem, że spółki zakłada odchodzenie od modernizacji na rzecz zakupu wyłącznie nowego taboru, a także stopniowe wycofywanie z eksploatacji starszych pojazdów, co będzie miało zdecydowany wpływ na poprawę komfortu podróży.

Przewoźnik zaplanował zaplanował następujące inwestycje taborowe:

- do 2018 r. - 6 nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które przewidziano do obsługi relacji Warszawa ? Działdowo,

- do 2019 r. zakup 10 nowych dwuczłonowych ezt, przewidzianych do obsługi relacji: Radom ? Dęblin, Radom ? Skarżysko-Kamienna, Radom ? Drzewica, Radom - Warka, zadanie to wiąże się z budową punktu utrzymania pojazdów kolejowych w Radomiu,

- w latach 2019 - 2022 zakup 55 sztuk pięcioczłonowych ezt przewidzianych do obsługi relacji leżących w Warszawskim Obszarze Funkcjonalnym (Warszawa i 39 ościennych gmin), tj.:

a) Warszawa - Tłuszcz - 16 ezt (2019),

b) Góra Kalwaria ? Czachówek - Warszawa - Modlin - 15ezt (2020),

c) Sochaczew - Warszawa - Celestynów - 12 ezt (2021),

d) Skierniewice - Warszawa ? Mińsk Mazowiecki - 12 ezt (2022).

Przewoźnik poinformował też, że obecnie trwa realizacja ostatniej fazy modernizacji starszych pojazdów - do standardu EN57AL. Obecnie jest ich 51, a docelowo będzie 68. Zakończenie planowane jest w maju. Prace wykonywane są przez ZNTK Mińsk Mazowiecki.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
ezt
EN57
  • gutek – 27.01.2017

    plany są dobre tylko żeby wybór nie zależał od ceny - 39 a nie 29 składów pozbędzie się KM -

  • new – 27.01.2017

    39!

  • yeti – 27.01.2017

    Dlaczego kupują 5-czlonowe a nie 6-czlonowe? :(

  • Michalk – 27.01.2017

    yeti - SKM popełniła ten błąd i kupiła 6 członowe Elfy i Impulsy. Skutek jest taki że nie można ich łączyć w trakcję podwójną, gdyż nie mieszczą się w peronach. Za to 5 członowe jednostki w trakcji podwójnej idealnie mieszczą się w 200 metrowym peronie. :-)

  • www – 27.01.2017

    @Kupują 5-członowe, bo takie będą mogli łączyć ze sobą. Połączenie 6-członów nic nie daje, bo na nowych (!) peronach zbudowanych przez PLK takie składy SKM-ki się nie mieściły. Kupić mogą, a co potem?

  • se – 27.01.2017

    6-człona można połączyć z 4-członem. Ale jak się kupuje jednolity tabor, a nie co popadnie.

  • TomTom – 28.01.2017

    ^^I dlatego pięcioczłony będą bardziej optymalnym wyborem.

  • jacek – 28.01.2017

    Przydałyby się jeszcze składy piętrowe, ale niekoniecznie typu push&pull, za to na przykład czteroczłonowe EZT w liczbie 15 sztuk, które można byłoby wykorzystać razem z Gamami, Traxxami i posiadanymi wagonami piętrowymi do utworzenia spójnej sieci pociągów RE kursujących w takcie 60 minut do Radomia, Płocka, Siedlec, Ciechanowa z wydłużeniami do Białegostoku, Olsztyna, Białej Podlaskiej, czy Skarżyska-Kamiennej.

  • ale niedasię... – 29.01.2017

    W końcu książeta by się mogli dogadać i uruchomić pociągi Płock - Łódź, Kutno - Warszawa, Radom - Kielce, Radom - Łódź, Warszawa - Lublin czy Toruń - Nasielsk...

  • ktoś – 29.01.2017

    Zegnajcie stare pczciwe En 57:-(

  • PPP – 30.01.2017

    Zgodnie z inną statystyką aż 10% Polaków marzy o własnej łazience. No to może akurat kible się przydadzą.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!