TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Dolnośląskie same wykonają przeglądy P4 i P5
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.06.2019 17:57:01
Koleje Dolnośląskie same wykonają przeglądy P4 i P5 (foto: KD)

Kilka dni temu spółka ogłosiła postępowanie w przedmiocie wykonania dokumentacji na rozbudowę zaplecza technicznego obsługującego tabor – poinformował Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Kilka dni temu spółka ogłosiła postępowanie w przedmiocie wykonania dokumentacji na rozbudowę zaplecza technicznego obsługującego tabor – poinformował Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

W ramach inwestycji zostaną zaprojektowane nowe hale przeglądowe z malarnią, tokarnią, zapadnią, myjnią i szlifiernią. Dzięki temu Koleje Dolnośląskie staną się samowystarczalne w zakresie przeglądów i serwisowania swojego taboru. Rozpoczęcie budowy nowego zaplecza technicznego planowane jest na połowę przyszłego roku, a jego uruchomienie na trzeci kwartał 2022 roku.

To pierwszy etap oczekiwanej od dawna inwestycji – podał przewoźnik. Na należącej do Kolei Dolnośląskich działce przy ul. Pątnowskiej w Legnicy, której potencjał ma zostać wykorzystany w pełni, zaprojektowane zostaną nowe hale przeglądowe z malarnią, tokarnią, zapadnią, myjnią i szlifiernią. Dzięki temu w zakresie przeglądów i serwisowania swojego taboru, zarówno elektrycznych, jak i spalinowych zespołów trakcyjnych, Koleje Dolnośląskie będą samowystarczalne. W perspektywie lat 2022-2033 oszczędności z tego tytułu osiągnąć mogą niebagatelną kwotę 200 mln zł. Co więcej usługi serwisowe i przeglądowe świadczone mają być komercyjnie, we wspomnianym okresie osiągając przychody na poziomie nawet 60 mln zł.

Rozpoczęcie budowy nowego zaplecza technicznego planuje się w połowie przyszłego roku, a jego uruchomienie może nastąpić w trzecim kwartale 2022 r.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
P4
P5
  • Sebastian Sznauder – 07.06.2019

    Ciekawe, jakiego rzędu oszczędności przyniesie...

  • Wojciech Liberda – 07.06.2019

    A gdzie to zrobią?

  • Adrian Henszel – 07.06.2019

    A próbowaliście kliknąć w link i przeczytać artykuł? Zdradzę Wam pewną tajemnicę - da się to zrobić - no i tam są odpowiedzi ba Wasze pytania.

  • Darek Spólnicki – 08.06.2019

    Bardzo dobra decyzja o rozbudowie tej bazy pomimo zmiany zarządu i w tym miejscu pozwolę sobie pochwalić obecne władze KD za ten krok.Przynajmniej skończą się jazdy do Leszna/Polkowic na toczenie zestawów kołowych,co jest niewątpliwie sporym plusem.Co ciekawe,poprzednik obecnego prezesa KD brak podtokarki uznał za jedną ze swoich porażek.Wiadomo,że inwestycja potrwa 3 lata,ale najważniejsze jest to,że jest spora szansa dla KD na uniezależnienie się od kaprysów i innych nieprzewidywalnych okoliczności.Oby tylko ten projekt nie został wykolejony przez ten czas i ceny na rynku budowlanym.Dodajmy do tego malarnię,myjnię i inne obszary.I w tym miejscu mam do Ciebie Adrianie jedno pytanie:Czy KD powróci w takim układzie do modernizacji jednego z obiektów na magazyn logistyczny? Pytam,bo wydaje mi się,że miał też być robiony.Co do kwoty 200 mln-jak na te warunki,jest to spora oszczędność biorąc pod uwagę koszty zlecania napraw/utrzymania na zewnątrz poza firmą,więc moim zdaniem opłaca się takie rozwiązanie ;)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.