Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jutro (29 września) prezentacja SM48-043 w historycznych barwach

inforail
28.09.2018 09:40
0 Komentarzy

Lokomotywa SM48-043będzie jeździć we flocie PKP CARGO w historycznych barwach. Odnowiony pojazdzostanie zaprezentowany 29 września br. na terenie Zakładu Napraw Taboru PKPCARGOTABOR w Czerwieńsku koło Zielonej Góry.

Jak podają PKP CARGO lokomotywa przeszła w Czerwieńskunaprawę na poziomie P4 i ta okoliczność została wykorzystana także doprzywrócenia jej historycznych barw (zielono-pomarańczowa malatura byławykorzystywana jeszcze w latach 90.). Prezentacja lokomotywy odbędzie się jutro(29 września), w godz. 11.00-14.00 na terenie zakładu w Czerwieńsku, a potempojazd trafi do obsługi Centrum Logistycznego w Małaszewiczach.

Dbając o przeszłość,patrzymy w przyszłość – podkreśla Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A. Modernizacja taboru ma przede wszystkimsłużyć podnoszeniu naszych zdolności przewozowych, ale jeśli tylko jest takamożliwość, to decydujemy się na przywracanie lokomotywom historycznych barw. Wten sposób dbamy o polskie dziedzictwo kolejowe – wyjaśnia prezesWarsewicz.

SM48-043 to pojazd spalinowy, który jest przeznaczony doprac manewrowych. Został wyprodukowany w 1977 roku w ZSRR, w Briańsku, przezBriański Zakład Maszynowy (Brianskij Maszynostroitielnyj Zawod). Do pracy naPKP lokomotywa trafiła 16 września 1977 r. do byłej lokomotywowni w Małaszewiczach z przeznaczeniem do obsługirejonów przeładunkowych na granicy ze Związkiem Sowieckim, a obecnie zBiałorusią, a to dlatego, że SM48-043 jest przystosowana do pracy na szerokichtorach (1524 mm). Posiada moc 1200 KM i układ osi CoCo. PKP zakupiły ponad 300lokomotyw tej serii, które w sowieckim kodzie miały oznaczenie TEM2, a w Polsce– SM48. W okresie dotychczasowej eksploatacji lokomotywa przeszła czterynaprawy rewizyjne i dwie główne oraz ostatnią naprawę na poziomie P4 wZakładzie w Czerwieńsku.


Komentarze