Koleje Mazowieckie podpisały dziś (28 marca) umowę na 12 kolejnych Flirtów. Zostaną one dostarczone w ramach zamówienia na łącznie 71 pociągów.
Koleje Mazowieckie podpisały dziś (28 marca) umowę na 12 kolejnych Flirtów. Zostaną one dostarczone w ramach zamówienia na łącznie 71 pociągów.
Nowe składy będą kursować na jednej z najpopularniejszej linii na Mazowszu: Sochaczew – Warszawa – Celestynów. Wszystkie zostaną wyprodukowane w siedleckiej fabryce Stadlera. To już druga umowa wykonawcza podpisana przez przewoźnika. Pierwsza obejmuje 6 składów, które pojadą z Warszawy do Działdowa już w listopadzie br. Obecnie trwa ich budowa. Wszystkie jednostki, wyprodukowane w ramach podpisanej umowy wyjadą na mazowieckie tory do końca 2020 roku, pierwsze pociągi będą do dyspozycji pasażerów już w II jego kwartale.
Jedno z największych zamówień
Całe zamówienie stanowi jedną z największych taborowych umów w historii polskiej kolej. Jego wartość, co podkreślał Marszałek Adam Struzik, przewyższa zakup pociągów Pendolino. Ich zakup będzie dofinansowany ze środków unijnych.
Ta umowa to kolejny krok w stronę rozwoju Kolei Mazowieckich, największego przewoźnika kolejowego na Mazowszu. Nowe pociągi to przede wszystkim nowe możliwości przewozowe, a tym samym wzrost bezpieczeństwa i komfortu pasażerów. To właśnie z myślą o nich stale unowocześniamy tabor. Inwestujemy w nowoczesne, klimatyzowane i przestrzenne pociągi, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych czy rodziców z małymi dziećmi. Zdajemy sobie sprawę jak ważna i niezwykle potrzebna jest komunikacja publiczna na wysokim poziomie i robimy wszystko, by spełniać oczekiwania naszych mieszkańców – mówił Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.
Szacunkowa wartość umowy wykonawczej na 12 ezt wynosi blisko 405 mln zł brutto. To nie tylko zakup samych pojazdów, ale także świadczenie usług serwisowych, dostawa pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeszkolenie pracowników. Koleje Mazowieckie, w ramach przewidzianego prawa opcji, będą miały również możliwość zlecenia wykonania do dwóch napraw w poziomie utrzymania P4 każdego z dostarczonych pojazdów.
Konsekwentnie realizujemy największy kontrakt na zakup ezt w historii polskiej kolei. Razem z dzisiejszą, podpisaliśmy już dwie umowy łącznie na 18 pojazdów. Pierwsze pojazdy są już budowane w fabryce Stadler Polska w Siedlcach i zgodnie z umową wyjadą na trasę do Działdowa pod koniec roku. 12 ezt z dzisiejszego zamówienia będzie wozić pasażerów na trasie Sochaczew – Warszawa – Celestynów – stwierdził Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
Bardzo się cieszymy z podpisania kolejnej umowy wykonawczej na dostawę naszych nowoczesnych pociągów FLIRT Kolejom Mazowieckim. Aktualnie intensywnie pracujemy w zakładzie w Siedlcach nad produkcją pojazdów z pierwszego zamówienia. Jego realizacja przebiega zgodnie z planem. Dziś możemy zaprezentować nowoczesny, funkcjonalny design pojazdu, spełniający wymagania różnych grup pasażerów. Jestem przekonany, że nowe pociągi przypadną do gustu podróżnym na Mazowszu i będą dobrze służyły przewoźnikowi – dodał. Tomasz Prejs, członek zarządu Stadler Polska.
Jeszcze trzy kontrakty
Zgodnie z harmonogramem umowy przedwstępnej KM i Stadler podpiszą jeszcze trzy kontrakty:
• umowę na dostawę kolejnych 12 pięcioczłonowych pojazdów do 29 lutego 2020 r. Pojazdy będą przeznaczone na trasę Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki;
• umowę na dostawę 15 pięcioczłonowych pojazdów do 31 sierpnia 2020 r. Pojazdy będą przeznaczone na trasę Góra Kalwaria/Czachówek – Modlin;
• umowę na dostawę 16 pięcioczłonowych pojazdów do 31 marca 2021 r. Pojazdy będą przeznaczone na trasę Warszawa – Tłuszcz.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Ile będą miały członów?
A co z nowym taborem na trasie Warszawa- Dęblin
Cezary Raczyński składy będą miały 5 członów.
Zastanawia mnie relacja Sochaczew - Warszawa - Celestynów. Z tego co się orientuję to w Celestynowie nie ma torów postojowych dla składów.
Na linie do Działdowa przecież tam są Elfy a na linii do Skierniewic są Impulsy
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.