Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Mazowieckie kupią 10 dwuczłonowych ezt-ów od Stadlera

inforail
23.10.2018 07:26
0 Komentarzy

Podczas ostatniegoposiedzenia Zarząd Województwa Mazowieckiego wyraził zgodę na realizacjęinwestycji związanej z budową bazy utrzymaniowo-naprawczej w Radomiu.

Projektowi budowy radomskiego punktu utrzymania towarzyszyzakup dziesięciu dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, będącyczęścią umowy KM z firmą Stadler na zakup 71 ezt. Budowa radomskiej bazy orazzakup 10 ezt zostaną sfinansowane ze środków własnych spółki.

Dostawa taboru (10 dwuczłonowych ezt) wraz ze szkoleniempracowników i pakietem naprawczym pozderzeniowym to kwota rzędu blisko 91,8 mlnzł. Szacowany koszt budowy bazy utrzymaniowo- naprawczej w Radomiu to około 30mln zł (właściwa wartość będzie znana po ogłoszeniu i rozstrzygnięciuprzetargu).

Przypomnijmy, że w styczniu tego roku Koleje Mazowieckiepodpisały umowę ramową z firmą Stadler, która wyprodukuje 71 elektrycznychzespołów trakcyjnych dla KM. Cała umowa opiewa na ponad 2,2 mld zł i będziezrealizowana przy wsparciu środków unijnych. Wartość dofinansowania w ramachRPO WM 2014-2020 to 96,16 mln zł. Kolejne dofinansowanie pochodzi z POIiŚ iwynosi 580 mln zł. Na realizację inwestycji KM otrzymały także kredyt z BankuGospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego. Pierwsza umowa wykonawcza zeStadlerem, dotycząca sześciu FLIRTÓW, została podpisana w maju tego roku.

Zgodnie z przyjętym harmonogramem pierwsze pojazdy produkcjiStadlera zostaną wprowadzone do eksploatacji w listopadzie przyszłego roku. Ostatniepojazdy zostaną dostarczone spółce KM w 2022 r. Zamówienie dotyczące dziesięciudwuczłonowych ezt dla obsługi subregionu radomskiego zostanie zrealizowane dokońca 2020 r. Pojazdy będą kursować w relacjach: Radom – Dęblin, Radom -Skarżysko-Kamienna,Radom – Drzewica, Radom – Warka.

Budowa bazyutrzymaniowo-naprawczej w Radomiu to – oprócz zakupu nowych pojazdów, a takżebudowy bazy w Sochaczewie – nasze strategiczne inwestycje. Koleje Mazowieckiewkraczają w kolejny etap rozwoju, który bez tych wielkich projektów nie byłbymożliwy. Ciszę się, że dzięki znakomitej współpracy z samorządem województwamazowieckiego udaje nam się dynamicznie i konsekwentnie unowocześniać parktaborowy oraz realizować inwestycje służące rozwojowi spółki, a przede wszystkimpoprawiać podróżowanie na Mazowszu – powiedział Czesław Sulima, członekzarządu, dyrektor eksploatacyjny KM.


Komentarze