TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

KIO oddala odwołania Newagu i PESY
InfoRail.pl - Opublikowano: 30.06.2017 14:52:02 20 komentarzy
KIO oddala odwołania Newagu i PESY

Krajowa Izba Odwoławcza ogłosiła dziś orzeczenia w sprawach odwołań PESY i Newagu w przetargu Kolei Mazowieckich. Obydwa zostały oddalone.

Krajowa Izba Odwoławcza ogłosiła dziś orzeczenia w sprawach odwołań PESY i Newagu w przetargu Kolei Mazowieckich. Obydwa zostały oddalone.

Przypomnijmy, że odwołania zostały złożone w ramach postepowania na dostawę 71 ezt-ów dla mazowieckiego przewoźnika. Newag kwestionował m.in. wskazanie jako kryteriów oceny ofert trwałości kół monoblokowych bez określenia maksymalnej dopuszczalnej wartości tego parametru, niejednoznacznym sformułowaniu definicji awarii i uszkodzenia. Newag kwestionuje też kary umowne. Niejednoznaczne są, według producenta, zapisy dotyczące jazd obserwacyjnych, usług serwisowych, prac dodatkowych, licencji na oprogramowanie i dokumentację.

PESA natomiast kwestionowała zapisy dotyczące kół monoblokowych i wymogu ich trwałości. Nierówne traktowanie wykonawców, zdaniem PESY, to wskazanie dla potrzeb obliczania energii trakcyjnej odcinka Warszawa Wschodnia – Siedlce – Warszawa Wschodnia.

Niejednoznaczne również według producenta były żądania aby pojazd był wyposażony w urządzenia ETCS systemu zarządzania ruchem kolejowym ERTMS poziom 2, baseline, w wersji co najmniej 3.4.0. W uzasadnieniu PESA stwierdziła, że tylko Flirt3 Stadlera posiada koła monoblokowe napędowe o innej średnicy niż toczne. Stąd też PESA uważa, że na tym parametrze Stadler może zyskać więcej punktów niż konkurencja. Podobnie jest z trasą do Siedlec. Na tej trasie na co dzień eksploatowane są Flirty, PESA uważała, że wybór tej trasy nie jest kwestią przypadku. Stadler ma zatem dokładne dane dotyczące zużycia energii na tej trasie i nie musi ponosić kosztów związanych z przeprowadzaniem obliczeń. PESA proponowała odcinek Warszawa – Warka – Radom.

Co do ERTMS poziomu 2, baseline w wersji 3.4.0 PESA twierdziła, że żadna firma w Polsce nie ma na niego certyfikatu, nie jest możliwe zainstalowanie go w pociągach dla Kolei Mazowieckich.

Izba nie przyznała racji ani Newagowi ani też PESIE.

Przypomnijmy, że przetarg obejmuje 71 składów – 61 pięcioczłonowych i 10 dwuczłonowych. Termin składania ofert został przedłużony przez przewoźnika do 31 lipca 2017 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KIO
PESA
Newag
przetarg
  • DumnyzKIO – 30.06.2017

    Brawo, brawo, brawo dla KIO

  • sTADLER – 30.06.2017

    Stadler wyścielił widzę haha :) wyznaczona trasa przez KM widać że jest pod Stadler!

  • eeee – 30.06.2017

    Jakie ma znaczenie trasa? Trasa jest w 100% identyczna dla każdej firmy. Może powiemy że Stadler ma przewagę bo startuje w województwie w którym ma fabryke? Albo że miał swoich kibiców wzdłuż torów? Patologia myślowa

  • okl – 30.06.2017

    Może taka, żeby nie było takich hecy z obliczaniem zużycia energii jak w przypadku ŁKA...

  • D – 30.06.2017

    Gotowość techniczna Flirtów bije konkurencję na głowę.

  • www – 30.06.2017

    Dobrze, ale dlaczego w przetargach nikt nie stawia wymogów w zakresie bezpieczeństwa. Czy to tak oczywiste, że każdy produkt spełnia wymagania w takim samym zakresie? Nie byłbym tego taki pewien.

