Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Już 100 milionów osób skorzystało z internetowego systemu e-IC PKP Intercity

inforail
13.02.2020 08:45
0 Komentarzy

Już 100 milionówpasażerów PKP Intercity skorzystało z internetowego systemu zakupu biletów e-IC– poinformował przewoźnik. System, sukcesywnie rozbudowywany o kolejnefunkcjonalności, cieszy się dużym zainteresowaniem podróżnych. W 2019 r. spółkasprzedała tą drogą aż 44% wszystkich biletów.

Od 2005 roku już 100 mln pasażerów wybrało zakup biletów PKPIntercity przez system e-IC. Tylko 2019 roku pasażerowie nabyli tą drogą ponad14,5 mln biletów. Internetową sprzedaż szczególnie upodobali sobie studenci,którzy stanowili aż 26% ubiegłorocznych użytkowników e-IC. Po skorzystaniu zsystemu w podróż z PKP Intercity ruszyło wówczas ich niemal 4,5 mln. W 2019roku największą popularnością wśród użytkowników systemu cieszyły się podróżemiędzy Warszawą a Krakowem oraz Warszawą a Trójmiastem. Obecny rok zaczął sięrównie udanie. Tylko w styczniu zakup biletów przez internetowy serwis PKPIntercity wybrało ponad 1,3 mln pasażerów przewoźnika.

Popularność kolei wPolsce bezustannie rośnie. Najlepszy od blisko 20 lat wynik, ponad 335 mln pasażerów,którzy w 2019 roku wybrali podróż pociągiem, niezbicie tego dowodzi. Polskakolej śmiało sięga po nowoczesne rozwiązania. Dynamicznie rosnąca popularnośćinternetowego systemu sprzedaży e-IC, oferowanego przez PKP Intercity, świadczyo tym, że przewoźnik stosuje rozwiązania, które odpowiadają potrzebompodróżnych – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w MinisterstwieInfrastruktury.

System e-IC umożliwia pasażerom kupno biletów na połączeniakrajowe oraz wybrane połączenia międzynarodowe realizowane przez PKP Intercity.Podróżni mogą dokonać zakupu bez rejestracji lub zakładając konto, co jestułatwieniem dla osób regularnie podróżujących koleją. Pasażerowie mogą nabyć tądrogą bilety w wygodny sposób, zaznaczając przysługującą im zniżkę, wybierającrodzaj miejsca, które ich interesuje, a także zakupić bilety na dodatkowy bagażczy przewóz psa. Internetowy system sprzedaży oferuje również możliwośćwygodnego zwrotu biletu bez wychodzenia z domu. Przewoźnik obserwuje stalerosnące zainteresowanie sprzedażą w kanałach zdalnych – za ich pośrednictwemsprzedaje już 47% biletów, a system e-IC odpowiada za ponad 90% tychtransakcji.

To m.in. zasługa kolejnych wprowadzanych udogodnień ifunkcjonalności.

Cieszymy się, żeinternetowy system sprzedaży spotyka się z rosnącym zainteresowaniem pasażerów.To wygodne rozwiązanie znacznie poprawia komfort podróży, która zaczyna się jużna etapie kupna biletu. Za cel na przyszłość stawiamy sobie wprowadzanie kolejnychrozwiązań odpowiadających na potrzeby pasażerów, również w kwestiiwykorzystywanych technologii – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKPIntercity.

Prostszy zakup wielubiletów

Jeszcze łatwiejsze kupno biletów PKP Intercity przezinternet umożliwiło wprowadzenie w maju 2019 r. funkcji koszyka zakupowego. Tafunkcjonalność umożliwia zakup wielu biletów w czasie jednej sesji zakupowej.Po dodaniu biletu, użytkownik może skorzystać z opcji „Dodaj kolejny bilet” lubprzejść do podsumowania, a na realizację zamówienia ma 15 minut, z możliwościąopłacenia wszystkich biletów w ramach jednej transakcji. Co istotne, koszykzakupowy pozwala łączyć różne typy biletów: zarówno jednorazowe, jak iokresowe. W ramach koszykach można wybrać również bilet powrotny czy pobraćrezerwację miejsca do biletu okresowego.

Wybierz swoje miejsce

Pod koniec listopada 2019 r. PKP Intercity udostępniłopasażerom kupującym bilety online kolejną funkcjonalność. Pasażerowieelektrycznych zespołów trakcyjnych Pendolino, Flirt³ i PesaDART zyskalimożliwość łatwego wyboru miejsc na mapie członu pociągu, w którym planująpodróż. Graficzna prezentacja miejsc pojawia się po wyborze konkretnegopołączenia oraz wskazaniu liczby pasażerów i ewentualnych ulg imprzysługujących, a także określeniu, czy pasażer potrzebuje skorzystać z miejscspecjalnych, takich jak np. dla osób z niepełnosprawnościami, w przedzialerodzinnym czy dla osób z rowerem. Przy kupnie biletu wystarczy kliknąć guzik”Wybierz miejsce ze schematu”. Wówczas pasażer może sprawdzić układ miejsc wdanej części pociągu i zdecydować, czy chce siedzieć przy oknie, przykorytarzu, czy też wybrać miejsce bliżej toalety czy sekcji bagażowej. Obecniez opcji wyboru miejsca siedzącego korzysta średnio 40% osób nabywających onlinebilety na przejazd pojazdami Flirt³ oraz PesaDART, a także średnio 60%pasażerów wybierających przejazd Pendolino.

Z dowodem wsmartfonie

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, którzy corazczęściej posługują się biletami w formie elektronicznej i chętnie korzystają ztechnologicznych nowości, PKP Intercity wprowadziło honorowanie w swoichpociągach aplikacji mObywatel. Bezpłatna publiczna aplikacja oferuje usługęmTożsamość, która w niektórych przypadkach pozwala zastąpić dokument zezdjęciem. Aplikacja korzysta z aktualnych danych tożsamości, które znajdują sięw rejestrach państwowych: imienia i nazwiska, numeru PESEL, daty urodzenia,zdjęcia użytkownika, numeru dowodu osobistego, terminu jego ważności orazinformacji o tym, kto wydał dowód osobisty. Dane te można w każdej chwiliwyświetlić na ekranie smartfona – dzięki temu podczas kontroli biletówpracownik drużyny konduktorskiej może sprawdzić, czy imię i nazwisko są zgodnez tymi na bilecie. Funkcjonalność w aplikacji mObywatel jest także uznawana przyodbiorze przesyłek konduktorskich i bagażu z przechowalni.


Komentarze