TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Karkonosze zmieniły trasę, bo miały niską frekwencję
InfoRail.pl - Opublikowano: 18.06.2018 17:06:32 4 komentarze
Karkonosze zmieniły trasę, bo miały niską frekwencję

Pociąg TLK "Karkonosze" w relacji Lublin – Jelenia Góra, kursujący w rozkładzie jazdy 2013/2014 i 2014/2015, z uwagi na niskie zainteresowanie pasażerów podróżujących z Lublina do Jeleniej Góry, skierowany został na inną trasę – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.

Pociąg TLK "Karkonosze" w relacji Lublin – Jelenia Góra, kursujący w rozkładzie jazdy 2013/2014 i 2014/2015, z uwagi na niskie zainteresowanie pasażerów podróżujących z Lublina do Jeleniej Góry, skierowany został na inną trasę – poinformował wiceminister Andrzej Bittel.

I podał, że statystyki przewozowe z tego okresu dowodzą, że z 1 pociągu w ww. relacji ze stacji położonych na lubelskim odcinku linii kolejowej nr 7 do Jeleniej Góry korzystało w szczytowym momencie średnio 8 pasażerów na pociąg. Frekwencja na takim poziomie nie uzasadniała dalszego utrzymania kursowania omawianego pociągu w tej relacji.

W obecnym rozkładzie jazdy przewoźnik PKP Intercity, w związku z całodobowym, dwutorowym zamknięciem linii kolejowej nr 7 nie uruchamia bezpośrednich pociągów łączących Dolny Śląsk z Lubelszczyzną. Po zakończeniu prac ww. linii przewoźnik planuje uruchomienie 3 par pociągów relacji Lublin – Wrocław przez Katowice i 2 par pociągów przez Warszawę. Zakłada się skomunikowane pociągów na stacji Wrocław Główny z innymi pociągami jadącymi do Jeleniej Góry. Obecnie przewoźnik nie dysponuje rezerwą taborową pozwalającą na wydłużenie kursowania ww. pociągów do stacji Jelenia Góra.

W sprawie wydłużenia dziennego pociągu z Lublina do Wrocławia o odcinek do Jeleniej Góry informuję, że z uwagi na obiegowanie składów nie jest to obecnie możliwe. Takie rozwiązanie skutkowałoby koniecznością zaangażowania dwóch dodatkowych składów wagonowych i wiązałoby się z odwołaniem innego pociągu na bardziej obleganej trasie. Z punktu widzenia rachunku ekonomicznego przedsiębiorstwa takie rozwiązanie jest nieuzasadnione.

W kwestii założeń dotyczących rocznego rozkładu jazdy edycji 2018/2019 Bittel podał, że oferta przewozowa dla stacji Jelenia Góra kształtuje się na poziomie zbliżonym do obecnie obowiązującego rozkładu jazdy. W rozkładzie jazdy edycji 2018/2019 planuje się uruchomienie połączeń m. in. do Warszawy, Świnoujścia, Przemyśla, Białegostoku/Ełku, Bydgoszczy, a w sezonie wakacyjnym także do Kołobrzegu. Zakłada się, że połączenia z Jeleniej Góry do Warszawy przez Wrocław zapewnią pociągi EIP 6104, EIC 6150 "Śnieżka" oraz pociąg IC 6170/6150 "Słowacki" relacji Szklarska Poręba Górna/Jelenia Góra – Warszawa – Białystok/Ełk i nocny pociąg IC 61191 "Karkonosze" relacji Szklarska Poręba Górna – Białystok przez Warszawę. Ponadto pociąg IC 66100 "Barnim" zapewni bezpośrednie połączenie do Świnoujścia przez Wrocław, Poznań, a pociąg IC 63100 "Chełmoński" kursować będzie w relacji Jelenia Góra – Przemyśl Gł. przez Katowice. Dodatkowo zaplanowano kursowanie pociągów sezonowych m. in. TLK 65170 "Łebsko" Jelenia Góra – Kołobrzeg przez Szczecin oraz pociągu TLK 66110 "Halny" relacji Jelenia Góra – Bydgoszcz.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
TLK
PKP Intercity
Jelenia Góra
Lublin
  • Sebbastian Pioro – 18.06.2018

    Pkp to jedna wielka porazka... Nie dalej jak wczoraj mialem nieprzyjemność korzystac z uslug PKP... Wracalem z Krakowa do Warszawy. Planowo pociąg mial miec odjazd 19:21... Ale juz po przyjsciu śmialem sie ze pendolino juz na starcie mialo 21 minut opóżnienia bo zamoiast 18:45 wystartowal 19:06 z Krakowa... Po cjhwili padl komunikat, ze mój pociag b3dzie opóżniony 17 minut, po kilkau minutach podano 25 minut , po kolejnych 10 minutach podano 33, a nastepnie doszlo juz do 40 minut... Pkp podstawilo na stacje kolejny sklad do Warszawy na 20:00 - z info uzyskanych od druzyny konduktorskiej - moglismy kechac, choc bez miejscówek... Skorzystalismy z tej opcji jako nieliczni... Naszego pociagu nie bylo w chwili odjazdu o 20:02 z Krakowa... Na dworcu wschodnim z ciekawosci spojrzalem na tablicę - opóźnienie si3galo 70 minut... PKP to jakas karykatura firmy, na której juz nie ma jak polegac, a juz na pewno nie ma c liczyc na punktualność... Ps. Dwa tygodnie temu jechalem pendolino do Wrocka... Pomimo, iz ruszył o czasie - do stacji docelowej dojechal kwadrans opóźniony... PKP dzis to zenada...

