TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Dolnośląskie negatywnie opiniują projekt nowego cennika PKP PLK
InfoRail.pl - Opublikowano: 12.04.2018 11:26:42
Koleje Dolnośląskie negatywnie opiniują projekt nowego cennika PKP PLK

Koleje Dolnośląskie negatywnie zaopiniowały projekt nowego cennika PKP PLK. Propozycja dotyczy m.in. wzrostu opłat za przejazd lekkimi pojazdami szynowymi po liniach drugorzędnych.

Koleje Dolnośląskie negatywnie zaopiniowały projekt nowego cennika PKP PLK. Propozycja dotyczy m.in. wzrostu opłat za przejazd lekkimi pojazdami szynowymi po liniach drugorzędnych.

Opublikowany przez PKP PLK S.A. projekt "Cennika opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej o szerokości torów 1435 mm zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obowiązujących od 9 grudnia 2018 r." jest według Kolei Dolnośląskich nie do zaakceptowania w zaproponowanym kształcie i może mieć negatywny wpływ na dalszy rozwój transportu kolejowego na Dolnym Śląsku.

Każdą trasę, po której Koleje Dolnośląskie S.A. uruchamiają lub planują uruchomić pociągi przeanalizowaliśmy bardzo dokładnie. W naszej opinii, z uwagi na duży wzrost procentowy opłat, szczególnie na liniach drugorzędnych, zaproponowany model naliczania należności z tytułu dostępu do infrastruktury jest nie do przyjęcia - mówi prezes Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski.

Dla najniższych przedziałów masy, głównie dla autobusów szynowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych użytkowanych przez Spółkę wzrost kosztów dostępu do infrastruktury wynosić będzie odpowiednio:

1. Kudowa Zdrój – Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny wzrost aż o 76%,

2. Legnica – Dzierżoniów Śląski wzrost o 49%,

3. Legnica – Żary wzrost o 47%,

4. Wrocław – Kudowa Zdrój wzrost o 33%,

5. Wrocław – Rawicz wzrost o 29%,

6. Jelenia Góra – Goerlitz wzrost o 30%,

7. Wrocław – Międzylesie wzrost o 21%,

8. Wrocław – Szklarska Poręba wzrost o ok 10%.

Dla nas jest to szczególnie niezrozumiałe. Zarówno dzięki staraniom Spółki Koleje Dolnośląskie, jak i działaniom Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego na wymienionych trasach, głównie drugorzędnych, liczba uruchamianych pociągów jest dostosowywana do potrzeb mieszkańców naszego regionu oraz ruchu turystycznego. W ten sposób chcemy zachęcić jak największą liczbę pasażerów do korzystania z kolei. Zwiększenie kosztów funkcjonowania Spółki może doprowadzić do zmniejszenia liczby uruchamianych pociągów oraz pogorszenia oferty przewozowej. Konsekwencją tego będzie odwrócenie się pasażerów od kolei, powrót do transportu indywidualnego, co w dzisiejszych czasach jest zjawiskiem niepożądanym - dodaje Piotr Rachwalski.

W skali całego przyszłego rozkładu jazdy i zgodnie z projektem nowego cennika Koleje Dolnośląskie będą musiały zapłacić na rzecz PKP PLK S.A. ok. 4 miliony złotych netto więcej (ok 10%) niż zapłaciłyby, gdyby stawki bazowały na obecnie obowiązującym cenniku. Efektem tak negatywnych zmian może być ograniczenie w kursowaniu pociągów, co przede wszystkim odbije się na mieszkańcach Dolnego Śląska i turystach z innych regionów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP PLK
Koleje Dolnośląskie
cennik
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.