TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Kampania 2018: Kandydatka PiS na prezydenta Wrocławia chce budować szybką kolej
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 12.09.2018 12:18:55 5 komentarzy
Kampania 2018: Kandydatka PiS na prezydenta Wrocławia chce budować szybką kolej

Uruchomienie szybkiej kolei miejskiej we Wrocławiu - zapowiada kandydatka Zjednoczonej Prawicy na prezydenta miasta posłanka Mirosława Stachowiak-Różecka (PiS).

Uruchomienie szybkiej kolei miejskiej we Wrocławiu - zapowiada kandydatka Zjednoczonej Prawicy na prezydenta miasta posłanka Mirosława Stachowiak-Różecka (PiS). "Przy dobrej współpracy samorządu z rządem pierwsze linie mogą być gotowe już za kilkanaście miesięcy – podkreśliła.

We wtorek na konferencji prasowej Stachowiak-Różecka wspólnie z radnym miejskim PiS Marcinem Krzyżanowskim zaprezentowali koncepcję utworzenia szybkiej kolei miejskiej we Wrocławiu.

Projekt wymaga w kilku miejscach, gdzie już są tory, budowy czwartego toru kolejowego - m.in. na tzw. estakadzie grabiszyńskiej w centrum miasta i na tzw. obwodnicy towarowej na południu Wrocławia oraz trzeciego i czwartego toru na wylotach z miasta w stronę północno-wschodnią i północno-zachodnią.

"Tam jest już gotowa infrastruktura kolejowa. Trzeba tam tylko dołożyć po jednym torze. Przy dobrej współpracy samorządu z rządem już za kilkanaście miesięcy mogłyby zostać uruchomione pierwsze linie. A premier Mateusz Morawiecki na sobotniej konwencji taką współpracę zapowiedział, jak i wsparcie dla budowy szybkiej kolei we Wrocławiu" - powiedziała Stachowiak-Różecka.

Według niej obok istniejących we Wrocławiu przystanków i dworców kolejowych np. Mikołajów, Nadodrze, Psie Pole trzeba będzie wybudować i uruchomić nowe przystanki m.in. Stabłowice, Karłowice Uniwersytet, Osiedle Sobieskiego, Lipa Piotrowska czy na tzw. obwodnicy towarowej m.in. Bardzka, Borowska, Krzyki, Powstańców Śląskich, Racławicka, Hallera, Grabiszyńska.

"Założenie jest takie, by przejazd koleją był zdecydowanie szybszy od dotarcia do celu samochodem. Tylko wtedy będzie miało to sens. W szczycie częstotliwość połączeń powinna być co kilka lub kilkanaście minut" - mówiła Stachowiak-Różecka.

Krzyżanowski podkreślił, że rozbudowa i sens uruchomienia szybkiej kolei wiąże się też ze współpracą samorządu wojewódzkiego, z miejskim oraz z PKP PLK, które przeprowadziłoby tę inwestycję w mieście. "Na liniach szybkiej kolei miejskiej mogłaby np. jeździć należąca do samorządu województwa Kolej Dolnośląska, a dla mieszkańców miasta ceny biletów będą mniejsze, gdyby prezydent Wrocławia dofinansowywałby te przejazdy" - ocenił Krzyżanowski.

Przypomniał, że np. z braku własnej takiej dobrej współpracy marszałka województwa z PKP wyremontowana linia 285 łącząca Wrocław, Kobierzyce, Świdnicę i Sobótkę nie spełnia swej roli.

Start w wyborach prezydenckich we Wrocławiu oprócz Stachowiak-Różeckiej, zapowiedzieli: kandydat Koalicji Obywatelskiej Jacek Sutryk, Jerzy Michalak - kandydat Dolnośląskiego Ruchu Samorządowego, Marta Lempart, liderka Ogólnopolskiego Strajku Kobiet, która wystartuje z komitetu "Wrocław dla wszystkich", Małgorzata Tracz z Partii Zieloni, Katarzyna Obara-Kowalska (Bezpartyjni) i Robert Butwicki, któremu poparcia udzielił Kornel Morawiecki, lider ugrupowania Wolni i Solidarni.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
szybka kolej
  • Komentator – 12.09.2018

    A od kiedy to linia 285 jest wyremontowana? No, chyba że pan Krzyżanowski uznaje 20 km/h za prędkość optymalną dla ruchu aglomeracyjnego.

  • PauloBusiak – 12.09.2018

    Festiwal obietnic trwa: "Trzeba tam tylko dołożyć po jednym torze." W obietnicach przedwyborczych to się wszystko tak łatwo dokłada...

  • lucyzucker – 13.09.2018

    Wrocławskie pasożyty już kombinują jak wyrolować marszałka na swoje zachcianki. Sami spłukali się na głupoty (Wrocław to praktycznie bankrut), to teraz myślą, że marszałek sfinansuje i komunikację miejską. Figę z makiem dostaną, parszywe kłótliwe szczekaczki z mentalnością Karguli.

  • AdamTyczynski – 13.09.2018

    Nie będzie żadnej szybkiej kolei miejskiej we Wrocławiu. Na kolej miejską mogą sobie pozwolić bogate miasta jak Warszawa, Katowice, Poznań, Kraków, Łódź czy Lublin, a nie takie wiochy udające metropolie. Kolejny marszałek już nie będzie taki spolegliwy wobec prezydenta Wrocławia, a wtedy znikną szynobusy z Wojnowa, Świniar i innych Sołtysowic, a wrocławianom zostaną jedynie konne zaprzęgi i darmowe rowery obklejone reklamami, którymi będą wozić ziemniaki, skarpety i rupiecie z szabru na targ na Świebodzkim. Czyli powrót do zabużańskiej rzeczywistości po krótkim śnie o metropolii, gdy przez 4 lata dało się doić Dolny Sląsk.

  • Agnieszka Kras – 13.09.2018

    IKS DE.

  • empek – 14.09.2018

    Z tymi obietnicami prezydentów Wrocławia to tak jak z Zagłobą, który chciał podarować Niderlandy. Najłatwiej się podarowuje nie swoje i kradzione.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.