TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Mazowieckie chciały jeździć do Łodzi, UTK powiedział nie
InfoRail.pl - Opublikowano: 29.01.2017 16:51:02 7 komentarzy
Koleje Mazowieckie chciały jeździć do Łodzi, UTK powiedział nie

Koleje Mazowieckie, jako czwarty przewoźnik, chciały obsługiwać linię Warszawa ? Łódź. Nie powiedział UTK.

Koleje Mazowieckie, jako czwarty przewoźnik, chciały obsługiwać linię Warszawa ? Łódź. Nie powiedział UTK.

Na trasie z Warszawy do Łodzi mamy dziś do wyboru połączenia PKP Intercity oraz Przewozów Regionalnych, a w weekendy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Do tego grona chciały dołączyć Koleje Mazowieckie, poprzez przedłużenie do Łodzi pociągów, które dziś dojeżdżają do Skierniewic. Na taki krok nie zgodził się UTK. Przewoźnik prawdopodobnie będzie walczył o tę trasę w sądzie.

Otrzymujemy sygnały od podróżnych, którzy chcieliby skorzystać z naszych usług na trasie do Łodzi. Byłyby to naturalne przedłużenie połączenia do Skierniewic, które jest jednym z najbardziej popularnych w ofercie Kolei Mazowieckich ? twierdzi członek Zarządu przewoźnika Dariusz Grajda.

W tym momencie pojawia się po raz kolejny wielokrotnie stawiane pytanie czy rolą przewoźnika regionalnego, a takim są bez wątpienia Koleje Mazowieckie, jest obsługa połączeń dających się już zakwalifikować do kategorii dalekobieżnych. Gdybyśmy zapytali o to szefa Przewozów Regionalnych na pewno powiedziałby nie. Krzysztof Mamiński już wielokrotnie podkreślał, w kontekście ŁKA, że rola kolei aglomeracyjnej jest obsługa połączeń aglomeracyjnych. Zgoła odmienny punkt widzenia prezentują zapewne sami zainteresowani. Koleje Mazowieckie na połączeniach do Łodzi chciałyby zarobić. Przypomnijmy, że uruchamiają już pociągi do Trójmiasta i Ustki oraz do Krakowa. Charakter tych połączeń jest jednak nieco innych. To pociągi wakacyjne bądź weekendowe. Wydaje się zatem, że to właśnie miało wpływ na wydanie przez UTK decyzji odmownej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
Łódź
  • gutek – 30.01.2017

    ŁKA może to dlaczego KM ma nie jezdzić

  • bun – 30.01.2017

    Przecież PIC tak płakał, że ta trasa jest nierentowna i wymaga niebotycznych dotacji z rządu.

  • Misiek Krk – 30.01.2017

    Pewnie lepiej dotować nierentowne PR-y i PIC, niż dać zarobić spółce samorządowej. Jak zwykle Prawe i Sprawiedliwe. Ot Polska rzeczywistość.

  • Gall – 30.01.2017

    Trasa WAW- ŁDZ jest bardzo chłonna.ŁKA często jeżdżą wypełnione po sam sufit.IR w tygodniu też całkiem nieźle.Jeśli wejdzie KM z postojami na małych stacjach to zobaczymy ale jeśli przedłuży Wiedenke np. do Fabrycznej to pewnie będą chętni.

  • semp – 30.01.2017

    Trasa jest nierentowna dla przewoźnika, który realizuje przejazdy do i z pracy dla pasażerów z biletami okresowymi (w tym wypadku PIC), gdzie przychód z jednego pasażera na kurs waha się pomiędzy 5-10 PLN. Natomiast pozostali Przewoźnicy, mający rozkład jazdy uniemożliwiający takie podróże, zarabiają na pasażerach z biletami jednorazowymi. Ot cała logika tej linii.

  • Mikey – 30.01.2017

    UTK powiedział stop tylko po to, aby ratować IC, to jakiś absurd, że o zgodę na kursy pociągów trzeba pytać UTK. Ten urząd to ostoja betonu i myślenia PKPowskiego. To PLK powinno podawać kiedy są wolne tory i każdy powinien wykupywać dostęp na zasadzie licytacji.

  • DarekP – 01.02.2017

    Obrona PIC jest najbardziej prawdopodobnym powodem, szczególnie po wprowadzeniu na tę trasę dotowanych Dartów i FLIRTów.Ale z drugiej strony jesteśmy coraz bliżej piętrusów na linii Wwa-Łódź.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.