Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Dolnośląskie negatywnie opiniują projekt nowego cennika PKP PLK

inforail
12.04.2018 09:26
0 Komentarzy

Koleje Dolnośląskienegatywnie zaopiniowały projekt nowego cennika PKP PLK. Propozycja dotyczym.in. wzrostu opłat za przejazd lekkimi pojazdami szynowymi po liniachdrugorzędnych.

Opublikowany przez PKP PLK S.A. projekt „Cennika opłat zakorzystanie z infrastruktury kolejowej o szerokości torów 1435 mm zarządzanejprzez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. obowiązujących od 9 grudnia 2018 r.” jestwedług Kolei Dolnośląskich nie do zaakceptowania w zaproponowanym kształcie imoże mieć negatywny wpływ na dalszy rozwój transportu kolejowego na DolnymŚląsku.

Każdą trasę, po którejKoleje Dolnośląskie S.A. uruchamiają lub planują uruchomić pociągiprzeanalizowaliśmy bardzo dokładnie. W naszej opinii, z uwagi na duży wzrostprocentowy opłat, szczególnie na liniach drugorzędnych, zaproponowany modelnaliczania należności z tytułu dostępu do infrastruktury jest nie do przyjęcia -mówi prezes Kolei Dolnośląskich Piotr Rachwalski.

Dla najniższych przedziałów masy, głównie dla autobusówszynowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych użytkowanych przez Spółkę wzrostkosztów dostępu do infrastruktury wynosić będzie odpowiednio:

1. KudowaZdrój – Kłodzko Główne – Wałbrzych Główny wzrost aż o 76%,

2. Legnica –Dzierżoniów Śląski wzrost o 49%,

3. Legnica –Żary wzrost o 47%,

4. Wrocław –Kudowa Zdrój wzrost o 33%,

5. Wrocław –Rawicz wzrost o 29%,

6. JeleniaGóra – Goerlitz wzrost o 30%,

7. Wrocław –Międzylesie wzrost o 21%,

8. Wrocław –Szklarska Poręba wzrost o ok 10%.

Dla nas jest toszczególnie niezrozumiałe. Zarówno dzięki staraniom Spółki Koleje Dolnośląskie,jak i działaniom Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego na wymienionych trasach, główniedrugorzędnych, liczba uruchamianych pociągów jest dostosowywana do potrzebmieszkańców naszego regionu oraz ruchu turystycznego. W ten sposób chcemyzachęcić jak największą liczbę pasażerów do korzystania z kolei. Zwiększeniekosztów funkcjonowania Spółki może doprowadzić do zmniejszenia liczbyuruchamianych pociągów oraz pogorszenia oferty przewozowej. Konsekwencją tegobędzie odwrócenie się pasażerów od kolei, powrót do transportu indywidualnego, cow dzisiejszych czasach jest zjawiskiem niepożądanym – dodaje Piotr Rachwalski.

W skali całego przyszłego rozkładu jazdy i zgodnie zprojektem nowego cennika Koleje Dolnośląskie będą musiały zapłacić na rzecz PKPPLK S.A. ok. 4 miliony złotych netto więcej (ok 10%) niż zapłaciłyby, gdybystawki bazowały na obecnie obowiązującym cenniku. Efektem tak negatywnych zmianmoże być ograniczenie w kursowaniu pociągów, co przede wszystkim odbije się namieszkańcach Dolnego Śląska i turystach z innych regionów.


Komentarze