TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jakie wagony gastronomiczne zostały zdyskwalifikowane przez PKP Intercity?
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.10.2018 13:05:48 1 komentarz
Jakie wagony gastronomiczne zostały zdyskwalifikowane przez PKP Intercity?

W ubiegłym tygodniu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o komisyjnym zdyskwalifikowaniu sześciu wagonów gastronomicznych PKP Intercity.

W ubiegłym tygodniu na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o komisyjnym zdyskwalifikowaniu sześciu wagonów gastronomicznych PKP Intercity.

Temat poruszony w odpowiedzi na interpelację poselską Ryszarda Petru przez wiceministra Andrzeja Bittela wydał się ciekawy, stąd też postanowiliśmy go nieco zgłębić. Niestety PKP Intercity udzieliły na zadane pytania odpowiedzi dość skąpych, w sumie nie ma się co dziwić. Cała rzecz dotyczy, jak się okazało, wagonów modernizowanych całkiem niedawno.

To były wagony modernizowane w latach 2008-2009 z wagonów WR – poinformowała nas rzeczniczka prasowa PKP Intercity Agnieszka Serbeńska. Wagony po modernizacji pojeździły zatem zaledwie kilka lat. Na pytanie o powody owej dyskwalifikacji przedstawicielka przewoźnika odpowiedziała jedynie, że sześć wagonów gastronomicznych zostało wycofanych z dalszej eksplantacji z uwagi na ich stan techniczny i niemożliwość dalszej naprawy.

Przypomnijmy, że wagony zostały wyłączone z eksploatacji w listopadzie 2017 roku na 14 lat przed terminem wynikającym z cyklu utrzymaniowego. Wygląda zatem na to, że nie była to zbyt udana modernizacja. Oby kolejne, a PKP Intercity są w trakcie rozstrzygania przetargu na modernizację 10 wagonów, okazała się lepsza.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
wagon
modernizacja
  • Damian Kazimierczak – 16.10.2018

    Czym się rożni konstrukcja wagonu 113 A od onnego, przecież normy spełnia takie same a więc co za problem zabudować wnętrze na wagon barowo bufetowy. Ciągle opowieści o kosztach remontów tych wagonów co ściema , ktoś uznał że po porostu WARS ze względu na swój monopol dyktował ceny usług które przełożyły się na nierentowność i jakoś trzeba wygasić popyt .

  • DarekP – 16.10.2018

    Tak, czy inaczej, powody mogą być co najmniej dwa - albo niezbyt udana modernizacja, albo słaba konstrukcja wagonów. Po kryzysie spowodowanym nagłym odstawieniem całej serii 113A, mamy kolejny, a poprawę może zapewnić dość drogo wyceniona modernizacja wagonów 145Ab. Oby tylko jakaś niemiła przygoda nie spotkała serii 113Aa.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.