  • Trop – 30.06.2017

    Każdym branży wie jak działa firma na S.

  • G.kolejarz – 30.06.2017

    Oby te przepychanki trwały jak najkrócej. Należy się dogadać i podjąć produkcję. Tabor jest potrzebny i można nawet ten tort podzielić między producentów tak aby szybko pojawił się na torach i dobrze służył pasażerom.

  • okl – 30.06.2017

    @www - po to masz normy, które trzeba spełnić przy homologacji, aby nie trzeba było snuć takich pustych spekulacji. @G.kolejarz - po to są przetargi, aby zamawiający mógł kupić tabor, który najlepiej spełnia jego wymagania, a nie "zachcianki producentów". Gospodarka planowana skończyła się wraz z PRLem :)

  • P5 – 01.07.2017

    W Krakowie wygra "zachcianka producenta". Podobne cyrki będą w metrze.

  • Elf – 01.07.2017

    I bardzo dobrze że wygra stadler. Robi najlepsze pociągi.

  • Seweryn Knotek – 01.07.2017

    71 Flirtów dla Stadlera to będzie coś. Na razie nic nie mogą wygrać więc o to zamówienie mocno powalczą.

  • Tomek – 01.07.2017

    nie rozumiem "napinki" co poniektórych. Jeżeli jeszcze utrzymują was rodzice to rozumiem wasze fanatyczne wielbienie jednej bądź drugiej firmy. Jeżeli jednak łożycie już ze swoim ciężko zarobionych pieniędzy na ten cyrk zwany państwem, to powinniście się cieszyć, że owszem zapłacicie jako podatnicy więcej za EZT-y wiadomej firmy, ale dostaniecie produkt, który posłuży lata a nie będzie stał w krzakach i robił za "ścianę" dla graficiarzy. Finalnie, w dłuższej perspektywie czasowej wyjdzie was to o wiele taniej niż kupno badziewia.

  • advisor – 01.07.2017

    @TomekDokładnie - paradoksalnie nie stać nas na tanie rzeczy. Taki pojazd będzie w eksploatacji kilkadziesiąt lat i musi dać radę!

  • jatal – 01.07.2017

    @ eeeeW sytuacji kiedy o wygranej mogą decydować ułamki punktów to trasa jednak ma jakieś znaczenie. Każda ma bowiem inną lokalizację stacji, odstępy między nimi i dopuszczalne prędkości w innych miejscach i na innych długościach, a każdy napęd trochę inaczej pracuje w każdym zakresie swojej pracy. Stąd trasa obliczeniowa żeby miała większy sens powinna być trasą na której planowana jest eksploatacja (jej większość) zamawianego taboru. O ile się nie mylę o zmianę na taką trasę wnioskowała w odwołaniu Pesa. @ TomekZ drugiej strony pamiętać należy że PZP nie powstało żeby kupować najlepsze ale żeby nie przepłacać za najlepsze, czyli żeby "w miarę dobre było za w miarę tanio".

  • sdx – 01.07.2017

    I tak to przetarg dla Pesy. Zobaczycie.

  • gutek – 02.07.2017

    KM na ca dzień jeżdzą Elfami, Flirtami i Impulsami i wiedzą już co dobre.Nie dziwi więc że nie chcą dziadostwa choć przetarg może do tego zmusić

  • Stefan – 02.07.2017

    Dziadostwa czyli impulsów. Dlatego chcą flirty

  • Tomek – 02.07.2017

    @jatal,co się tyczy PZP - życie pokazało wielokrotnie, że teoria nie idzie w parze z praktyką, szczególnie w odniesieniu do zakupu taboru szynowego, w naszym pięknym kraju. Pozdrawiam.

  • wizard – 03.07.2017

    @jatal co do twojej opinii odnośnie wyznaczonej trasy to się zgadzam, rywalizacja może być zacięta i wówczas każda drobna część punktu może się liczyć, dlatego trasa powinna być jak najbardziej neutralna.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.