TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jutro (29 września) prezentacja SM48-043 w historycznych barwach
InfoRail.pl - Opublikowano: 28.09.2018 11:40:18
Jutro (29 września) prezentacja SM48-043 w historycznych barwach (foto: PKP CARGO/Artur Chmielewski)

Lokomotywa SM48-043 będzie jeździć we flocie PKP CARGO w historycznych barwach. Odnowiony pojazd zostanie zaprezentowany 29 września br. na terenie Zakładu Napraw Taboru PKP CARGOTABOR w Czerwieńsku

Lokomotywa SM48-043 będzie jeździć we flocie PKP CARGO w historycznych barwach. Odnowiony pojazd zostanie zaprezentowany 29 września br. na terenie Zakładu Napraw Taboru PKP CARGOTABOR w Czerwieńsku koło Zielonej Góry.

Jak podają PKP CARGO lokomotywa przeszła w Czerwieńsku naprawę na poziomie P4 i ta okoliczność została wykorzystana także do przywrócenia jej historycznych barw (zielono-pomarańczowa malatura była wykorzystywana jeszcze w latach 90.). Prezentacja lokomotywy odbędzie się jutro (29 września), w godz. 11.00-14.00 na terenie zakładu w Czerwieńsku, a potem pojazd trafi do obsługi Centrum Logistycznego w Małaszewiczach.

Dbając o przeszłość, patrzymy w przyszłość – podkreśla Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A. Modernizacja taboru ma przede wszystkim służyć podnoszeniu naszych zdolności przewozowych, ale jeśli tylko jest taka możliwość, to decydujemy się na przywracanie lokomotywom historycznych barw. W ten sposób dbamy o polskie dziedzictwo kolejowe – wyjaśnia prezes Warsewicz.

SM48-043 to pojazd spalinowy, który jest przeznaczony do prac manewrowych. Został wyprodukowany w 1977 roku w ZSRR, w Briańsku, przez Briański Zakład Maszynowy (Brianskij Maszynostroitielnyj Zawod). Do pracy na PKP lokomotywa trafiła 16 września 1977 r. do byłej lokomotywowni w Małaszewiczach z przeznaczeniem do obsługi rejonów przeładunkowych na granicy ze Związkiem Sowieckim, a obecnie z Białorusią, a to dlatego, że SM48-043 jest przystosowana do pracy na szerokich torach (1524 mm). Posiada moc 1200 KM i układ osi CoCo. PKP zakupiły ponad 300 lokomotyw tej serii, które w sowieckim kodzie miały oznaczenie TEM2, a w Polsce – SM48. W okresie dotychczasowej eksploatacji lokomotywa przeszła cztery naprawy rewizyjne i dwie główne oraz ostatnią naprawę na poziomie P4 w Zakładzie w Czerwieńsku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
lokomotywa
SM48
Czerwińsk
PKP CARGO
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.