TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Małopolskie poszukują maszynistów
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.02.2017 12:49:24 7 komentarzy
Koleje Małopolskie poszukują maszynistów

Koleje Małopolskie opublikowały ogłoszenie o uruchomieniu szkoleń dla maszynistów spalinowych pojazdów trakcyjnych posiadających ważne prawo kierowania, zainteresowanych pozyskaniem uprawnień na elektryczne pojazdy trakcyjne i zatrudnieniem w spółce.

Koleje Małopolskie opublikowały ogłoszenie o uruchomieniu szkoleń dla maszynistów spalinowych pojazdów trakcyjnych posiadających ważne prawo kierowania, zainteresowanych pozyskaniem uprawnień na elektryczne pojazdy trakcyjne i zatrudnieniem w spółce.

Nie jest żadną tajemnicą, że przewoźnik z Małopolski boryka się z problemami kadrowymi. Maszynistów brakuje. Oczywistym jest zatem, że poszukuje takich pracowników. Kusząc również maszynistów pojazdów spalinowych. Przypomnijmy, że Urząd Marszałkowski jest właścicielem kilku jednostek spalinowych, które, z uwagi na brak zatrudnienia dla nich w Małopolsce, zostały wypożyczone na Pomorze.

Koleje Małopolskie prowadzą również nabór na stanowisko rewidenta taboru w zakresie elektryczny zespołów trakcyjnych. Do obowiązków będzie należało:

- wykonywanie oględzin technicznych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz

- wykonywanie prób hamulca zespolonego w pociągu (próby szczegółowe i uproszczone)

Przewoźnik wymaga:

- świadectwa kwalifikacyjnego zdania egzaminu na stanowisko rewident taboru;

- stanu zdrowia umożliwiającego wykonywanie zawodu;

- doświadczenia i wiedzy niezbędnej do pracy na danym stanowisku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Małopolskie
maszynista
  • ND – 02.02.2017

    To Koleje Maloposkie nie moge sobie maszynistow wyszkolic. Przeciez do prowadzenia tramaju mozna czlowieka przyszkolic to i do pracy jako maszynista moznaby.

  • Tomek – 02.02.2017

    Podpinam się pod pytanie mojego przedmówcy.Niech mnie jakiś mądry człowiek oświeci co stoi na przeszkodzie aby przewoźnicy kolejowi (szczególnie spółki marszałkowskie), same szkoliły sobie maszynistów? Na chwilę obecną jedni drugim chcą podbierać pracowników, zamiast sobie ich wyszkolić i choćby przez lojalkę (np. przewoźnik finansuje całość albo znaczą część szkolenia ale pracownik musi pracować w danej spółce min. x lat, a jak się zwolni to zwraca kasę + jakiś procent od niej) na dłużej ze sobą związać?MPK potrafi samodzielnie szkolić sobie motorniczych a spółki kolejowe nie mogą czy nie chcą?

  • zeus04 – 03.02.2017

    A mają ośrodki szkolenia? Tu potrzeba kilku certyfikatów i ludzi z uprawnieniami...

  • Tomek – 03.02.2017

    @zeus04,ja w pełni rozumiem "problem" o którym piszesz (tzn. brak ośrodków szkolenia).Nie mogę jednak pojąć podejścia przewoźników do pozyskiwania maszynistów.Zamiast opłacić takie szkolenie w ośrodku oddelegowanym przez siebie pracownikom, wyszkolić ich a potem związać ze sobą umową, wolą podpierać sobie nawzajem kadry. Ile możesz pociągnąć na takiej polityce? W mojej opinii niezbyt długo. O ile u siebie przewoźnik x zasypie dziurę pokoleniową o tyle ten problem na rynku nadal będzie obecny.Odbija się nam czkawką masowa kasacja techników kolejowych w latach 90...

  • drapek – 03.02.2017

    Problem polega na tym że więkoszość przewoźników kolejowych u których robi się świedectwo maszynisty każdy przyszły maszynista podpisuje zakaz pracy dla konkurencji, więc siłą rzeczy będą zmuszeni zatrudnić osoby z licencją.

  • Tomek – 04.02.2017

    @drapek,ten zakaz pracy dla konkurencji jest dożywotni czy czasowy?

  • drapek – 04.02.2017

    Tomek, czasowy

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.