TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jeszcze więcej nowoczesnych wagonów w PKP Intercity
- Opublikowano: 14.11.2018 08:00:39 2 komentarze
Jeszcze więcej nowoczesnych wagonów w PKP Intercity (foto: PKP IC)

Pasażerowie pociągów PKP Intercity będą mogli skorzystać z jeszcze większej liczby komfortowych wagonów.

Pasażerowie pociągów PKP Intercity będą mogli skorzystać z jeszcze większej liczby komfortowych wagonów.

Do przewoźnika trafi 245 unowocześnionych pojazdów. PKP Intercity rozszerzyło trzy umowy na modernizację 163 wagonów podpisane w tym roku z PESA Bydgoszcz, zamawiając modernizację kolejnych 82 pojazdów. Wartość całego zamówienia to ponad miliard złotych. Jest ono elementem największego w historii PKP Intercity programu inwestycyjnego wartego 7 miliardów złotych.

Zmodernizowane wagony będą wyposażone w klimatyzację, wygodne fotele, gniazdka elektryczne oraz bezprzewodowy internet. Modernizacja wagonów obejmie również monitoring, wzmacniacze sygnału GSM/LTE oraz toalety z zamkniętym układem. Z myślą o komforcie podróży pojazdy zostaną wyciszone. Numery foteli zostaną oznaczone alfabetem Braille`a. Unowocześnione wagony będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Nowością wśród modernizowanych wagonów będą pojazdy COMBI, których będzie łącznie 60. Będą to wielofunkcyjne, przedziałowe wagony o podwyższonym standardzie, z wydzielonymi przedziałami rodzinnymi oraz przedziałem dla osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózku. Wagony wyposażone będą także w miejsca do przewozu rowerów i będzie można też skorzystać w nich z maszyny vendingowej.

Odnowione składy będą wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce, m.in. na trasach:

• Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – (Białystok),

• Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – (Białystok),

• Kraków/Lublin – Katowice – Wrocław – Zielona Góra – Szczecin – (Świnoujście),

• Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/ (Gorzów Wlkp.),

• Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wlkp./Zielona Góra.

Po skorzystaniu z prawa opcji łączna wartość planowanych inwestycji wynosi prawie 1,03 mld zł brutto i obejmuje 245 wagonów. Zgodnie z zawartymi umowami, producent zobowiązany jest do realizacji zamówienia w okresie 30 miesięcy od podpisania umów.

Realizowane przez nas inwestycje w ramach wartej 7 mld zł strategii taborowej mają na celu zapewnienie pasażerom coraz wyższego komfortu podróżowania. Rozszerzenie tych trzech umów oznacza, że nasi pasażerowie będą mogli skorzystać z aż 245 dodatkowych nowoczesnych i komfortowych wagonów. To ogromna liczba. Wagony będą mogły obsłużyć nawet kilkadziesiąt pociągów w całej Polsce – przekonuje Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.

Modernizacja wagonów realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020 dla projektów "Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A." oraz projektu "Przyspieszamy komfortowo – unowocześnianie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.". PKP Intercity podpisało umowy na realizację tych projektów z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) kolejno w kwietniu 2018 roku i w czerwcu 2018 roku. Pozyskane środki w kwocie 654 mln zł są elementem największego programu inwestycyjnego w historii spółki "PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji", którego celem jest m.in. zakup i modernizacja taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Na zakup nowych wagonów i lokomotyw oraz modernizację taboru już posiadanego, a także na stacje postojowe PKP Intercity przeznaczy do 2023 roku około 7 mld zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
wagon
  • przemas22223 – 14.11.2018

    Wagony wagonami, a lokomotywy gdzie?

  • DarekP – 14.11.2018

    Intercity dawkuje nam te radosne informacje, co jakiś czas, bo nic nowego się w zakresie przetargów nie dzieje. Po podpisaniu 2 umów z CUPT było jasne, jak 2 x 2 = 4, że opcje zarówno w FPS, jak i Pesie zostaną wykorzystane. Co więcej, prezes Intercity już jakiś czas temu stwierdził, że że do zaplanowanej liczby nowych wagonów brakuje 104, co jednoznacznie sugeruje, że opcja w przetargu na dostawę nowych wagonów z FPS również zostanie wykorzystana. W zakresie lokomotyw sprawa jest nieco trudniejsza, na razie mamy zamówione 20 Gryffinów, z opcją na kolejne 10 szt. Przetarg na modernizację 20 EU07A nie wypalił, podobnie jak na modernizację 13 SU42. Ale plany zakupowe i modernizacyjne nadal w strategii są (118 nowych i blisko 200 zmodernizowanych).

  • Michał Piwowarczyk – 14.11.2018

    Umowa z PESĄ... napewno będą opóźnienia 😂

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.