TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Mazowieckie podpisują umowę ze Stadlerem
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.01.2018 12:38:21 21 komentarzy
Koleje Mazowieckie podpisują umowę ze Stadlerem

Koleje Mazowieckie nie czekają na wyrok sądu. W środę podpisana zostanie umowa na dostawę do 71 ezt-ów ze Stadlerem.

Koleje Mazowieckie nie czekają na wyrok sądu. W środę podpisana zostanie umowa na dostawę do 71 ezt-ów ze Stadlerem.

Jak informuje mazowiecka spółka to największe zamówienie w historii polskiej kolei. Pociągi dostarczy Stadler Polska, a wartość zamówienia to 2,2 mld zł. Przypomnijmy, że to właśnie ta firma została wskazana przez przewoźnika jako zwycięzca przetargu. Decyzji nie zmieniła KIO, do której odwołali się PESA i Newag. Obie firmy teraz dochodzą swoich racji w sądzie.

Złożone przez producentów oferty były oceniane według piętnastu kryteriów. Kryterium dotyczące kosztów utrzymania stanowiło 50 proc. Stadler Polska uzyskał najwyższą notę - ponad 99 punktów. Za nim uplasowało się konsorcjum PESA Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki", uzyskując wysoki wynik - blisko 88 punktów. Trzeci w ocenie był Newag z liczbą ponad 79 punktów.

Czekamy na podpisanie umowy i dostawy pierwszych Flirtów. Do tematu będziemy wracać na łamach InfoRail.pl.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
Stadler
ezt
przetarg
  • lolo – 15.01.2018

    a to gnojki!

  • . – 15.01.2018

    I bardzo dobrze. Inaczej dofinansowanie unijne przepadnie zanim sprawa się skończy.

  • xtrain – 15.01.2018

    Dobrze , że chociaż z łódzkiego udało się ich przepędzić... . Póki co trzeba czekać na orzeczenie sądu.

  • Trainmaster – 15.01.2018

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

  • mechanik – 15.01.2018

    Bombardiery mimo wszystko lepsze.

  • Naw – 15.01.2018

    Czymś to pachnie, tak się spieszą..

  • Ja – 15.01.2018

    A czym? Nowością?

  • www – 15.01.2018

    Ma się rozumieć, że budy zbudują w Polsce? Czy znowu będą przywozili ze Szwajcarii?Szkoda tylko, że KM nie wzięły pod uwagę wszystkich kosztów utrzymania pociągów. Uwzględnili koszty tu i teraz, które i tak są hipotetyczne.

  • Biały murzyn – 15.01.2018

    Tym razem w burkina faso zbudują

  • okl – 15.01.2018

    Mistrzowskie zagranie KM! Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta... @xtrain - orzeczenie sądu niewiele ci da. bo podpisanej umowy nie zerwiesz, a o odszkodowanie walczyć też nie będziesz, bo sobie nagrabisz na przyszłe przetargi ;D @www - myślę, że co jak co, ale właśnie KM, chyba wszystko wzięły pod uwagę, stąd taki werdykt komisji przetargowej. Po prostu trzeba to zaakceptować :)

  • Edi – 15.01.2018

    A jutro podpisanie umowy na tramwaje dla Krakowa.

  • jatal – 15.01.2018

    @ oklPowiedzenie nie bardzo w temacie. Przecież Stradler nie był trzecim tylko pierwszym w rankingu więc nic nie skorzystał.Poza tym w 2009 roku KMy mimo podpisanej umowy z Pesą na dostawę 20 EZTów po wyroku SO musiały ją unieważnić.

  • emig – 15.01.2018

    zdaje się że póki co te jednostki ze zdjęcia nadal są najlepszymi ezt KM. Więc?

  • Polak – 16.01.2018

    Ludzie jeśli chcecie żyć w bogatym kraju, to musicie wspierać Polski przemysł. A nie kupować zagraniczne produkty. W cale nie mają lepsze produkty. Cały zysk popłynie do Szwajcarii albo do Niemiec. W ten sposób wspieracie gospodarki obcych państw.

  • okl – 16.01.2018

    @jatal - znowu zaczynasz majaczyć jak w przypadku epopei przetargowej w Krakowie?Skoro Stadler wygrał przed KIO to czemu miałby teraz przegrać? @Polak - skończ te smuty bo głowa boli... Tak ciężko zrozumieć, że aby wygrać przetarg trzeba zaoferować pojazd najlepiej spełniający SIWZ? Poza tym nie wiem o jakim wspieraniu przemysłu majaczysz, skoro spora część komponentów do pociągów pochodzi i tak z zagranicy... Nie wszystko co krajowe, musi być najlepsze, ludzie to nie PRL...

  • Pracownik – 16.01.2018

    produkty Stadlera bynajmniej jeżdzą należycie , nie ma problemów z ich serwisem itd. Są przyjazne zarówno pracownikom jak i podróżnym nie to co PESA. Są strasznie awaryjne, serwis pożal się Panie Boże , może się uda naprawić - kiedyś ! W pracy dla obsługi koszmarne , dla pasażerów również niezbyt wygodne , albo za słabo grzeje w zimę , albo za mocno w lato (czyt. nie działa klimatyzacja najleżycie) O co Wam ludzie chodzi !? chcecie jeździć w dobrych warunkach to płaczcie że nie wygrała Pesa , bo Stadler na ten moment jest bez konkurencyjny i piszę to z perspektywy Zarówno pasażera jak i pracownika.

