TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jancura: Koronawirus otworzył rynek używanych wagonów
InfoRail.pl - Opublikowano: 21.05.2020 10:45:10
Jancura: Koronawirus otworzył rynek używanych wagonów

Jednym z ograniczeń rozwoju czeskiego przewoźnika RegioJet zawsze była i jest dostępność wystarczającej liczby wagonów, a tym samym pojemność w pociągach i oferta miejsc dla pasażerów, które mogłaby wprowadzona na rynek – twierdzi jego szef Radim Jančura.

Jednym z ograniczeń rozwoju czeskiego przewoźnika RegioJet zawsze była i jest dostępność wystarczającej liczby wagonów, a tym samym pojemność w pociągach i oferta miejsc dla pasażerów,  które mogłaby wprowadzona na rynek – twierdzi jego szef Radim Jančura.

Wagony do obsługi ruchu dalekobieżnego w Europie nie były dostępne na rynku w poprzednich latach. Ze względu na nowe standardy TSI nowe wagony nie są jeszcze produkowane. Pierwsze spełniające normy TSI będą produkowane dla Kolei Czeskich w cenie 2 mln EUR za pojazd.

Jak podaje Jančura dwóch mniejszych prywatnych przewoźników z Niemiec zaoferowało RegioJet wagony na sprzedaż. Na bieżąco są również dostarczane wagony odkupione od Deutsche Bahn. Wagony te są nowoczesne i mogą kursować z prędkością 200 km/h, są z klimatyzacją i zamkniętą toaletą. Taki wagon można kupić za około 150 tys. EUR, czyli 7,5% wartości nowego wagonu. Jednocześnie ich stan techniczny i wewnętrzny odpowiada właściwej modernizacji, która została na nich wykonana.

Zakup wagonów powoduje największy wzrost dla RegioJet. Szef przewoźnika ocenia, że Covid 19 wywarł pozytywny wpływ na rynek taboru. Zakup dodatkowych wagonów pozwoli RegioJet zastąpić pociągi na trasach, na których dzisiaj z powodzeniem kursują autobusy. Wraz z przybyciem pociągów (i zamiast autobusów) liczba pasażerów będzie rosła.

RegioJet prawdopodobnie wykorzysta ostatnio zakupione wagony sypialne już w sezonie letnim na "moście kolejowym" dla wczasowiczów na trasie Praga - Rijeka / Split, aby wpisać się w ogromne zapotrzebowania na wycieczki nad Morze Adriatyckie w czasie, gdy otworzy się tylko kilka krajów. Od grudnia 2020 r. wagony te powinny również zacząć jeździć jako pociągi nocne we współpracy z kolejami ukraińskimi (UZ) z Pragi do polskiej granicy w Przemyślu, gdzie nastąpi szybki transfer do nowoczesnego pociągu UŽ do Lwowa, a następnie na połączenia w całej Ukrainie. Jazda nocnym pociągiem będzie znacznie szybsza, wygodniejsza, a nawet tańsza niż obecnie jazda autobusem – podkreśla Jančura.

Czekamy na otwarcie połączenia z Wiedniem, ponieważ będziemy mogli również uruchomić zapowiedziane i przygotowane połączenie Praga - Wiedeń – Budapeszt – dodaje.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
RegioJet
Czechy
wagon