TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jest wykonawca modernizacji odcinka Chabówka - Zakopane
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 06.10.2017 09:35:36 7 komentarzy
Jest wykonawca modernizacji odcinka Chabówka - Zakopane

PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na modernizację linii kolejowej nr 99 Chabówka - Zakopane wraz z budową łącznicy w Chabówce. Zadanie zrealizuje firma ZUE SA z Krakowa za 406 mln zł brutto.

PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na modernizację linii kolejowej nr 99 Chabówka - Zakopane wraz z budową łącznicy w Chabówce. Zadanie zrealizuje firma ZUE SA z Krakowa za 406 mln zł brutto. Termin realizacji inwestycji to 42 miesiące od daty podpisania umowy.

Jak szacuje PKP PLK, po zakończeniu modernizacji czas przejazdu pociągów między Chabówką i Zakopanem skróci się o ok. 30 minut.

Inwestycja będzie realizowana w trybie "projektuj i buduj" i finansowana ze środków budżetowych.

Zakres prac obejmuje m.in. kompleksową wymianę ponad 44 km torów oraz przebudowę 107 obiektów inżynieryjnych, w tym 18 mostów i pięciu wiaduktów kolejowych. Zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania, a także 62 przejazdy kolejowo-drogowe. Przy 23 z nich zostaną zamontowane dodatkowe urządzenia zabezpieczające.

Jednym z ważniejszych elementów przedsięwzięcia będzie zaprojektowanie i wybudowanie łącznicy kolejowej w Chabówce, dzięki której pociągi nie będą musiały zmieniać kierunku jazdy. Takie rozwiązanie - łącznie z innymi realizowanymi projektami - skróci podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego o ok. 1 godz. 15 min. Obecnie trwa ona ok. 3,5 godz.

W ramach zadania powstanie też nowy, dodatkowy przystanek w Chabówce. Przebudowane będą perony na 12 stacjach i przystankach: Raba Wyżna, Sieniawa, Lasek, Szaflary, Biały Dunajec, Nowy Targ, Poronin, Zakopane, Chabówka, Rokiciny Podhalańskie, Pyzówka, Szaflary Wieś. Przebudowa kładki dla pieszych w Nowym Targu zapewni wygodniejsze i bezpieczniejsze dojście do pociągów.

Inwestycja na odcinku Chabówka - Zakopane (linia nr 99), realizowana jest w ramach większego projektu dotyczącego modernizacji całej trasy z Krakowa do Zakopanego o wartości 950 mln zł.

W czerwcu tego roku uruchomiono przebudowany łącznik kolejowy w Suchej Beskidzkiej, dzięki któremu czas przejazdu pociągów na linii Kraków - Zakopane skrócił się o 15 minut. Kolejny kwadrans podróżni zyskają pod koniec tego roku, po zakończeniu budowy łącznicy między stacjami Kraków Zabłocie i Kraków Krzemionki.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Chabówka
Zakopane
PKP PLK
ZUE
  • Misiek Krk – 06.10.2017

    Najlepsze jest to że łącznica na Zabłoci jest gotowa ale nie opłaca się zmieniać rozkładu jazdy na trzy miesiące.

  • Misiek Krk – 06.10.2017

    * Zabłociu oczywiście.

  • JaceK – 06.10.2017

    Nie jest gotowa, gotowe są tory, ale cała towarzysząca reszta - wraz z dwoma przystankami - Kraków Zabłocie i Kraków Podgórze nie.

  • G.kolejarz – 06.10.2017

    No to chłopcy z PLK -do roboty.Pieniądze już są. Teraz potrzebne chęci. Ciekawe czy oni to opanują w 24 miesiące. Ale cuda się zdarzają.

  • mruk – 07.10.2017

    42 miesiące

  • j – 07.10.2017

    Te inwestycje na obecnym ciągu udowadniają, że budowa linii PP jest nie tylko ekonomicznie, ale także technicznie nieuzasadniona. Przy uruchomieniu wszystkich planowanych łącznic i wymianie nawierzchni torowej czas przejazdu nie będzie o wiele dłuższy niż w przypadku PP.

  • aqq – 09.10.2017

    "czas przejazdu pociągów między Chabówką i Zakopanem skróci się o ok. 30 minutFiu, fiu, to będzie jak TGV. @j: PP nie jest tylko dla wożenia ludzi do Zakopca (jak to się wielu wydaje), ale przede wszystkim dla relacji do Sącza, całej doliny Popradu i dla ruchu tranzytowego na Słowację (w tym towarówki!). Ponadto, komplementarnie z PP powinna być odbudowana linia z Nowego Targu do Suchej Hory.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.