  • jatal – 16.01.2018

    @ oklSkoro nie nie rozumiesz sensu przysłowia "gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta", to nie dziwne że nie potrafisz realnie ocenić sytuacji w Krakowie w którym kolokwialnie mówiąc "Pesa przez rok robiła z MPK co chciała, a na końcu porzuciła go bez poniesienia jakiejkolwiek konsekwecji". Stało się to co już wcześniej zauważyłem, a kto majaczy każdy może teraz łatwo ocenić znając już finał sprawy w którym MPK chwali się wszystkim tylko nie o jakiejś karze dla Pesy.Pytać czemu Stadler miałby przegrać mimo wygranej w KIO powinieneś tego który to ci powiedział a nie mnie. Ja podałem tylko rzeczywisty przykład pokazujący że udzieliłeś złej odpowiedzi @Xtrainowi.Co do odpowiedzi której udzieliłeś @Polakowi - błędnie myślisz że w kupowaniu od "sąsiada" chodzi o kupowanie najlepszego. Chodzi o kupowanie na tyle wystarczająco dobrego żeby jednocześnie bogacić swoją najbliższą okolicę. Żebyś nie odjechał znowu w jakieś bezsensowne "majaki", to wytłumaczę na prostym przykładzie.Jeśli piekarz zleci robotę pobliskiemu ślusarzowi to jest duże prawdopodobieństwo że ten śluszarz kupi u niego więcej/lepszego/droższego wypieku. Jeśli natomiast ten sam piekarz wynajmie ślusarza z drugiego końca miasta ma prawie pewność źe z wydanych pieniędzy nie zobaczy grosza. Tym samym nie zwiększy zysków czyli nie ułatwi sobie rozwoju swojego interesu. To podstawowa zasada biznesu od której znajomości nie powinna boleć głowa.

  • Robert – 17.01.2018

    @jatalGdyby każdy kraj zamykał się na dostawców z zewnątrz to i Pesa ani Newag też nie mieli by co robić bo chociaż Polska ma duży rynek to niewystarczający by zaspokoić potrzeby Pesy i Newagu. Pesa sprzedaje linki do Niemiec i tramwaje min. do Kijowa. Newag sprzedaje Impulsy Włochom. Stadler akurat wygrał przetarg dla KM. I co z tego? Pesa i tak ma dużo zamówień. Na ich braki nie cierpi. Niech Pesa lepiej skupi się na terminowej dostawie swoich produktów bo jak na razie w pewnym województwie zamiast Elfów 2 kursują kible EN71 KM jako zastępstwo.

  • okl – 17.01.2018

    @jatal - daj sobie spokój bo znowu się kompromitujesz :) Właściwie wszędzie skompromitowali twoje wypowiedzi, to jeszcze tutaj się produkujesz? Żyj dalej w swoim świecie... chciałem przypomnieć, że wszystko o czym majaczyłeś przy okazji krakowskiego przetargu okazało się twoimi pobożnymi życzeniami... więc przestań się produkować... Idąc za majaczeniem twoim i @Polaka - mamy kupować gorsze (wg. SIWZ) bo polskie, tak? Chłopie... naprawdę, lekarz nie gryzie... Przewoźnik pisze SIWZ na pojazdy, które najlepiej mu odpowiadają i ten siwz spełnia pojazd ze Szwajcarii, który akurat jest montowany "na miejscu", a więc jest kasa na miejsca pracy, podatki, etc. Mało? Poczytaj dokładnie dlaczego Stadler wygrał przetarg i wygrał w KIO i przestań się ośmieszać kolejny raz. Rozumiem, że jak nie wygrywa "prawilny" to wszystko i wszyscy są źli... ech... "polactwo" w czystej formie...

  • jatal – 17.01.2018

    @ oklOpinia głupców interesuje mnie tyle ile zeszłoroczny śnieg. Tłumacząc bzdury wypisywane przez osobników o niskiej samoocenie nie zakładam że od razu coś zrozumieją bo mam świadomość że tego nie potrafią. Łatwo ich przy tym rozpoznać bo nie potrafiąc bronić swoich tez używają ogólników typu "wszyscy", "wszędzie" lub "zawsze", zamiast prostej merytorycznej odpowiedzi np. w jaki to niby sposób Kraków panował nad zakończonym przetargiem. (to akurat przykład na który nie oczekuję odpowiedzi)A skoro tak sprytnie zszedłeś na kwestie lekarskie, to podam adekwatny przykład dlaczego nie wyprowadzanie kapitału poza swoje podwórko jest tak ważne:- zarówno z powodów społecznych jak i medycznych lepiej mieć sto osób z za krótką nogą niż 95 bez nogi bo na pełne wyleczenie zagranicą pieniędzy starczyło tylko dla pięciu.PS-1. Pewnie się zdziwisz ale PZP jest zbudowane tak żeby nigdy nie kupować tylko najlepsze, ale w miarę dobre. Z tego powodu kryterium ceny jest w nim uprzywilejowane.PS-2. Musisz mieć dużo na żołądku skoro tak gwałtownie reagujesz na coś czego w ogóle nie napisałem.

  • jatal – 17.01.2018

    @ RobertOd wieków istnieje coś takiego jak instytucja cła. Ma ona na na celu uniemożliwianie nadmiernego wypływu majątku i sztuczne regulowanie (nie)równowagi handlowej między krajami. Nie chodzi o całkowity brak handlu, ale o zrównoważenie go. Marne dostawy zagraniczne Pesy czy Newagu nie spowodują zubożenia tamtejszych gospodarek, a zobacz ile mimo tego robi się im problemów administracyjnych z wejściem na tamten rynek.Po prostu zachodnie społeczeństwa doskonale wiedzę skąd bierze się ich bogactwo i jak bronić się zanim drobiazg stanie się większym problemem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.