TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Mazowieckie celują w piętrowe ezt-y
InfoRail.pl - Opublikowano: 11.10.2018 16:32:44 1 komentarz
Koleje Mazowieckie celują w piętrowe ezt-y

Koleje Mazowieckie myślą o zakupie nowego taboru, nieeksploatowanego jeszcze przez żadnego przewoźnika w Polsce.

Koleje Mazowieckie myślą o zakupie nowego taboru, nieeksploatowanego jeszcze przez żadnego przewoźnika w Polsce.

W perspektywie roku 2025 myślimy o zakupie piętrowych ezt-ów – powiedział dziś na Kongresie Transportu Publicznego członek zarządu Kolei Mazowieckich Dariusz Grajda. Taki ruch przewoźnika jest podyktowany wyczerpaną już przepustowością linii w Warszawie. Jak podkreślił przedstawiciel przewoźnika pasażer oczekuje coraz większego komfortu, każdy chciałby jechać na siedząco. Klasyczne składy nie zapewnią tego wszystkim podróżnym. Na razie Koleje Mazowieckie kupują jednak właśnie tradycyjne składy, od Stadlera.

Piętrowych ezt-ów w Polsce nie eksploatuje obecnie żaden przewoźnik. Swego czasu pozyskać je chciały PKP Intercity. Ogłoszony został nawet przetarg, który nigdy nie został rozstrzygnięty. Pociągi takie miały kursować na trasie Warszawa – Łódź.

W swojej ofercie z polskich producentów takie pociągi ma obecnie tylko Stadler. Ani PESA ani też Newag nie budowali dotychczas piętrowych ezt-ów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
ezt
  • Michał Prosper Kowalski – 11.10.2018

    Oby nie! KMy mają piętrusy i klimą nie potrafią sterować. Na górze zawsze solarium.

  • Kuba Perkowski – 11.10.2018

    Swoją drogą mówiłem o tym już w 2007 roku po pierwszym zakupie flirtów że w godzinach szczytu powinny jeździć piętrówki

  • Piotr Ulędarski – 11.10.2018

    PKP IC powinno takie kupić.

  • Dawid Rolewski – 12.10.2018

    Jeśli kupią jednostki od Stadlera to jestem na tak. Bo nie chcę myśleć jakby nagle PESA chciała wyprodukować prototypy seryjne znowu.

  • DarekP – 12.10.2018

    Gdyby w Pesie był nadal Zaboklicki, to oferta Pesy byłaby pewniakiem. Ale teraz, to już nic nie wiadomo. Po kontrakcie na Flirty3 Stadler ma już drogę otwartą na kolejne sprzedaże, bo będzie miał zaplecze, a moce produkcyjne ma.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.