TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Mazowieckie: Nikogo nie faworyzujemy
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.07.2017 21:14:18 5 komentarzy
Koleje Mazowieckie: Nikogo nie faworyzujemy

Nikogo nie faworyzujemy, ani nikogo nie wykluczamy – powiedział p.o. Prezesa Kolei Mazowieckich Czesław Sulima.

Nikogo nie faworyzujemy, ani nikogo nie wykluczamy – powiedział p.o. Prezesa Kolei Mazowieckich Czesław Sulima.

Chodzi rzecz jasna o przetarg na dostawę ezt-ów. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołania dwóch producentów – PESY i Newagu – i zdecydowała, że zarzuty są bezpodstawne. Koleje Mazowieckie nie faworyzują więc, jak zarzucano, innego producenta - firmy Stadler.

Z reguły nie komentuję orzeczeń czy wyroków organów rozstrzygających – mówi Czesław Sulima. Trzeba jednak powiedzieć, że ogłoszone przez Koleje Mazowieckie postępowanie przetargowe na dostawę 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych jest nowatorskim podejściem w procesie wyłonienia dostawcy taboru do obsługi Mazowsza. Chodzi tutaj o zawarcie umowy ramowej z jednym wykonawcą i dostarczanie w dłuższej perspektywie czasowej jednego typu pojazdów, co ma niebagatelne znaczenie przy ich eksploatacji i utrzymaniu. Druga istotna sprawa to zawarte w SIWZ kryteria oceny ofert. Chcemy oceniać i akceptować najlepsze rozwiązania techniczne zaproponowane nam przez producentów taboru, by w konsekwencji pojazdy kolejowe były niezawodne w użytkowaniu, bezpieczne i przyjazne pasażerom. Cieszę się niezmiernie, że tak to zostało ocenione przez Krajową Izbę Odwoławczą. Jako doświadczony przewoźnik i nabywca już wielu nowych pojazdów oczekujemy najkorzystniejszej oferty - dodaje Czesław Sulima.

Przypomnijmy, że zarówno NEWAG, jak i PESA, negowali sformułowania padające w specyfikacji przetargowej dotyczącej zamówienia na 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych - 61 pięcioczłonowych i 10 dwuczłonowych. Głównym zarzutem obu producentów było to, że Koleje Mazowieckie, poprzez niektóre sformułowania dotyczące wymogów technicznych zamawianych pojazdów, faworyzują innego producenta - firmę Stadler. Chodziło np. o wskazanie jako jednego z kryteriów oceny ofert parametru trwałości kół monoblokowych bez określania maksymalnej dopuszczalnej jego wartości, co - zdaniem NEWAGU - może skutkować nieporównywalnością ofert i tym samym jest naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. Wśród zarzutów stawianych przez PESĘ jest m.in. rozróżnienie w specyfikacji wymogu trwałości kół monoblokowych pojazdów dwuczłonowych i pięcioczłonowych na koła monoblokowe napędne oraz koła monoblokowe toczne.

Wyżej wymienione, oraz pozostałe zarzuty, zostały w całości odrzucone przez KIO. W związku z taką decyzją Izby przewoźnik zostaje zwolniony z obowiązku wniesienia zmian w sformułowania zawarte w specyfikacji przetargowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
ezt
Stadler
PESA
Newag
  • mecenas – 06.07.2017

    Mierzi mnie ta prymitywna retoryka, że odwołanie do KIO to stawianie zarzutu. Korzystanie z narzędzi prawa jest normalną rzeczą i po to w ogóle KIO istnieje, żeby się do niego z takimi kwestiami zgłaszać. I albo zostaną uznane za słuszne, albo nie. Kultura prawna odróżnia nacje cywilizowane od pozostałych.

  • dd – 06.07.2017

    Sęk w tym, ze większość mierzi retoryka pokazana własnie przez "mecenasa", którego horyzonty myślowe nie pozwolą na zrozumienie tej kwestii.

  • www – 06.07.2017

    Wszystko by się zgadzało, ale KM może powinien najpierw zrobić dialog techniczny i dowiedzieć się co i jak. Tak to pozostaje jakiś niesmak tym bardziej dziwny, że przewoźnik niepotrzebnie wchodzi w dyskusje. Jak to jest, że urzędnicy projektują składy? Niech każą dostarczyć prototypy i sprawdzą, która firma daje gwarancję tego co oczekują.

  • Heniek – 08.07.2017

    I tak wygra stadler. I bardzo dobrze.

  • dodo-rodo – 09.07.2017

    [komentarz usunięty, powód: regulamin]

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.