TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Mazowieckie będą wykonywać naprawy P4 w Sochaczewie. Budują halę
InfoRail.pl - Opublikowano: 01.06.2017 15:20:32 5 komentarzy
Koleje Mazowieckie będą wykonywać naprawy P4 w Sochaczewie. Budują halę

Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy przewoźnik kolejowy ma obowiązek utrzymywać swoje pojazdy kolejowe we właściwym stanie technicznym, zapewniającym odpowiedni poziom bezpieczeństwa.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy przewoźnik kolejowy ma obowiązek utrzymywać swoje pojazdy kolejowe we właściwym stanie technicznym, zapewniającym odpowiedni poziom bezpieczeństwa.

Utrzymanie pojazdów powinno być wykonywane przez podmioty posiadające wykfalifikowanych pracowników, spełniające określone warunki organizacyjne i techniczne dla realizacji koniecznych czynności wynikających z systemu utrzymania taboru dla każdego typu pojazdu. Cykl przeglądowo–naprawczy taboru składa się z 5 poziomów utrzymania, tj. P1, P2, P3, P4, P5, z czego spółka KM wykonuje przeglądy pojazdów kolejowych w poziome P1 – P3 we własnym zakresie, a w poziomie P4 – P5 zleca na zewnątrz.

Obecnie dysponujemy kilkunastoma różnymi typami taboru. Taka sytuacja stwarza spore problemy związane z ich utrzymaniem, szczególnie w poziomie utrzymania P4, planowaniem napraw, czasochłonnością postępowań przetargowych, cenami, terminowością czy jakością tych napraw – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM.

Z tych względów, a także w związku z faktem, że przeglądy taboru w poziomie P4 są z punktu widzenia eksploatacyjnego szczególnie istotne, zarząd spółki "Koleje Mazowieckie – KM" uznał za stosowne rozbudowę Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Sochaczewie. Zdecydowały o tym czynniki techniczne i własnościowe (sekcja jest własnością spółki), a także położenie (niedaleko Warszawy, tuż przy linii kolejowej E20, niedaleko autostrady, blisko dworca kolejowego). W tym celu w sąsiedztwie obecnej Sekcji zostały dokupione grunty o powierzchni ponad 6,5 ha.

Przy tak dużym przedsięwzięciu jakim jest budowa bazy utrzymania taboru w Sochaczewie, spółka zdecydowała się na realizację tej inwestycji w formie partnerstwa publiczno–prywatnego /PPP/. Jego przedmiotem jest wspólna realizacja przedsięwzięcia oparta na podziale zadań, w ramach którego partner prywatny zobowiąże się do wybudowania bazy utrzymaniowo–naprawczej w Sochaczewie z własnych środków, eksploatowania jej i zarządzania nią. Ponadto zapewni wieloletnie utrzymanie taboru spółki KM w poziomie utrzymania P4 dla około 50 pojazdów rocznie, mając też możliwość prowadzenia tam przeglądów taboru na zasadach komercyjnych.

Po wyborze partnera prywatnego, najlepiej branżowego, spółka KM zawrze z nim wieloletnią umowę o PPP, w której zagwarantuje przekazanie do napraw w poziomie P4 całego posiadanego taboru, czyli elektrycznych zespołów trakcyjnych, wagonów piętrowych, lokomotyw elektrycznych i szynobusów spalinowych. Umowa o PPP zostanie zawarta na 20 lat. Po zakończeniu umowy, baza utrzymaniowo – naprawcza zostanie przekazana spółce, ale w takim stanie, aby możliwe było dalsze utrzymywanie tam taboru KM w poziomie P4 – dodał Czesław Sulima.

Szacunkowa wartość projektu, tj. równowartość szacowanych kosztów napraw taboru KM w poziomie P4 wyniesie ponad 1,3 mld zł netto. Rozpoczęcie budowy hali w Sochaczewie planowane jest w drugiej połowie 2018 r., a zakończenie w 2020 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Mazowieckie
Sochacze
  • yogeeboo – 01.06.2017

    "...Obecnie dysponujemy kilkunastoma różnymi typami taboru. Taka sytuacja stwarza spore problemy związane z ich utrzymaniem..."Czyżby mieli ochotę na impulsy w najbliższym przetargu? Tak, żeby mieć w miarę jednolity tabor?

  • yogeeboo – 02.06.2017

    Chyba się pospieszyłem z tym komentarzem wyżej.... Myślałem że mają więcej impulsów... A tu wychodzi że maja teraz 10 flirtów, 16 elfów i 12 impulsów...W każdym bądź razie jak kupią 71 składów od jednego producenta to pewnie docelowo innych będą się wyzbywać.

  • fajfus – 02.06.2017

    jedyne czego "będą się wyzbywać" to kible, prawie 40 sztuk, reszta pójdzie na nowe trasy.

  • yogeeboo – 02.06.2017

    Kible to pewnie będą dojeżdżać do zajechania - nie po to robili modernizacja połączoną z P% żeby je teraz sprzedawać. Chcą mieć w miarę jednolity typ pojazdów więc będą to kible w różnych wersjach - bardzo podobne eksploatacyjne pojazdy - i to co wygra w najbliższym przetargu. Do tego jeszcze te piętrusy - może to będą też rozwijać?

  • zxcvbnm – 07.06.2017

    Tak, kible będą jeździć. Ale tylko AKM i AL. Oraz EW60. Stare zdezelowane "oporniaki" pojadą na emeryturę.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.