Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Janusz Malinowski Prezesem ŁKA

inforail
30.06.2017 11:33
0 Komentarzy

Rada NadzorczaŁódzkiej Kolei Aglomeracyjnej powołała w dniu 30 czerwca br. JanuszaMalinowskiego, dotychczasowego Członka Zarządu, na stanowisko Prezesa Spółki.Andrzej Wasilewski, któremu zakończyła się kadencja objął funkcję CzłonkaZarządu.

Jak poinformowała Marta Markowska, Rzecznik Prasowy ŁKA, AndrzejWasilewski pełnił funkcję Prezesa Zarządu od marca 2013 roku. Z powodzeniemprzygotował Spółkę do rozpoczęcia działalności przewozowej w czerwcu 2014 roku.Nadzorował dostawę pojazdów i budowę zaplecza technicznego ŁKA. Odpowiadał zakwestie techniczno- eksploatacyjne, informatyczne oraz bezpieczeństwo i jakośćprzewozów. Dzięki jego staraniom Spółka jest w pełni dostosowana do potrzebosób niepełnosprawnych i o ograniczonej mobilności. W okresie sprawowanejkadencji Spółka otrzymała wiele prestiżowych nagród m.in. Nagrodę Specjalną im.inż. Józefa Nowkuńskiego, Lokomotywę roku kolejowego 2015 w kategorii Nowiprzewoźnicy, Polską Nagrodę Innowacyjności 2015. Od 1 lipca obejmie stanowiskoCzłonka Zarządu.

Janusz Malinowski – od 2015 roku był Członkiem ZarząduŁódzkiej Kolei Aglomeracyjnej odpowiedzialnym m.in za politykę handlową iinwestycje rozwojowe, w tym w szczególności taborowe spółki. Nadzorujerealizację kontraktu na dostawę czternastu pojazdów Impuls II firmy Newag S.A.oraz związany z tym projekt rozwoju siatki połączeń przewoźnika.

W 2016r. wdrożył weekendowe połączenia ŁKA Łódź-Warszawaoparte na jednym bilecie kolejowym i komunikacji miejskiej w Łodzi i Warszawie.Współautor udanej integracji biletowej i informacji pasażerskiej ŁKA i miastaŁódź.

Od 2015 roku Spółka zwiększyła liczbę pasażerów o ponad 120%przy wzroście pracy eksploatacyjnej o 60%.

Od 2011 do 2014 Janusz Malinowski był Członkiem Zarządu iPrezesem PKP Intercity. Przygotowywał i w dużej części wdrażał największeinwestycje taborowe PKP o wartości ponad 5,5 mld złotych, min. zakup pociągówPendolino, Flirt, DART, zakup 45 nowych wagonów, modernizację ponad 200wagonów, modernizację lokomotyw spalinowych. Przejął od PKP S.A., PrzewozówRegionalnych i PESA Bydgoszcz udziały będącej w upadłości spółki Remtrak iskutecznie wdrożył plan naprawczy pozwalający obecnie realizować remonty wagonów.Wdrożył również największy program naprawczy wagonów i lokomotyw. Malinowskiodpowiadał także za udaną i chwaloną obsługę przez PKP Intercity Euro 2012, naktórą miało wpływ m.in. zabezpieczenie ponad 1750 sprawnych wagonów.

Absolwent Politechniki Radomskiej na wydziale transportu iPolitechniki Warszawskiej z zakresu zarządzania w transporcie kolejowym. Zbranżą kolejową związany od blisko 30 lat. Pierwsze doświadczenie zdobywał wlokomotywowni Iława w północnym DOKP, a następnie, jako starszy technolog wzespole technologów lokomotywowni Warszawa Odolany. W naczelnym zarządzietaboru dyrekcji PKP realizował wdrożenia nowych projektów technologicznych,miedzy innymi: urządzeń do wykrywania stanów awaryjnych na trasie pociągów,diagnostyki nacisków lokomotyw i wagonów oraz wdrażania pierwszego na PKPsymulatora lokomotywy EP-09. Od 2002 roku w PKP S.A. w biurze eksploatacji orazinwestycji PKP S.A. gdzie odpowiadał między innymi za prace nad pojazdamidwudrogowymi i studiami wykonalności na modernizację linii kolejowych.

W PKP S.A. odpowiedzialny był za nowe projekty taborowerealizowane przez Grupę PKP od 2005 roku, projekty taborowe dla spółki PrzewozyRegionalne (SPOT), lokomotyw EU-44 Husarz i pociągów zespołowych dla PKPIntercity. Od 2005 roku Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Linia HutniczaSzerokotorowa. W trakcie jego kadencji spółka, między innymi zwiększyłaprzychody z 208 mln złotych do 306 mln złotych.

Prywatnie interesuje się historią Polski i piłką nożną.Żonaty, ma jedną córkę.


Komentarze