TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kędzierzyn-Koźle wyremontuje parowóz
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.04.2018 10:52:54
Parowóz Ty2 zdjęcie ilustracyjne (źródło: Wikipedia/Piotrus, lic. CC BY-SA 3.0)

Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle ogłosił przetarg na wykonanie remontu i konserwację zabytkowego parowozu Ty-2 o nr fabrycznym 2118.

Urząd Miasta Kędzierzyn-Koźle ogłosił przetarg na wykonanie remontu i konserwację zabytkowego parowozu Ty-2 o nr fabrycznym 2118.

Lokomotywa obecnie znajduje się na terenie bocznicy Kopalni Piasku "Kotlarnia". Docelowo ma stanąć przy ul. Traugutta. Prace powinny zostać wykonane w ciągu 120 dni, a oferty można składać do 30 kwietnia 2018 roku.

Kryteria wyboru to: cena – 90% oraz termin wykonania usługi – 10%.

Parowóz jest zarejestrowany w ewidencji zabytków woj. opolskiego i podlega ochronie. Zakres prac do wykonania:

1) oczyszczenie z brudu i odpadów przestrzeni zamkniętych i wnęk, w tym: skrzyni węglowej, skrzyni wodnej, skrzyni sprzęgowej, paleniska, schowków oraz dymnicy;

2) demontaż otuliny i wymiana blach osłonowych kotła;

3) naprawa lub wymiana pozostałych częściowo skorodowanych elementów z blach;

4) usunięcie starych powłok malarskich ze wszystkich elementów metalowych parowozu i tendra;

5) zabezpieczenie elementów metalowych farbami podkładowymi;

6) wykonanie powłok malarskich zewnętrznych farbami epoksydowymi;

7) uzupełnienie brakujących szyb w oknach i drzwiach budki maszynisty;

8) uzupełnienie brakujących oznakowań (orzeł, seria i numer), osłon puszek elektrycznych oraz przeszkleń reflektorów;

9) wymiana brezentowej opończy pomiędzy parowozem a tendrem;

10) naprawa zamków drzwi budki maszynisty.

Prace mają na celu poprawę wizualną parowozu wraz z tendrem, w celu eksponowania maszyny w przestrzeni publicznej. Nie przewiduje się przywrócenia sprawności głównych zespołów urządzeń napędowych, kotła wraz z jego armaturą oraz silników.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
parowóz
Ty2
Kędzierzyn-Koźle
  • Michał Grossmann – 17.04.2018

    Przy takich pracach to nie lepiej zrobić naprawę główną i dac do ruchu?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.