  • kolejFAN – 19.06.2018

    ŁEBSKO Jelenia Góra-Kołobrzeg? a nie można po prostu zostawić tak jak jest, Wrocław-Łeba? czemu mają służyć te wszystkie co pół/co roczne przetasowania tras pociągów? chaosowi? czy stworzenie w miarę stałej siatki połączeń i nazw do nich to jest coś niemożliwego do osiągnięcia? przykład- Biebrza : jechała z Gdyni przez Ełk do Rzeszowa, od czerwca skrócona do Krakowa Płaszowa nie wiedzieć czemu. Czy naprawdę u nas IC chce wszystko obsłużyć jakimiś wielorelacyjnymi dziwolągami gnerującymi ciągłe opóźnienia? Kraków-Łeba/Hel/Świnoujście/Ustka/Kołobrzeg/Szklarska Poręba > czy taki łamaniec jest docelowym modelem pociągów dalekobieżnych?

  • Adam Kieryluk – 19.06.2018

    Krótkowzroczność Ministerstwa mnie przeraża. Po pierwsze, mało kto w jakimkolwiek pociągu pokonuje PEŁNĄ trasę od punktu pierwszego do ostatniego, po drugie - dziwi mnie to, że przewoźnik zapomniał, że istnieje coś takiego jak relacja pośrednia, dzięki której mamy mieszane potoki, np. Wałbrzych - Katowice, Jaworzyna Śląska - Dęblin, Jelenia Góra - Nałęczów, itp. Po trzecie - jak pasażerów ma przybywać, skoro CO ROKU poszczególne pociągi pojawiają się i znikają, destabilizując tym samym ofertę przewozów. A pieprzenie o frekwencji to zwyczajna kpina - w przypadku "Karkonoszy" z RJ 2014/15, Opolskie i GOP zapełniały przyzwoicie ten pociąg. Szkoda, że nie widzą, jaką porażkę zafundowali teraz, kierując na to połączenie Darta totalnie niefrekwencyjną trasą.

  • AdamTyczynski – 19.06.2018

    Przedłużenie TLK "Łebsko" do Jeleniej Góry to bardzo dobry pomysł. Miejmy nadzieję, że frekwencja w nim wzrośnie, bo obecnie różnie z nią bywa. Poza sezonem wakacyjnym właściwie pociąg wozi powietrze, przynajmniej na odcinku Poznań - Wrocław. Wiele razy jechałem i widziałem. Natomiast puszczenie pociągu w relacji morze - góry i góry - morze będzie strzałem w dziesiątkę. Należałoby również przedłużyć większość pendolin jeżdżących obecnie do Wrocławia aż do Jeleniej Góry (niektóre do Szklarskiej Poręby w sezonie), gdyż obecnie mają najgorsze obłożenie w kraju. Dobrym pomysłem jest również pociąg do Świnoujścia i Przemyśla z Jeleniej Góry. Jednak ten pierwszy powinien jechać tradycyjną trasą przez Węgliniec i Zieloną Górę, a drugi przez Wałbrzych, Kłodzko i Nysę. Natomiast "Karkonosze" powinny jeździć dalej na Darcie, ale starą trasą przez Wałbrzych i do Szklarskiej Poręby. Obecna trasa naokoło przez lasy to kompletna porażka.

  • empek – 20.06.2018

    Zgadzam się z poprzednikiem. Na dobrą sprawę należałoby przedłużyć wszystkie pociągi PKP IC kończące bieg we Wrocławiu dalej w głąb Dolnego Śląska (Jelenia Góra, Szklarska Poręba, Wałbrzych, Kłodzko), a te których nie da się przedłużyć - zlikwidować. Wrocław generuje coraz mniejszą frekwencję (na co z pewnością wpływa oddanie do użytku dróg expresowych i autostrad, np. S8 do Warszawy, S5 do Poznania, A4 do Krakowa itd.) i duża konkurencja ze strony tańszych busów. Natomiast notuje się coraz większą frekwencję z miast Dolnego Śląska z powodu remontu linii kolejowych i co za tym idzie - znacznego podniesienia prędkości (przede wszystkim na linii nr 274). Ponadto należy odtworzyć korytarze na Śląsk po linii podsudeckiej (przez południową Opolszczyznę) oraz z Jeleniej Góry na północ przez Lubuskie i tamtędy skierować część składów, a przez Wrocław zostawić tylko niezbędne minimum.

  • lucyzucker – 20.06.2018

    Napiszcie lepiej o pociągach do Drezna, na które na Dolnym Śląsku idzie olbrzymia kasa na wynajem jednostek od Niemców, a które wożą powietrze. Cytuję artykuł na stronie Radia Wrocław:"Reaktywacja połączenia sukcesem? Koleje Dolnośląskie podsumowały pierwszy kwartał funkcjonowania połączeń transgranicznych Z Wrocławia do Drezna w związku z reaktywacją przejścia granicznego Zgorzelec – Görlitz. Przewoźnik jest zadowolony z osiągniętych wyników, ale liczby nie powalają.Średnio miesięcznie granicę pociągami Kolei Dolnośląskich przekracza ponad 2700 podróżnych. Pasażerowie najczęściej kupują bilety na całą trasę z Wrocławia do Drezna. Co ciekawe, liczba podróżnych przekraczających granicę nie jest jednak taka sama w obu kierunkach. Zdecydowanie więcej osób podróżuje w stronę Görlitz. Każdeg dnia granicę na Nysie Łużyckiej przekracza 18 składów. I choć spółka jest zadowolona z osiąganych wyników, liczba podróżnych w każdym ze składów nie jest wielka. 2700 osób miesięcznie oznacza ok. 90 pasażerów dziennie, co z kolei przekłada się na statystycznie...pięciu podróżnych w każdym z pociągów."http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/52219/Wroclaw-Drezno-z-sukcesem

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.