TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jest decyzja: Autobusy za pociągi w czasie remontu na E20
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 13.01.2017 23:08:35 2 komentarze
Jest decyzja: Autobusy za pociągi w czasie remontu na E20

Autobusowa komunikacja zastępcza ma pomóc Wielkopolanom w przemieszczaniu się po regionie podczas modernizacji trasy kolejowej E-20 na odcinku Warszawa ? Poznań między Swarzędzem a Sochaczewem.

Autobusowa komunikacja zastępcza ma pomóc Wielkopolanom w przemieszczaniu się po regionie podczas modernizacji trasy kolejowej E-20 na odcinku Warszawa ? Poznań między Swarzędzem a Sochaczewem. Modernizacja zacznie się w połowie roku, potrwa dwa lata.

Projekt "Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa - Poznań - pozostałe roboty, odcinek Sochaczew ? Swarzędz" ma kosztować ok. 2,6 mld zł, jest współfinansowany przez Unię Europejską. E-20 to linia kolejowa o znaczeniu międzynarodowym i jeden z najważniejszych szlaków w województwie wielkopolskim. W czasie prowadzonych pracy pociągi dalekobieżne pojadą objazdami. Autobusowa komunikacja zastępcza wprowadzona zostanie z myślą o obecnych pasażerach pociągów regionalnych.

PKP Polskie Linie Kolejowe podjęły decyzję o całkowitym zamknięciu modernizowanych odcinków w trakcie prowadzonych prac, co ma przyczynić się do szybszego ich ukończenia w porównaniu z częściowym, jednotorowym zamknięciem. Według planów, pomiędzy czerwcem 2017 a lipcem 2018 r. dwutorowe zamknięcie będzie na 60 km odcinku Podstolice ? Konin. Następnie, do czerwca 2019 r., najcięższe prace obejmą 40 km odcinek Konin ? Barłogi. Na pozostałych odcinkach prace będą prowadzone przy zamknięciach jednotorowych. Wicemarszałek wielkopolski Wojciech Jankowiak zapewnił w piątek na konferencji prasowej, że dotychczasowi pasażerowie pociągów regionalnych, w trakcie trwania modernizacji, nie zostaną pozostawieni sami sobie. Gotowe są plany wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej między miejscowościami położonymi przy remontowanej trasie.

"Będziemy organizowali autobusową komunikację zastępczą, aby uniknąć sytuacji, gdzie w wyniku prowadzenia tej ważnej i potrzebnej inwestycji, mieszkańcy Wielkopolski będą mieli utrudniony dojazd do pracy i szkoły, czy w ogóle możliwość przemieszania się na tym obszarze. Jesteśmy gotowi do uruchomienia komunikacji zastępczej właściwie w każdej chwili" ? powiedział Jankowiak.

Obecnie kolejowy transport regionalny na tej linii wykonują Koleje Wielkopolskie. Spółka uruchamia 23 pary pociągów na dobę, przewożąc w tym czasie ponad 7 tys. pasażerów. Dla tej liczby podróżnych zostanie zapewniony transport zastępczy. Przejazdy będą się odbywały na podstawie biletu kolejowego.

"Planujemy połączenia bezpośrednie m.in. na trasie Konin-Poznań, Słupca?Poznań, Strzałkowo?Poznań, ale również planujemy takie połączenia, które będą komunikowały wszystkie stacje pośrednie. Autobusy będą zatrzymywały się we wszystkich tych miejscowościach, na których obecnie zatrzymują się pociągi" ? powiedział Jankowiak.

Wicemarszałek przyznał, że czas przejazdu autobusem będzie dłuższy niż obecna komunikacja kolejowa. Jankowiak podkreślił, że w związku ze zmniejszonymi działaniami przewozowymi Kolei Wielkopolskich, nie przewiduje się cięć w zatrudnieniu w spółce.

Według zapowiedzi PKP PLK, po przeprowadzonej modernizacji, pociągi na trasie Warszawa ? Poznań będą jeździły szybciej niż obecnie, dwukrotnie zwiększą się też możliwości linii.

Efektami prac będą nowoczesne perony dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych, nowe wiadukty i zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe. Dobre podróże zagwarantuje ponadto nowa sieć trakcyjna i wzmocniony system zasilania, oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KKA
Wielkopolska
Koleje Wielkopolskie
  • Henryk – 14.01.2017

    Dwa lata głupiego remontu ,a pociągi pojada z ta sama predkoscia do 160km/godz. Polska logika Unia ta głupotę powinna wybić durnym decydentom

  • Rafel – 15.01.2017

    Prawda bezpieczeństwo na przejazdach, nowsza trakcja, perony itp i szlak dostosowany min na 200km/h +ERTMS bo jedno bez drugiego nie działa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.