TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Koleje Dolnośląskie celują w hybrydy?
InfoRail.pl - Opublikowano: 05.11.2019 11:45:06 7 komentarzy
Koleje Dolnośląskie celują w hybrydy?

Możliwe, że niedługo tabor Koleje Dolnośląskie S.A. wzbogaci się o kolejne Impulsy, tym razem hybrydowe 36WEh. Zarząd spółki uważnie analizuje możliwości ich wykorzystania – poinformował na Facebooku Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Możliwe, że niedługo tabor Koleje Dolnośląskie S.A. wzbogaci się o kolejne Impulsy, tym razem hybrydowe 36WEh. Zarząd spółki uważnie analizuje możliwości ich wykorzystania – poinformował na Facebooku Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Jak pisaliśmy na łamach InfoRail.pl taki pojazd na targach w Gdańsku zaprezentował Newag. Myrda przypomniał, że inne pojazdy tego producenta już jeżdżą w barwach Dolnego Śląska.

W tej chwili żaden przewoźnik w Polsce nie eksploatuje pociągów hybrydowych. Ich rynkowa dostępność wydaje się także ograniczona. Gdyby Koleje Dolnośląskie zdecydowały się na zakup takich pojazdów byłyby pionierem. A nowosądecki producent stałby się murowanym faworytem do wygranej.

Tymoteusz Myrda w tym kontekście przypomina, że hybrydy to pojazdy, których konstrukcja pozwala na jazdę zarówno na liniach zelektryfikowanych, jak i na odcinkach, które standardowo wymagają napędu spalinowego. Takie rozwiązanie umożliwia efektywniejsze planowanie połączeń, ponieważ w zasadzie znika jeden z najważniejszych problemów w logistyce ruchu kolejowego. Bez względu na rodzaj trakcji, pociąg po prostu jedzie,

Hybryda Newagu może przewieźć blisko 330 pasażerów, w tym 160 na miejscach siedzących. Dodatkowo pojazd jest wyposażony w system liczenia pasażerów, monitoring wnętrza, WiFi, klimatyzację, gniazdka elektryczne, porty USB i aplikację wyświetlającą trasę przejazdu. Windy i odpowiednio zaprojektowane wnętrze ułatwią podróż osobom niepełnosprawnym.

Czy takie pojazdy zasilą flotę taborową Kolei Dolnośląskich? Na razie to tylko przymiarki, czekamy na konkrety.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Dolnośląskie
Newag
hybryda
  • Adam Tomasz Miałczyński – 05.11.2019

    bardzo fajny ten pociąg. ma zastosowanie praktycznie na wszystkich trasach https://youtu.be/SJLlqzpCDjI

  • Piotr Żabski – 05.11.2019

    Na Opolszczyźnie by się przydały 😊

  • Krystian KriSs – 05.11.2019

    Zdecydowanie Wrocław- Bielawa i nie tylko....

  • Martin Czer – 05.11.2019

    A świstak siedzi i zawija. Gdyby w nie celowali to już by kupili bo mieli ofertę Newagu na stole (którą odrzucili).

  • KaDecik – 06.11.2019

    @Krystian KriSs: Linia do Bielawy będzie rozbierana, gdyż została odbudowana z naruszeniem prawa jako samowolka budowlana. Info z pierwszej ręki. Poza tym nikogo z Wrocławia i tak nie byłoby stać na bilet kolejowy do Bielawy a czasy jazdy za 1/3 ceny już się skończyły. Co do reszty, to masz rację, że takie pojazdy spisałyby się znakomicie na linii Goerlitz - Karpacz (po reaktywacji), a nawet dobrą trasą byłoby połączenie z Lwówka do Szklarskiej Poręby. Linie stricte turystyczne więc byłaby dodatkowa atrakcja dla turystów.

  • JakubMadrjas – 06.11.2019

    Wiadomo, że najlepsze linie na taki pojazd to z Jeleniej Góry do Lwówka, Kowar i Karpacza. Więc tu trzeba zgodzić się z poprzednikami. Ale i Sobótce należy się jakiś tabor. I tu proponuję nawet lepszy model pojazdu hybrydowego, zaprezentowany na tym oto zdjęciu: http://historiaszczekocin.pl/pliki/obraz/1643345006058457841240880n-1396472907.jpg

  • railman – 06.11.2019

    Oby tylko te pociągi nie jeździły do Wrocławia! Pasażerowie z tego miasta bez przerwy albo by srali, albo szczali. Najgorsze śmierdzіele w pociągach. Pociągi wyjeżdżające z Wrocławia już na starcie mają zawalone kible gównem, cuchną knyszą i innymi zabużańskimi "zapachami". Mimo że po powrocie np. z Jeleniej Góry były czyste. Wiem jak jest, bo pracuję w KD jako konduktor. Niestety, ale jak pasażerowie zachowują się jak bydło, to i traktuje się ich jak bydło. Bydłowozy dla knyszojadów a nie hybrydy!

  • mechanik – 06.11.2019

    @KaDecik "Info z pierwszej ręki" Ta ręka ciebie wybitnie oszukuje ;)

  • Zdzich – 06.11.2019

    Taki pojazd mógłby jeździć Jelenia Góra-Gorlitz .Obecnie kursujące tam SA-135 są za małe no i trasa w połowie pod drutem.Kiedyś dużym zainteresowaniem cieszyły się pociągi Jelenia Góra-Zielona Góra w weekendy.Można zrobić trasę Szklarska Poręba-Zielona Góra.Ale najpierw to niech coś kupią w końcu bo do impulsa we Wrocławiu jadącego do Jeleniej Góry to ciężko wsiąść taki tłok nie mówiąc już o miejscu siedzącym.

  • lucyzucker – 06.11.2019

    @mechanik: Rękę to ty znasz jedynie z cotygodniowego szorowania wacka.

  • bystrzak2000 – 06.11.2019

    Hehe, świetna riposta, lucy. A drążek sterowniczy obsługuje ustami, tak jak lubi. xDD

  • W4.cupsell.pl – 06.11.2019

    Wszystko byle by nie... http://w4.cupsell.pl/produkt/3734346-Pojazdy-eksperymentalne.html

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.