TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jest decyzja: Autobusy za pociągi w czasie remontu na E20
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 13.01.2017 23:08:35 2 komentarze
Jest decyzja: Autobusy za pociągi w czasie remontu na E20

Autobusowa komunikacja zastępcza ma pomóc Wielkopolanom w przemieszczaniu się po regionie podczas modernizacji trasy kolejowej E-20 na odcinku Warszawa ? Poznań między Swarzędzem a Sochaczewem.

Autobusowa komunikacja zastępcza ma pomóc Wielkopolanom w przemieszczaniu się po regionie podczas modernizacji trasy kolejowej E-20 na odcinku Warszawa ? Poznań między Swarzędzem a Sochaczewem. Modernizacja zacznie się w połowie roku, potrwa dwa lata.

Projekt "Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa - Poznań - pozostałe roboty, odcinek Sochaczew ? Swarzędz" ma kosztować ok. 2,6 mld zł, jest współfinansowany przez Unię Europejską. E-20 to linia kolejowa o znaczeniu międzynarodowym i jeden z najważniejszych szlaków w województwie wielkopolskim. W czasie prowadzonych pracy pociągi dalekobieżne pojadą objazdami. Autobusowa komunikacja zastępcza wprowadzona zostanie z myślą o obecnych pasażerach pociągów regionalnych.

PKP Polskie Linie Kolejowe podjęły decyzję o całkowitym zamknięciu modernizowanych odcinków w trakcie prowadzonych prac, co ma przyczynić się do szybszego ich ukończenia w porównaniu z częściowym, jednotorowym zamknięciem. Według planów, pomiędzy czerwcem 2017 a lipcem 2018 r. dwutorowe zamknięcie będzie na 60 km odcinku Podstolice ? Konin. Następnie, do czerwca 2019 r., najcięższe prace obejmą 40 km odcinek Konin ? Barłogi. Na pozostałych odcinkach prace będą prowadzone przy zamknięciach jednotorowych. Wicemarszałek wielkopolski Wojciech Jankowiak zapewnił w piątek na konferencji prasowej, że dotychczasowi pasażerowie pociągów regionalnych, w trakcie trwania modernizacji, nie zostaną pozostawieni sami sobie. Gotowe są plany wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej między miejscowościami położonymi przy remontowanej trasie.

"Będziemy organizowali autobusową komunikację zastępczą, aby uniknąć sytuacji, gdzie w wyniku prowadzenia tej ważnej i potrzebnej inwestycji, mieszkańcy Wielkopolski będą mieli utrudniony dojazd do pracy i szkoły, czy w ogóle możliwość przemieszania się na tym obszarze. Jesteśmy gotowi do uruchomienia komunikacji zastępczej właściwie w każdej chwili" ? powiedział Jankowiak.

Obecnie kolejowy transport regionalny na tej linii wykonują Koleje Wielkopolskie. Spółka uruchamia 23 pary pociągów na dobę, przewożąc w tym czasie ponad 7 tys. pasażerów. Dla tej liczby podróżnych zostanie zapewniony transport zastępczy. Przejazdy będą się odbywały na podstawie biletu kolejowego.

"Planujemy połączenia bezpośrednie m.in. na trasie Konin-Poznań, Słupca?Poznań, Strzałkowo?Poznań, ale również planujemy takie połączenia, które będą komunikowały wszystkie stacje pośrednie. Autobusy będą zatrzymywały się we wszystkich tych miejscowościach, na których obecnie zatrzymują się pociągi" ? powiedział Jankowiak.

Wicemarszałek przyznał, że czas przejazdu autobusem będzie dłuższy niż obecna komunikacja kolejowa. Jankowiak podkreślił, że w związku ze zmniejszonymi działaniami przewozowymi Kolei Wielkopolskich, nie przewiduje się cięć w zatrudnieniu w spółce.

Według zapowiedzi PKP PLK, po przeprowadzonej modernizacji, pociągi na trasie Warszawa ? Poznań będą jeździły szybciej niż obecnie, dwukrotnie zwiększą się też możliwości linii.

Efektami prac będą nowoczesne perony dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych, nowe wiadukty i zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe. Dobre podróże zagwarantuje ponadto nowa sieć trakcyjna i wzmocniony system zasilania, oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KKA
Wielkopolska
Koleje Wielkopolskie
  • Henryk – 14.01.2017

    Dwa lata głupiego remontu ,a pociągi pojada z ta sama predkoscia do 160km/godz. Polska logika Unia ta głupotę powinna wybić durnym decydentom

  • Rafel – 15.01.2017

    Prawda bezpieczeństwo na przejazdach, nowsza trakcja, perony itp i szlak dostosowany min na 200km/h +ERTMS bo jedno bez drugiego nie działa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!