TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Już w lutym mogły być Elfy2. Będą kilkunastoletnie ezt-y
InfoRail.pl - Opublikowano: 24.12.2019 12:45:48
SKM Warszawa sprzedała 14WE. Teraz wrócą?

Wszystko wskazuje na to, że przetarg rozpisany przez SKM Warszawa na dzierżawę dwóch trzyczłonowych jednostek może doprowadzić do powrotu składów 14WE, które niegdyś w aglomeracji warszawskiej już jeździły.

Wszystko wskazuje na to, że przetarg rozpisany przez SKM Warszawa na dzierżawę dwóch trzyczłonowych jednostek może doprowadzić do powrotu składów 14WE, które niegdyś w aglomeracji warszawskiej już jeździły.

Jak wiadomo były to pierwsze składy, które nabył przewoźnik. Po kilkunastu latach podjęta została decyzja o wycofaniu i sprzedaży większej części z nich. Przypomnijmy.

Poprzednie władze SKM Warszawa doszły do wniosku, że pojazdy zostaną sprzedane dlatego, że technologicznie są stare. Trasy, które obsługuje SKM wymagają pojazdów szybszych. Jak tłumaczyła w rozmowie z InfoRail.pl ówczesna Prezes SKM Krystyna Pękała to 120 km/h, a prędkość 14WE to tylko 110 km/h. Na trasie np. do Legionowa nie sprawdzały się. Poprzedni Zarząd SKM Warszawa, po przeprowadzeniu szeregu analiz technicznych i ekonomicznych, podjął decyzję o sprzedaży 14WE.

A teraz prawdopodobnie wrócą. Mimo że przewoźnik w tym czasie mógłby mieć już nawet trzy nowe Elfy2. Jak powiedział Maciej Grześkowiak, szef PR w PESIE, do lutego 2020 roku, a więc do wyjazdu na tory wydzierżawionych jednostek, bydgoski producent byłby w stanie dostarczyć pierwsze nowoczesne składy. Tymczasem na tory wyjadą najprawdopodobniej pociągi, które jeszcze nie tak dawno uznano za przestarzałe i wolne. Tym bardziej decyzja SKM Warszawa o zerwaniu umowy z PESĄ jest … dyskusyjna i zastanawiająca.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
SKM Warszawa
tabor
przetarg
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.