TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jest odwołanie do KIO w sprawie informacji z otwarcia ofert TŚ
InfoTram.pl - Opublikowano: 05.10.2017 11:05:37 8 komentarzy
Jest odwołanie do KIO w sprawie informacji z otwarcia ofert TŚ (foto: UM Poznań)

We wrześniu Tramwaje Śląskie opublikowały informację z otwarcia ofert w przetargu na dostawę 10 jednoczłonowych wagonów. Dziś wiemy, że rozstrzygnięcie opóźni się, bo jeden z oferentów złożył odwołanie do KIO.

We wrześniu Tramwaje Śląskie opublikowały informację z otwarcia ofert w przetargu na dostawę 10 jednoczłonowych wagonów. Dziś wiemy, że rozstrzygnięcie opóźni się, bo jeden z oferentów złożył odwołanie do KIO.

Przypomnijmy, że w przetargu wpłynęły dwie oferty: Modertransu i Fabryki Pojazdów Szynowych. Oferta Modertrans jest tańsza. Cena zaproponowana przez producenta to 35.301.000,00 zł brutto. Długość niskiej podłogi 30,4%. Oferent nie zaproponował dodatkowych strumieni drzwi dla pasażera ponad wymagane minimum.

Cegielski natomiast oferuje pojazdy z 61,98% niskiej podłogi i 2 dodatkowymi strumieniami drzwi dla pasażera. Oferta jest jednak droższa. Cena zaproponowana przez firmę to 45.006.930,00 zł brutto.

Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (zamówienie podstawowe + prawo opcji): 39.050.000,00 zł netto; 48.031.500,00 zł brutto, w tym dla zamówienia podstawowego 26.550.000,00 zł netto, 32.656.500,00 zł brutto.

Tymczasem FPS łożyły odwołanie do KIO. Jak informują Tramwaje Śląskie chodzi o opublikowaną informację dotyczącą szczegółów ofert złożonych przez dostawców. Zdaniem Cegielskiego jest ona nieprecyzyjna, ponieważ zawiera informacje o dwóch dodatkowych strumieniach drzwi, podczas gdy w przypadku tramwajów dwukierunkowych ta liczba jest dwukrotnie większa. Czekamy zatem na stanowisko KIO, do tematu będziemy wracać.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Śląskie. FPS
Modertrans
przetarg
  • anw – 05.10.2017

    To cudo na fotografii to Puma z włodarzem Poznania za sterami?

  • jatal – 05.10.2017

    Grają na unieważnienie przetargu z powodu błędów niemożliwych do poprawienia.Nie bez podstaw i nie bez szansy.

  • zibi – 05.10.2017

    Pytam po co były konsultacje, wszystko wskazuje iż wykonawca w pierwszym podejściu nie zostanie wybrany.Jaśkowiak będąc w Pumie miał zamiar doprowadzić do połączenia biznesu FPS i MT ale wody i ognia nie da się pogodzić.FPS to Skarb Państwa a MT to Skarb dosłownie Miasta Poznania .Ciekawe do jakiego skarbu przypiszą firmę znad Brdy.Wracając do Jaśkowiaka to doskonały biznesmen bokser odnosi same sukcesy jako prezydent mając wielu wrogów w partii rządzącej doskonalę umie znaleźć sposób znając doskonale prawo na wszelakie kontrole,ale działa zgodnie z prawem.

  • ciekawski – 07.10.2017

    Zastanawia mnie co FPS jeszcze ma do gadania w tym przetargu? Dawno powinni z niego wylecieć za brak wymaganego doświadczenia w wyprodukowaniu i dostarczeniu tramwajów.

  • GOPOWIEC – 07.10.2017

    Modetrans ma teraz silną konkurencję. Cegielski ma spore doświadczenie w budowie tramwajów dla Warszawy i prototypową Pumę, więc nie można pisać, że brak mu doświadczenia. Wcale nie jest przesądzone, że w tym przetargu wygra Modetrans.

  • lol – 07.10.2017

    Jeśli wyprodukowanie pojedynczej serii kilkunastu pojazdów dla Warszawy można nazwać sporym doświadczenie, to ja jestem Putinem...

  • ciekawski – 08.10.2017

    Zacznijmy od tego, że SIWZ wymaga wyprodukowania i dostarczenia minimum 5 sztuk fabrycznie nowych wagonów tramwajowych o udziale niskiej podłogi min. 20% w okresie ostatnich 3 lat. Czyli pojazdy dla Warszawy się nie liczą, bo raz są wysokopodłogowe, a dwa dostarczane były 10 lat temu. W przeciągu ostatnich 3 lat FPS nie dostarczył żadnych tramwajów więc w tym momencie zapis ten eliminuje ich na starcie.

  • pyrlander – 08.10.2017

    @GOPOWIEC - FPS żadnego doświadczenia już nie ma, a prototypowa Puma od co najmniej sześciu lat 'kwitnie' w zakamarkach hali produkcyjnej nie uruchomiona po poważnej awarii systemu sterowania. Tramwaje dla Warszawy, czyli tzw. hipolity, to były wysokopodłogowe wariacje na temat 105N.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!