TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Małopolskie jadą do Zakopanego w długi weekend sierpniowy
InfoRail.pl - Opublikowano: 01.08.2017 11:43:10 9 komentarzy
Koleje Małopolskie jadą do Zakopanego w długi weekend sierpniowy

Wybierając się w Tatry w najbliższy, długi weekend sierpniowy warto wybrać kolej zamiast samochodu i uniknąć stania w korkach na Zakopiance – tak Koleje Małopolskie zachęcają do skorzystania z pociągów.

Wybierając się w Tatry w najbliższy, długi weekend sierpniowy warto wybrać kolej zamiast samochodu i uniknąć stania w korkach na Zakopiance – tak Koleje Małopolskie zachęcają do skorzystania z pociągów, które 12 i 15 sierpnia uruchamiają na trasie Kraków – Zakopane.

Jest to propozycja zarówno dla osób planujących kilkudniowy wypoczynek w Tarach, jak również dla turystów pragnących spędzić tylko jeden dzień w Zakopanem. 12 i 15 sierpnia pociąg wyruszy z Krakowa Głównego o 6:45, by dotrzeć do Zakopanego już o 9:38. W drogę powrotną z Zakopanego, 12 sierpnia, skład odjedzie o 17:50 i w stolicy Małopolski będzie o 20:57. Natomiast 15 sierpnia wyjazd z Zakopanego nastąpi o 19:13 a powrót do Krakowa o 21:56.

Pamiętając, że początek oraz koniec długich weekendów zawsze wiąże się z dużymi korkami, pociągi Kolei Małopolskich będą najszybszą formą zarówno dojazdu do Zakopanego, jak i powrotu z wypoczynku do Krakowa.

Podczas długiego weekendu będą obowiązywać atrakcyjne ceny biletów na tej trasie. Normalny bilet z Krakowa do Zakopanego kosztuje tylko 14,00 zł. Jeszcze mniej zapłacą posiadacze ważnej legitymacji studenckiej bo jedyne 6,86 zł. Obowiązują również pozostałe ulgi ustawowe. Bilety są do nabycia w przedsprzedaży za pośrednictwem karty MKA, aplikacji iMKA oraz systemu e-podróżnik, natomiast w dniu wyjazdu u obsługi pociągu bez opłaty za wydanie biletu w pociągu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Małopolskie
Kraków
Zakopane
  • Tomek – 01.08.2017

    Niech Koleje Małopolskie w końcu staną się małopolskie, bo na razie to taka Krakowska Kolej Aglomeracyjna.

  • advisor – 01.08.2017

    @TomekPodziękuj PR-om i związkowcom.

  • Tomek – 01.08.2017

    @Tomkuod czegoś trzeba zacząć. Zobacz sobie jak wyglądały rozkłady jazdy za PR w relacjach SKA1 czy SKA3 (a konkretniej na ich relacjach) a jak wyglądają teraz. No ale oczywiście wszyscy są źli tylko PR święte. Wiadomo lepiej kasę województwa pakować w zwiącholi, biurwę niż w sensowną ofertę.Jako podatnik tysiąc razy wolę obecny rozwiązanie w którym kolej przynajmniej na tych wybranych liniach jest na prawdę dla ludzi a nie "kolejarzy".PozdrawiamTomek - ten obecny tutaj od dłuższego czasu.

  • kolejFAN – 02.08.2017

    zamiast robić takie dziwne alibi zugi niech po prostu przejmą tą linię i puszczają skład co godzinę/dwie. aaaach tak, brakuje nowego taboru.? to mam pomysł - śmieszną kolejkę balicko-wielicką zrobić na kiblach a połączenia REGIONALNE na impulsach i do Zakopanego można śmiało uruchomić KMŁ.

  • Tomek – 02.08.2017

    @kolejFAN,czemu ww. kolej jest niby śmieszna? Powtórzę się - zobacz na rozkłady z przed kilku-kilkunastu lat i porównaj je z obecnymi.Pamiętasz czasy tzw. Balice-Express za 20 PLN z Głównego który woził powietrze? Tego ci brakuje? Do takiej patologii tęsknisz? Czemu PR-y nie zatroszczą się o nowy tabor tylko ciągle bazują na szrocie z lat 70 i drą japę - daj, daj, daj zamiast samemu coś zaproponować sensownego? Oszczędzać mają na czym. Mniej biurwy w regionalnych oddziałach i Warszawie + wykopanie patologii związkowej i już będzie dodatkowy grosz i przychylniejsze patrzenie samych województw na ich istnienie.Wracając jeszcze do połączenia do Zakopanego - ile osób jedzie do Zakopanego każdego dnia a ile podróżuje w relacji WRK-Kraków Główny-Lotnisko? I z tym pytaniem Cię zostawiam zachęcają do skonfrontowania odpowiedzi jaką na nią uzyskasz z "pomysłem" puszczania na SKA1 kibli. Pozdrawiam.

