TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

KIO cofnęła unieważnienie przetargu na modernizację linii Chabówka-Zakopane
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 12.12.2017 09:35:56 4 komentarze
KIO cofnęła unieważnienie przetargu na modernizację linii Chabówka-Zakopane

Krajowa Izba Odwoławcza nakazała PKP PLK cofnięcie unieważnienia przetargu i ponowne zbadanie i ocenienie ofert w postępowaniu dotyczącym modernizacji linii kolejowej nr 99 Chabówka-Zakopane wraz z budową łącznicy w Chabówce. Ponownie wybrano ofertę firmy ZUE.

Krajowa Izba Odwoławcza nakazała PKP PLK cofnięcie unieważnienia przetargu i ponowne zbadanie i ocenienie ofert w postępowaniu dotyczącym modernizacji linii kolejowej nr 99 Chabówka-Zakopane wraz z budową łącznicy w Chabówce. Ponownie wybrano ofertę firmy ZUE.

Jak dowiedziała się PAP w KIO, odwołanie złożyła firma pierwotnie wybrana w przetargu - ZUE SA z Krakowa, która za 406 mln zł brutto miała zrealizować inwestycję.

Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK poinformowała PAP, że po orzeczeniu Izby zamawiający ponownie zbadał i ocenił trzy oferty złożone w przetargu. Za najkorzystniejszą ponownie uznano propozycję firmy ZUE. Według niej umowa z wykonawcą powinna zostać podpisana na początku przyszłego roku.

Na początku października tego roku PKP PLK poinformowały o rozstrzygnięciu przetargu na wykonawcę projektu dotyczącego modernizacji linii kolejowej nr 99 Chabówka-Zakopane wraz z budową łącznicy w Chabówce. Zadanie miała zrealizować firma ZUE SA za 406 mln zł brutto w 42 miesiące od daty podpisania umowy.

Przetarg ten został jednak unieważniony z powodu ujawnienia przez zamawiającego w toku postępowania przetargowego omyłki rachunkowej (błędu w obliczeniu punktacji), dotyczącej ceny. Według PLK przy prawidłowym policzeniu oferta ZUE SA nie powinna być uznana za najkorzystniejszą.

Jak szacuje PKP PLK, dzięki tej modernizacji czas przejazdu pociągów między Chabówką i Zakopanem skróci się o ok. 30 minut. Zakres prac obejmuje m.in. kompleksową wymianę ponad 44 km torów oraz przebudowę 107 obiektów inżynieryjnych, w tym 18 mostów i pięciu wiaduktów kolejowych. Zmodernizowane mają zostać urządzenia sterowania, a także 62 przejazdy kolejowo-drogowe.

Jednym z ważniejszych elementów przedsięwzięcia ma być zaprojektowanie i wybudowanie łącznicy kolejowej w Chabówce, dzięki której pociągi nie będą musiały zmieniać kierunku jazdy. Takie rozwiązanie - łącznie z innymi realizowanymi projektami - skróci podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego o ok. 1 godz. 15 min. Obecnie trwa ona ok. 3,5 godz.

W ramach zadania ma powstać też nowy, dodatkowy przystanek w Chabówce oraz przebudowane perony na 12 stacjach i przystankach. Inwestycja na odcinku Chabówka-Zakopane (linia nr 99), zrealizowana ma zostać w ramach większego projektu dotyczącego modernizacji całej trasy z Krakowa do Zakopanego o wartości 950 mln zł.

W czerwcu tego roku uruchomiono przebudowany łącznik kolejowy w Suchej Beskidzkiej, dzięki któremu czas przejazdu pociągów na linii Kraków-Zakopane skrócił się o 15 minut. Kolejny kwadrans podróżni zyskali od niedzieli po zakończeniu budowy łącznicy między stacjami Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZUE
PKP PLK
Chabówka
Zakopane
  • G.kolejarz – 12.12.2017

    Trzeba dążyć do tego by na wiosnę ruszyły prace w terenie.To wstyd aby tak długo to trwało. Wiadomo ,że urzedasom nie zależy na jak najszybszym podjęciu prac tylko na napychaniu sobie kieszeni za pozorną pracę.

  • łączniczy – 12.12.2017

    PLK wybrała też ofertę ZUE na budowę łącznicy Czarnca - Włoszczowa Płn.

  • ł. – 12.12.2017

    https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=bestOfferDetails&demandIdentity=218480¬iceIdentity=10214&expired=0

  • kolejFAN – 14.12.2017

    I bardzo dobrze! Są ważniejsze rzeczy do zrobienia na polskich szlakach kolejowych.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.