TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Mazowieckie: Chcielibyśmy jak najszybciej podpisać umowę realizacyjną ze Stadlerem
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.02.2018 12:08:00
Koleje Mazowieckie: Chcielibyśmy jak najszybciej podpisać umowę realizacyjną ze Stadlerem

Ile pociągów z puli 71 ezt-ów chcą kupić Koleje Mazowieckie? Takie pytanie zadaliśmy Prezesowi Spółki Robertowi Stępniowi. Odpowiedź nie była zaskakująca.

Ile pociągów z puli 71 ezt-ów chcą kupić Koleje Mazowieckie? Takie pytanie zadaliśmy Prezesowi Spółki Robertowi Stępniowi. Odpowiedź nie była zaskakująca.

Chcemy kupić 71 pociągów – powiedział szef przewoźnika. Przypomnijmy, o czym pisaliśmy wczoraj, że Koleje Mazowieckie dostały już dofinansowanie na 55 składów. Tak naprawdę to chcielibyśmy kupić nawet więcej pociągów, bo najważniejsze jest to, aby naszym pasażerom jeździło się wygodnie. A nowoczesne pociągi to pociągi bezawaryjne i komfortowe, które gwarantują zadowolenie pasażerów – wyjaśniał Robert Stępień.

Podczas podpisania umowy ze Stadlerem szef przewoźnika powiedział nam także, że takie właśnie są jednostki produkowane w Siedlcach. Przed 10 lat eksploatacji dały się poznać jako pociągi właśnie bezawaryjne. Są zatem sprawdzone i nic dziwnego, że Koleje Mazowieckie chciałyby pozyskać ich znacznie więcej niż tylko 71.

Ale. Aby zakupy udały się potrzebne jest dofinansowanie. Jak wspomnieliśmy od wczoraj wiemy już, że projekt Kolei Mazowieckich został oceniony pozytywnie przez CUPT. Składaliśmy sześć wniosków – wyjaśniał Robert Stępień. Chcielibyśmy jak najszybciej podpisać umowę realizacyjną, żeby w ciągu roku, otrzymać pierwsze nowe pociągi – dodał. Teraz Koleje Mazowieckie i Stadler dostały zielone światło. Nowe Flirty na Mazowszu to już w zasadzie pewniaki! Ich liczba zależy jednak nie tylko od unijnego dofinansowania, ale, jak wyjaśniał Robert Stępień, także od wysokości kredytów w bankach komercyjnych. Gramy o całą pulę! – stanowczo podkreślił szef przewoźnika.



Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
Stadler
ezt

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.