TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kierunki eksportowe Newagu: Włochy i Europa środkowo-wschodnia
InfoRail.pl - Opublikowano: 30.05.2020 12:45:51
Kierunki eksportowe Newagu: Włochy i Europa środkowo-wschodnia

Kierunki eksportowe Newagu pozostają w zasadzie niezmienione. Spółka idzie obraną drogą i chce konsekwentnie realizować przyjęte już jakiś czas temu założenia. Takie wnioski można wyciągnąć z opublikowanego właśnie raportu za rok 2019.

Kierunki eksportowe Newagu pozostają w zasadzie niezmienione. Spółka idzie obraną drogą i chce konsekwentnie realizować przyjęte już jakiś czas temu założenia. Takie wnioski można wyciągnąć z opublikowanego właśnie raportu za rok 2019.  

Włochy

Spółka zamierza poszerzać swoją obecność na włoskim rynku. Złożony został także wniosek o wydanie zezwolenia. Po otrzymaniu zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dla EZT IMPULS 2 na włoskiej sieci kolejowej NEWAG dysponuje pojazdem w konfiguracji najczęściej kupowanej we Włoszech przez regiony i przewoźników prywatnych.

W 2019 podpisano drugą umowę wykonawczą z przewoźnikiem Ferrovie del Sud Est na dostawę kolejnych 6 pojazdów wraz z opcją zamówienia kolejnych 4 pojazdów.

Stale monitorowany jest rynek wąskotorowych spalinowych zespołów trakcyjnych (950 mm), gdzie NEWAG może zaoferować pojazd Vulcano.

Producent bierze udział w postępowaniu prowadzonym przez Region Sycylii. Z uwagi na trwającą 5 lat procedurę odwoławczoskargową, postępowanie o udzielenia zamówienia publicznego prowadzonego przez Region Sycylii na dostawę 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych nadal pozostaje nierozstrzygnięte – Spółka wciąż oczekuje na decyzję Zamawiającego.

Czechy

NEWAG bierze także udział w postępowaniu na dostawę do 60 spalinowych zespołów trakcyjnych do Czech, gdzie po wprowadzeniu zmian w dokumentacji postępowania, Zamawiający ponownie zaprosił do złożenia ofert wstępnych.

Lokomotywy także na eksport

Plany rozwoju sprzedaży NEWAG-u na rynkach zagranicznych zakładają intensyfikację działań w zakresie sprzedaży elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych oraz lokomotyw elektrycznych, a także poszerzenie współpracy z partnerami zagranicznymi przez wspólny udział w postępowaniach przetargowych w formie konsorcjum. W kręgu zainteresowania w pierwszej kolejności znajdują się rynki europejskie, szczególnie krajów Europy Środkowej. Z myślą o nich w grudniu 2018 podjęto decyzję o rozpoczęciu projektu rozwojowego w zakresie opracowania 6-osiowej dwusystemowej lokomotywy elektrycznej. W roku 2020 rozpocznie się produkcja      prototypu lokomotywy.

Przy czym producent ma świadomość, na co wskazuje w raporcie za 2019 rok, że jego słabą stroną jest ograniczone doświadczenie w realizacji kontraktów eksportowych. Newag podaje również, że jedną z barier rozwoju jest m.in. certyfikacja pojazdów, z którą trzeba mierzyć się przy realizacji zamówień z innych rynków.   


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
eksport
Włochy
Impuls
lokomotywa