TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kolei Śląskich w projekcie wspólny bilet też nie ma
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.03.2017 07:59:32 5 komentarzy
Kolei Śląskich w projekcie wspólny bilet też nie ma

Nie jest już chyba żadna niespodzianką, że Kolei Śląskich w projekcie wspólnego biletu też nie ma. Szumnie zapowiadana akcja ograniczona jest do trzech przewoźników ? PKP Intercity, Przewozów Regionalnych i PKP SKM.

Nie jest już chyba żadna niespodzianką, że Kolei Śląskich w projekcie wspólnego biletu też nie ma. Szumnie zapowiadana akcja ograniczona jest do trzech przewoźników ? PKP Intercity, Przewozów Regionalnych i PKP SKM.

Niestety nie znamy szczegółów tego projektu, tak więc też trudno nam go oceniać. Idea wspólnego biletu jest jednak zrozumiała a Koleje Śląskie pozostają otwarte na rozmowy w tym obszarze ? powiedział nam Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Mając już stanowiska kilku przewoźników samorządowych możemy pokusić się o pierwsze podsumowanie projektu. To kolejna próba dyskryminowania przewoźników samorządowych przez władze centralne? Marszałek Województwa Małopolskiego Jacek Krupa zwrócił uwagę na fakt, że Ministerstwo Rozwoju zmieniło zasady dofinansowania zakupów taboru. Między wierszami możemy odczytać, że to próba zastopowania dalszej ekspansji przewoźnika samorządowego. Mimo, że Przewozy Regionalne podpisały umowy we wszystkich województwach, oprócz mazowieckiego, to nie jest żadną tajemnicą, że kilku marszałków nie miałoby nic przeciwko zakończeniu współpracy z tym przewoźnikiem. Łódzkie, małopolskie, dolnośląskie, śląskie, wielkopolskie. Pozycja Przewozów Regionalnych w tych regionach jest coraz słabsza. Takie a nie inne podejście do tematu wspólnego biletu to próba podreperowania pozycji przewoźnika?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Koleje Śląskie
bilet
  • soad – 23.03.2017

    To proste i zrozumiałe - rządzący dążą do odtworzenia stanu z 1989 kiedy o wszystkim decydował KC PZPR (komitet centralny polskiej zjednoczonej partii robotniczej). Krok po kroku następuje likwidacja uprawnień samorządów i wymuszanie na nich jedynie słusznych decyzji podejmowanych przez organ w Warszawie. Po kilkunastu latach doprowadzi to do stanu całkowitej zapaści wszystkiego.

  • Wagon – 23.03.2017

    A Polskibus właśnjie zwerbował Polonusa. Integracja rynku autobusowego i kompletne rozbicie dzielnicowe na kolei.

  • EN101-234 – 23.03.2017

    Problem polega na tym, że kolejki marszałkowskie utworzone zostały bezmyślnie przez ignorantów kolejowych. Zamiast wzbogacić ofertę, stawiając na wspólny bilet i skomunikowania, to mamy oddzielne bileciki, zdekomunikowania i idiotyzmy typu Kaliska Kujawskie czy Sławków. Porażka Kolei Śmiesznych nic nie nauczyła. Jedyny sens obecnie to mają Koleje Mazowieckie, które powinny wchłonąć SKMW i zintegrować się taryfowo z IC i bardziej z PR (np. bilet turystyczny, nawet z pewnym ograniczeniem np. max do 4 pociągów, można to zrobić beznakładowo dając dobowy KM do 50km wgłąb sąsiednich województw w weekendy). Kolej nie ma ze sobą konkurować, tylko ma konkurować z transportem drogowym. A to tylko będzie możliwe, gdy nie będzie trzeba na trasię Boguchwała - Łeba kupować 4 biletów i modlić się o dotrzymanie skomunikowań, bo PIC nie będzie czekał na PR a SKM na opóźniony PIC. Bilet ma być jeden, wspólny. Wsiadasz do "tańszego" pociąg - obijają z adnotacją "wykorzystano w pociągu osobowym/regio/skm na odcinku" i masz zwrot w kasie lub bon, wsiadasz do droższego - pan konduktor pobiera dopłatę w wysokości różnicy i życzy miłej podróży. Do tego promocje dla rodzin, taniej tam/powrót, itd.Zobaczcie bałagan w 3city. PR i SKM. Tu rola marszałka. Powinien w warunkach przetargu ogłosić wspólny bilet i wszystko w temacie. To czysta głupota, żeby kolej tak odstraszała pasażera.

  • ??? – 23.03.2017

    No jak rola marszałka jak ani PR ani SKM nie są marszałka tylko państwa???

  • !!! – 23.03.2017

    Prosta. W wymaganiach przetargu określić wspólny bilet.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.