TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kiedy wrócą powypadkowe ED250? MI informuje
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.10.2018 10:07:36 1 komentarz
Kiedy wrócą powypadkowe ED250? MI informuje

Ministerstwo infrastruktury podało informacje na temat powrotu do ruchu dwóch uszkodzonych w wypadkach składów ED250. Nie są zbyt optymistyczne.

Ministerstwo infrastruktury podało informacje na temat powrotu do ruchu dwóch uszkodzonych w wypadkach składów ED250. Nie są zbyt optymistyczne.

W związku z poważnymi kolizjami, z ruchu zostały wycofane łącznie dwa pociągi ED250 (Pendolino) PKP Intercity. Jak poinformował wiceminister Andrzej Bittel w przypadku pojazdu ED250-002, uszkodzonego w Ozimku, konkretna data przywrócenia do eksploatacji nie jest jeszcze znana. Najbardziej uszkodzony człon pojazdu oczekuje na przetransportowanie do fabryki ALSTOM FERROVIARIA SAVIGLIANO (Włochy) w celu jego naprawy. Aktualnie PKP Intercity wraz z ALSTOM KONSTAL CHORZÓW są na ukończeniu negocjacji finalnej treści umowy. Przewoźnik oczekuje również na sfinalizowanie i przekazanie przez ALSTOM KONSTAL CHORZÓW nowej oferty na naprawę całego pojazdu ED250-002. Dotychczas przedstawiona oferta nie obejmowała naprawy umożliwiającej przywrócenie pojazdu do eksploatacji.

Jak dodał Bittel mając na uwadze poważne uszkodzenia, jak w przypadku pojazdu ED250-002 uszkodzonego w Ozimku, proces wyznaczenia technologii naprawy i przedstawienia oferty nie był wyjątkowo długi. W przypadku zniszczeń o podobnej skali (wypadek pojazdu Pendolino przewoźnika Ceské Dráhy w miejscowości Studénka) czas od zdarzenia do wysłania pojazdu do naprawy również wyniósł ponad rok. Wynika to przede wszystkim z faktu, że wykonawca naprawy musi przeprowadzić szczegółowe analizy proponowanych metod naprawczych uwzględniając fakt, że na koniec bierze pełną odpowiedzialność za skład przywrócony do ruchu z zachowaniem wszystkich wymogów bezpieczeństwa – stwierdził Bittel.

Na naprawę pojazdu ED250-003, uszkodzonego w Nowym Dworze Mazowieckim, w sierpniu br. została podpisana umowa z ALSTOM KONSTAL CHORZÓW i jest on w trakcie naprawy. Zgodnie z treścią umowy naprawa musi zakończyć się najpóźniej w czerwcu 2019 r., jednak termin zakończenia naprawy i przywrócenia pojazdu do eksploatacji może być krótszy. W przypadku tego pojazdu również konieczne były liczne uzgodnienia z wykonawcą naprawy, a na czas tych uzgodnień wpłynęły również m.in. wypadki innych pojazdów serii ED250 zaistniałe w międzyczasie oraz trwające planowe czynności utrzymaniowe poziomu P4.1 – poinformował wiceminister infrastruktury.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Pendolino
PKP Intercity
Alstom
  • Michał R. Kowalski – 15.10.2018

    Człony czołowe są różne choćby z tego powodu że 1 i 2kl. Czy w obydwu wypadkach zostały uszkodzone te same człony?

  • Edi666 – 15.10.2018

    A wcześniej zapowiadali, że oba wrócą do eksploatacji do końca tego roku

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.