TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Małopolskie jadą do Zakopanego w długi weekend sierpniowy
InfoRail.pl - Opublikowano: 01.08.2017 11:43:10 9 komentarzy
Koleje Małopolskie jadą do Zakopanego w długi weekend sierpniowy

Wybierając się w Tatry w najbliższy, długi weekend sierpniowy warto wybrać kolej zamiast samochodu i uniknąć stania w korkach na Zakopiance – tak Koleje Małopolskie zachęcają do skorzystania z pociągów.

Wybierając się w Tatry w najbliższy, długi weekend sierpniowy warto wybrać kolej zamiast samochodu i uniknąć stania w korkach na Zakopiance – tak Koleje Małopolskie zachęcają do skorzystania z pociągów, które 12 i 15 sierpnia uruchamiają na trasie Kraków – Zakopane.

Jest to propozycja zarówno dla osób planujących kilkudniowy wypoczynek w Tarach, jak również dla turystów pragnących spędzić tylko jeden dzień w Zakopanem. 12 i 15 sierpnia pociąg wyruszy z Krakowa Głównego o 6:45, by dotrzeć do Zakopanego już o 9:38. W drogę powrotną z Zakopanego, 12 sierpnia, skład odjedzie o 17:50 i w stolicy Małopolski będzie o 20:57. Natomiast 15 sierpnia wyjazd z Zakopanego nastąpi o 19:13 a powrót do Krakowa o 21:56.

Pamiętając, że początek oraz koniec długich weekendów zawsze wiąże się z dużymi korkami, pociągi Kolei Małopolskich będą najszybszą formą zarówno dojazdu do Zakopanego, jak i powrotu z wypoczynku do Krakowa.

Podczas długiego weekendu będą obowiązywać atrakcyjne ceny biletów na tej trasie. Normalny bilet z Krakowa do Zakopanego kosztuje tylko 14,00 zł. Jeszcze mniej zapłacą posiadacze ważnej legitymacji studenckiej bo jedyne 6,86 zł. Obowiązują również pozostałe ulgi ustawowe. Bilety są do nabycia w przedsprzedaży za pośrednictwem karty MKA, aplikacji iMKA oraz systemu e-podróżnik, natomiast w dniu wyjazdu u obsługi pociągu bez opłaty za wydanie biletu w pociągu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Małopolskie
Kraków
Zakopane
  • Tomek – 01.08.2017

    Niech Koleje Małopolskie w końcu staną się małopolskie, bo na razie to taka Krakowska Kolej Aglomeracyjna.

  • advisor – 01.08.2017

    @TomekPodziękuj PR-om i związkowcom.

  • Tomek – 01.08.2017

    @Tomkuod czegoś trzeba zacząć. Zobacz sobie jak wyglądały rozkłady jazdy za PR w relacjach SKA1 czy SKA3 (a konkretniej na ich relacjach) a jak wyglądają teraz. No ale oczywiście wszyscy są źli tylko PR święte. Wiadomo lepiej kasę województwa pakować w zwiącholi, biurwę niż w sensowną ofertę.Jako podatnik tysiąc razy wolę obecny rozwiązanie w którym kolej przynajmniej na tych wybranych liniach jest na prawdę dla ludzi a nie "kolejarzy".PozdrawiamTomek - ten obecny tutaj od dłuższego czasu.

  • kolejFAN – 02.08.2017

    zamiast robić takie dziwne alibi zugi niech po prostu przejmą tą linię i puszczają skład co godzinę/dwie. aaaach tak, brakuje nowego taboru.? to mam pomysł - śmieszną kolejkę balicko-wielicką zrobić na kiblach a połączenia REGIONALNE na impulsach i do Zakopanego można śmiało uruchomić KMŁ.

  • Tomek – 02.08.2017

    @kolejFAN,czemu ww. kolej jest niby śmieszna? Powtórzę się - zobacz na rozkłady z przed kilku-kilkunastu lat i porównaj je z obecnymi.Pamiętasz czasy tzw. Balice-Express za 20 PLN z Głównego który woził powietrze? Tego ci brakuje? Do takiej patologii tęsknisz? Czemu PR-y nie zatroszczą się o nowy tabor tylko ciągle bazują na szrocie z lat 70 i drą japę - daj, daj, daj zamiast samemu coś zaproponować sensownego? Oszczędzać mają na czym. Mniej biurwy w regionalnych oddziałach i Warszawie + wykopanie patologii związkowej i już będzie dodatkowy grosz i przychylniejsze patrzenie samych województw na ich istnienie.Wracając jeszcze do połączenia do Zakopanego - ile osób jedzie do Zakopanego każdego dnia a ile podróżuje w relacji WRK-Kraków Główny-Lotnisko? I z tym pytaniem Cię zostawiam zachęcają do skonfrontowania odpowiedzi jaką na nią uzyskasz z "pomysłem" puszczania na SKA1 kibli. Pozdrawiam.

