TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Mazowieckie: Czas EN57 powoli się kończy
InfoRail.pl - Opublikowano: 25.10.2017 16:58:29 20 komentarzy
Koleje Mazowieckie: Czas EN57 powoli się kończy

Elektryczne zespoły trakcyjne EN57 to jedne z najstarszych pojazdów eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie. Zgodnie z zapowiedziami przewoźnik zakończył modernizację starszej części parku taborowego na rzecz zakupu nowych pojazdów.

Elektryczne zespoły trakcyjne EN57 to jedne z najstarszych pojazdów eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie. Zgodnie z zapowiedziami przewoźnik zakończył modernizację starszej części parku taborowego na rzecz zakupu nowych pojazdów.

Pozostałe EN57 zostaną wycofane, a część z nich sprzedana. Jak informowaliśmy wczoraj na łamach InfoRail.pl przewoźnik zamieścił ogłoszenie o sprzedaży piętnastu z nich.

Czas elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 w Kolejach Mazowieckich powoli się kończy. Zgodnie z założoną polityką taborową spółki skupiamy się na systematycznym unowocześnianiu naszego parku taborowego. Z tego względu kluczowym dla nas jest jak najszybsze rozstrzygnięcie postępowania przetargowego na dostawę 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych i zawarcie umowy ramowej z dostawcą - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM.

W sumie w ciągu najbliższych dwóch lat Koleje Mazowieckie zamierzają wycofać z eksploatacji 39 sztuk ezt EN57. Piętnaście sztuk jest obecnie przeznaczonych na sprzedaż. Czternaście pojazdów zostało wyprodukowanych w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia, jeden pochodzi z 1974 r. Przypomnijmy, że wszystkie wystawione na sprzedaż pojazdy posiadają:

• przetwornice statyczne;

• sprężarki śrubowe;

• wyłączniki szybkie;

• tapicerowane fotele;

• stojaki na rowery;

• system informacji wizualno-akustycznej;

• oprawy oświetleniowe wpuszczane w sufit;

• ogrzewane szyby czołowe.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
EN57
ezt
  • Hgw – 25.10.2017

    Pomorskie już się cieszy na dostawę 15-u nowoczesnych składów!

  • Lolo – 25.10.2017

    Trójmiasto lubi to.

  • gutek – 25.10.2017

    pierwszy SŁONECZNY składał się z 3 jednostek EN57-sentyment pozostał ale teraz nastaje nowa jakość

  • Mazowszanin – 25.10.2017

    No nareszcie koniec z niezmodernizowanymi kiblami. Tutaj koło Warszawy chcę jeździć tylko nówkami i modernami a stare kible do Pomorskiego tam zostaną przyjęte z honorami. ;)

  • zeus04 – 25.10.2017

    Jeszcze zatęsknią za tą kultową konstrukcją.

  • mechanik – 25.10.2017

    Najlepsze jest to kultowe p.nięcie przy starcie, już tęsknię.

  • gGAGARIN – 25.10.2017

    Jeżdżę nimi w Mazowieckich czasami,a kiedyś jeździły do łodzi jako regio v max 110.

  • G.kolejarz – 25.10.2017

    Kibel to taka karykatura pociągu. Jego widok zawsze mi się brzydził .Jak miałem tym jechać to czekałem na następny normalny pociąg lub szedłem na PKS lub tramwaj. Ostatnio widziałem jak firma OLMET taka od złomu przy pomocy potężnych nożyc zabudowanych na specjalnym pojeździe rozcinała stare elektrowozy.Chciałbym widzieć jak te kibele idą pod nóż .

  • mechanik – 25.10.2017

    A prawda, kultowe jest też przejście w nadświetlną przy setce.

  • dziobak250 – 25.10.2017

    Kible zawsze będą mi się kojarzyły z czasami szkolnymi kiedy to dojeżdżałem do Grodziska Maz. Zawsze w lato jeździło się przy otwartych drzwiach. Wtedy nie było blokady. Myślę, że jest to jedna z bardziej udanych konstrukcji EZT. Prosty i mało elektroniki. Nie, żebym był przeciw Pesie ale kiedyś jechałem EN76 na lotnisko i podczas wjazdu w peron zdążył się popsuć (akurat rozmawiałem z kierownikiem jak wyszli pasażerowie, pociąg się wtoczył w peron) wyszedł maszynista i do kierownika z tekstem, "...znowu się o gówno r****bało..." gdy mnie zobaczył chyba mu się głupio zrobiło po poprawił na popsuło :)

  • kolejFAN – 25.10.2017

    to nieprawda, przed mazowieckimi kiblami jeszcze wieki, tak dla kibli

  • gd – 26.10.2017

    kolejFAN To siadaj na kibel, a róbj tego w komentarzach

  • bun – 26.10.2017

    W sumie te jednostki mają po 27 lat. Więc nie ma pewności że pomorskiemu uda się je wyhaczyć. Może Arriva albo ID albo Ceglorz sprzątnie im to sprzed nosa

  • Maciek z Lublina – 26.10.2017

    Pozostaje pytanie , dlaczego przekazane zostały do sprzedaży EN57 wyprodukowane w latach dziewięćdziesiątych , a nie - starsze . Zdrowy rozsądek wskazuje , że należy zastępować nowym taborem najstarszy w użytku , a kiedy starszy tabor okazuje się potrzebny - uzupełniać go nowym .

  • Elf – 26.10.2017

    Bo starsze zostaną zezłomowane.

  • yogeeboo – 26.10.2017

    @Maciek - bo starsze są albo zmodernizowane albo mają dłuższy okres do P5

  • kolejFAN – 26.10.2017

    prawdziwym kolejFAN jestem ja. I jestem za pocięciem kibli na żyletki. No może za wyjątkiem edytek.

  • EN57-5312 – 28.10.2017

    Gdyby w klopach od lat 80-ych zaczeli montować wózki od EW58 byłby to całkiem sensowny pojazd. Kto jechał mazowieckimi EW60 wie o czym piszę.

  • Pasażer – 29.10.2017

    Kretyni z KM zdewastowali EW60 przerabiając go do standardu EN57 (dorobienie schodków i likwidacja 2 par drzwi w każdym z wagonów)

  • realista – 30.10.2017

    Dokladnie. Pojazd powinien jeszcze za komuny byc modernizowany. W sumie od początku powstania to byl archaiczny pojazd. Kto dopuścił że w niezmiennym stanie en57 jeżdżą do dziś powinien do końca życia pracowac za darmo na rzecz kolei. Juz dawno temu powinny byc nowe okna, lepsze wygluszenie i termika a przede wszystkim nowe wozki

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.