  • kolejFAN – 02.08.2017

    @TOMEKKible na tak krótką trasę jak WRK-Lotnisko są w sam raz. Poza tym JAKIM PRAWEM na tą ściśle aglomeracyjną linię stosuje się zaporową taryfę 9 ZŁOTYCH z Głównego na lotnisko?! skoro kolej aglo to cena niech też będzie aglo!!!

  • Tomek – 03.08.2017

    @kolejFAN,w sam raz w Twoim odczuciu. Jeżeli ludzie o Twojej mentalności zarządzają koleją to nie dziwię się, że na przestrzeni ostatniego 25 lecia dostała ona tak mocno po d...Rozumiem, że bardzo lubisz podróżować w 30 kilku stopniowym upale pociągami bez klimy itp. itd. OK. Ja to szanuję, ale to że Ty mentalnie zatrzymałeś się na poziomie PRL-u nie oznacza, że wszyscy mają robić tak samo.Mamy XXI wiek i czas najwyższy zdać sobie z tego sprawę. Wyzwolić się z oparów dusznych przedziałów z brązowo-żółtymi zasłonkami z napisem DOKP i podróży kiblem jako jedyna z możliwych opcji.Miejsce kibli jest na złomowisku a nie na torach. Ile jeszcze ten szrot będziemy modernizowali jako podatnicy?Co do taryfy na lotnisko. 9 PLN to zaporowa cena? OK... niech Ci będzie. Tak swoją drogą, pragnę Ci przypomnieć, że w biletach miesięcznych lotnisko jest traktowane "normalnie" i płaci się za dojazd do niego standardową cenę (kilometrówka).Jak kogoś stać na bilet na samolot, to tym bardziej będzie go stać na dojazd na lotnisko, który w chwili obecnej dla większości ludzi w odniesieniu do pociągu (jeżeli zestawimy go z taryfą, własnym autem którzy trzeba np. zostawić na parkingu) jest najtańszą i co najważniejsze, najszybszą opcją (pomijam tutaj osoby zamieszkujące przy przystankach MPK, na których zatrzymują się autobusy kursujące do terminalu).PS.powiedz mi tak na zakończenie - jesteś jakimś zwiącholem? pracujesz w PR?

  • kolejFAN – 03.08.2017

    @Tomekpowiedz mi tak na początek-jesteś niekumaty? bo rzygać się chce czytając te wypociny.Nie rozumiesz że NIE JESTEM za kiblami - ich miejsce jest w hucie ale w obecnej sytuacji kiedy za mało jest nowego taboru powinny kursować w krótkich relacjach takie jak Wieliczka-Lotnisko aby w DŁUGICH relacjach jak Kraków-Zakopane/Żywiec mogły jeździć komfortowe impulsy. tyle i aż tyle. Kolejka balicka powinna mieć zwykłą taryfę AGLO-REGIO bo jest finansowana ze środków publicznych ,nie jest komercyjnym przedsięwzięciem.

  • Tomek – 05.08.2017

    po co zatem czytasz moje posty i tym bardziej na nie odpowiadasz, jak wywołują u Ciebie odruch wymiotny? Jesteś masochistą? :)Co do Twojego pomysłu aby puszczać Impulsy do Zakopanego - masz taką frekwencję na ww. relacji aby ściągać je SKA1 bo z tego co mi wiadomo do Zakopanego jeździ zdecydowanie mniej ludzi niż każdego dnia na SKA1? No i to by było na tyle w kwestii tego pytania.Druga rzecz - ta jak nazywasz ją "kolejka balicka" ma zwykła taryfę włącznie z lotniskiem - na miesięcznych :) Widzisz, że ci co jeżdżą regularnie a nie turystycznie to płacą standardową stawkę jak na pozostałych odcinkach SKA1. A jak 9 PLN jest dla Ciebie za drogo zawsze pozostaje autobus MPK :) Z resztą już Ci napisałem - jeżeli kogoś stać na bilet na samolot to tym bardziej będzie go stać wydać 9 PLN na przejazd pociągiem aby do tego lotniska się dostać.Oczywiście jak Ci się taryfa nie podoba to pisz, pisz i jeszcze raz pisz ale nie tutaj tylko do UMWM - tam jest specjalna komórka, gdzie możesz zgłaszać swoje uwagi. Kto wie może Cię wysłuchają i pochylą się nad Twoim pomysłem aby lotnisko podciągnąć pod "kilometrówkę" również w odniesieniu do przejazdów na biletach czasowych i jednorazowych :)Nie denerwuj się. Złość piękności szkodzi :) a i jakaś żyłeczka może pęknąć :) Uśmiechu życzę i gorąco pozdrawiam mimo upałów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.