  • kolejFAN – 02.08.2017

    @TOMEKKible na tak krótką trasę jak WRK-Lotnisko są w sam raz. Poza tym JAKIM PRAWEM na tą ściśle aglomeracyjną linię stosuje się zaporową taryfę 9 ZŁOTYCH z Głównego na lotnisko?! skoro kolej aglo to cena niech też będzie aglo!!!

  • Tomek – 03.08.2017

    @kolejFAN,w sam raz w Twoim odczuciu. Jeżeli ludzie o Twojej mentalności zarządzają koleją to nie dziwię się, że na przestrzeni ostatniego 25 lecia dostała ona tak mocno po d...Rozumiem, że bardzo lubisz podróżować w 30 kilku stopniowym upale pociągami bez klimy itp. itd. OK. Ja to szanuję, ale to że Ty mentalnie zatrzymałeś się na poziomie PRL-u nie oznacza, że wszyscy mają robić tak samo.Mamy XXI wiek i czas najwyższy zdać sobie z tego sprawę. Wyzwolić się z oparów dusznych przedziałów z brązowo-żółtymi zasłonkami z napisem DOKP i podróży kiblem jako jedyna z możliwych opcji.Miejsce kibli jest na złomowisku a nie na torach. Ile jeszcze ten szrot będziemy modernizowali jako podatnicy?Co do taryfy na lotnisko. 9 PLN to zaporowa cena? OK... niech Ci będzie. Tak swoją drogą, pragnę Ci przypomnieć, że w biletach miesięcznych lotnisko jest traktowane "normalnie" i płaci się za dojazd do niego standardową cenę (kilometrówka).Jak kogoś stać na bilet na samolot, to tym bardziej będzie go stać na dojazd na lotnisko, który w chwili obecnej dla większości ludzi w odniesieniu do pociągu (jeżeli zestawimy go z taryfą, własnym autem którzy trzeba np. zostawić na parkingu) jest najtańszą i co najważniejsze, najszybszą opcją (pomijam tutaj osoby zamieszkujące przy przystankach MPK, na których zatrzymują się autobusy kursujące do terminalu).PS.powiedz mi tak na zakończenie - jesteś jakimś zwiącholem? pracujesz w PR?

  • kolejFAN – 03.08.2017

    @Tomekpowiedz mi tak na początek-jesteś niekumaty? bo rzygać się chce czytając te wypociny.Nie rozumiesz że NIE JESTEM za kiblami - ich miejsce jest w hucie ale w obecnej sytuacji kiedy za mało jest nowego taboru powinny kursować w krótkich relacjach takie jak Wieliczka-Lotnisko aby w DŁUGICH relacjach jak Kraków-Zakopane/Żywiec mogły jeździć komfortowe impulsy. tyle i aż tyle. Kolejka balicka powinna mieć zwykłą taryfę AGLO-REGIO bo jest finansowana ze środków publicznych ,nie jest komercyjnym przedsięwzięciem.

  • Tomek – 05.08.2017

    po co zatem czytasz moje posty i tym bardziej na nie odpowiadasz, jak wywołują u Ciebie odruch wymiotny? Jesteś masochistą? :)Co do Twojego pomysłu aby puszczać Impulsy do Zakopanego - masz taką frekwencję na ww. relacji aby ściągać je SKA1 bo z tego co mi wiadomo do Zakopanego jeździ zdecydowanie mniej ludzi niż każdego dnia na SKA1? No i to by było na tyle w kwestii tego pytania.Druga rzecz - ta jak nazywasz ją "kolejka balicka" ma zwykła taryfę włącznie z lotniskiem - na miesięcznych :) Widzisz, że ci co jeżdżą regularnie a nie turystycznie to płacą standardową stawkę jak na pozostałych odcinkach SKA1. A jak 9 PLN jest dla Ciebie za drogo zawsze pozostaje autobus MPK :) Z resztą już Ci napisałem - jeżeli kogoś stać na bilet na samolot to tym bardziej będzie go stać wydać 9 PLN na przejazd pociągiem aby do tego lotniska się dostać.Oczywiście jak Ci się taryfa nie podoba to pisz, pisz i jeszcze raz pisz ale nie tutaj tylko do UMWM - tam jest specjalna komórka, gdzie możesz zgłaszać swoje uwagi. Kto wie może Cię wysłuchają i pochylą się nad Twoim pomysłem aby lotnisko podciągnąć pod "kilometrówkę" również w odniesieniu do przejazdów na biletach czasowych i jednorazowych :)Nie denerwuj się. Złość piękności szkodzi :) a i jakaś żyłeczka może pęknąć :) Uśmiechu życzę i gorąco pozdrawiam mimo upałów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!