TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Małopolskie chcą być kolejami miejskimi
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.06.2017 09:56:13 4 komentarze
Koleje Małopolskie chcą być kolejami miejskimi

Prezes Kolei Małopolskich Grzegorz Stawowy proponuje Prezydentowi Krakowa Jackowi Majchrowskiemu rozważenie możliwości wożenia pasażerów wewnątrz Gminy Kraków na Dużej i Małej Obwodnicy.

Prezes Kolei Małopolskich Grzegorz Stawowy proponuje Prezydentowi Krakowa Jackowi Majchrowskiemu rozważenie możliwości wożenia pasażerów wewnątrz Gminy Kraków na Dużej i Małej Obwodnicy.

W liście do Prezydenta Miasta, Grzegorz Stawowy zaznacza, że w związku z remontami i przyszłymi ograniczeniami w realizacji założonej ilości pociągów Koleje Małopolskie "mogą wystąpić o uzgodnienie zmienionego rozkładu jazdy i wytrasować przejazd przez którąś z obwodnic". - Możemy również zaproponować nowe połączenie po jednej lub obu obwodnicach za zasadzie zamkniętej pętli z przejazdem pociągu co godzinę, a być może nawet co pół godziny – podkreśla Prezes Kolei Małopolskich.

Spółka przypomina, że podczas tegorocznych obchodów dnia dziecka zorganizowane zostało połączenie po tzw. Dużej Obwodnicy Kolejowej. Pozwoliło to na uzyskanie niezbędnej wiedzy do realizacji przewozów na tej trasie. Co więcej pociągi przewoźnika korzystają również z Małej Obwodnicy, co oznacza znajomość tych szlaków.

Szef Kolei Małopolskich podkreśla jednak, że do uruchomiania tych przewozów potrzebna jest infrastruktura. A to już rola miasta. Czy się uda? Teraz ruch jest po stronie Prezydenta Jacka Majchrowskiego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Małopolskie
Kraków
  • Tomek – 13.06.2017

    Mądrzy ludzie postulowanie to kiedy Panu Stawowemu nie śniło się, że będzie siedział na stołeczku prezesa KMŁ.Ogólnie kwestia wykorzystywania dwóch kolejowych obwodnic Krakowa do ruchu pasażerskiego ma już kilkanaście lat.Pierwszy przymiarki powstały jeszcze wcześniej niż sławetny Balice-Express ;) kiedy to kursy z Głównego na lotnisku obsługiwały SZT Pesy bodajże... o symbolu 218M, za niewielką kwotę 20 PLN ;)Pozwalam sobie na wklejenie linku pokazującego schemat planowanych (wówczas) linii SKM w oparciu o istniejącą infrastrukturę kolejową przebiegającą w/przez Kraków.http://www.poselska.nazwa.pl/wieczorna2/technologie/krakowska-kolej-miejska-system-metra-dla-krakowa-nie-moze-powstac-juz-od-80-lat

  • www – 13.06.2017

    To czy pasażerowie będą korzystali z kolei w granicach Krakowa będzie zależeć od dostępności przystanków, częstotliwości pociągów i czy jazda do celu będzie trwała krócej niż zwykłym autobusem czy tramwajem. Jeżeli autobus/tramwaj, który jest dostępny bezpośrednio spod bloku, realnie pozwoli na szybszą jazdę do określonego celu, to projekt kolei miejskiej może nie wypalić.Przykładem dla Krakowa jest Warszawa, gdzie z wyjątkiem oddalonych dzielnic kolej właściwie nie ma znaczenia dla mieszkańców centralnych dzielnic. Co innego dla ludzi dojeżdżających do Warszawy. Czemu kolej jest nieatrakcyjna dla większości mieszkańców centralnych dzielnic? Bo pociąg może tylko wydłużyć jazdę do celu niż ją skrócić - wyjątków od tej reguły jest bardzo mało. Niektórzy dziwili się, że druga linia metra biegnie wzdłuż linii kolejowej. No tak, ale biegnie pod ulicami z których korzystali i korzystają mieszkańcy, a poza tym metro jest o niebo szybsze niż wlokące się SKM-ki - kolej niestety ma sztywne zasady bezpieczeństwa i tego zmienić za bardzo nie możemy.Inna sprawa, że metro dla samych mieszkańców cetrum też za bardzo pożyteczne nie jest. To środek komunikacji, który pozwala szybko się przemieścić z oddalonych dzielnic do centrum. Poruszanie się nim po centrum nie ma większego sensu, ponieważ zejście na stację, odczekanie na pociąg, przejazd i wyjście na powierzchnię zajmuje dużo więcej czasu niż może zająć spacer ze stacji na drugą stację (żeby nie było w centrum). Dlatego wbrew poglądom architektów "wizjonerów" tramwaje nadal będą jeździły nad pierwszą linią metra, bo to ma praktyczny sens.

  • ojoj – 14.06.2017

    www napisać taki stos bredni i jeszcze się tym chwalić... Moze pora douczyć się, a dopiero potem pisać.

  • Tomek – 15.06.2017

    @www,z Twojego komentarza wnioskuję, że zapewne nie jesteś z Krakowa i nie orientujesz się w kwestii przebiegu dwóch obwodnic kolejowych.W ich przypadku (na szybko liczę) wystarczy wybudować 6-7 przystanków aby w Krakowie mieć SKM-kę z prawdziwego zdarzenia. Nawet przy takcie warszawskim tzn. 30 minut, kolej będzie bezkonkurencyjna w wielu relacjach dla tramwajów i autobusów, szczególnie, że obwodnice przechodzą przez osiedla, które jeszcze długo nie będą miały tramwaju albo nie będą go miały wcale.Problemem jest przede wszystkim brak stacji, ale same obwodnice towarowe mają tak korzystny przebieg, że przy odpowiednim rozplanowaniu przystanków, kolej stricte miejska bez wątpienia będzie sukcesem.Oczywiście musi być ona w pełni zintegrowana pod względem taryfowym z MPK bo inaczej będzie to sukces połowiczny.Nikt też kto ma choć trochę oleju w głowie nie zakłada, że rolą kolei ma być wyrugowanie tramwajów czy autobusów. Ona ma być kolejną gałęzią transportu w Krakowie i znaczącym jej wspomagaczem, w odniesieniu do podróży na drugi koniec miasta a szczególnie do dzielnic/rejonów Krakowa gdzie zbiorkom z różnych względów ciągle opiera się i jeszcze długo będzie się opierał na autobusach

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.