Koleje Dolnośląskie ponawiają próbę sprzedaży dwóch jednostek SA109.
Koleje Dolnośląskie ponawiają próbę sprzedaży dwóch jednostek SA109.
Do kupienia są:
1. Autobus szynowy serii SA109-003, typ 212M, numer fabryczny 016.
Cena wywoławcza: 560 000,00 zł netto.
Wadium: 56 000,00 zł.
2. Autobus szynowy serii SA109-004, typ 212M, numer fabryczny 017.
Cena wywoławcza: 530 000,00 zł netto.
Wadium: 53 000,00 zł.
Oferty można składać do 11 maja 2018 roku.
Spalinowe zespoły trakcyjne serii SA109 w spółce Koleje Dolnośląskie S.A.
Historia obsługi niezelektryfikowanych linii kolejowych przez Koleje Dolnośląskie S.A. w początkowych latach funkcjonowania Spółki nierozłącznie wiąże się ze spalinowymi zespołami trakcyjnych serii SA109. Eksploatowane głównie na liniach kolejowych między Legnicą i Międzylesiem oraz Kłodzkiem i Wałbrzychem, miały znaczący wpływ na odwrócenie trendu odpływu pasażerów od transportu kolejowego i zapoczątkowały pozytywne zmiany w transporcie kolejowym na Dolnym Śląsku.
Użytkowane przez Koleje Dolnośląskie S.A. pojazdy o numerach SA109-003 i SA109-004 wyprodukowane zostały przez Kolejowe Zakłady Maszyn w Raciborzu w roku 2004 na zlecenie Samorządu Województwa Dolnośląskiego. Koleje Dolnośląskie S.A. otrzymały pojazdy w kwietniu 2009 roku. Po otrzymaniu pojazdy zostały wysłane na naprawę do spółki Mavex Rekord w Raciborzu.
Po rozpoczęciu eksploatacji pojazdów serii SA109 najczęściej można było je spotkać przy obsłudze pociągów na liniach kolejowych Legnica – Jaworzyna Śląska – Kamieniec Ząbkowicki – Kłodzko Główne – Międzylesie oraz Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny.
Od grudnia 2009 roku, wraz ze zmianą obowiązującego rozkładu jazdy, zakończono obsługę pociągów na trasie Kłodzko – Międzylesie pojazdami SA109, rozpoczynając jednocześnie ich eksploatację na trasie Legnica – Bolesławiec – Zebrzydowa – Lwówek Śląski – Jelenia Góra. Obsługa pociągów na tej ostatniej trasie stała się podstawową pracą eksploatacyjną dla SA109. Niestety w 2012 roku doszło do usterki silnika spalinowego w pojeździe SA109-003 oraz usterki przekładni osiowej w pojeździe SA109-004, co spowodowało ostateczne wyłączenie pojazdów z eksploatacji i ich odstawienie w Bazie serwisowej Spółki Koleje Dolnośląskie S.A. w Miłkowicach. W 2017 r. Spółka wobec konieczności wykonywania przeglądów P5 zdecydowała o sprzedaży pojazdów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Czy jak poprzednio taki sam artykuł będzie się pojawiał co kilka dni? Może dla odmiany napisać czy są jakieś zmiany w stosunku do poprzedniej próby?
Jeżeli nie wystawią go w cenie złomu to trudno będzie sprzedać.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.