TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jakie przetargi jeszcze w 2018 roku? Newag szacuje
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.05.2018 11:28:39 6 komentarzy
Jakie przetargi jeszcze w 2018 roku? Newag szacuje

W opublikowanym raporcie za I kwartał 2018 roku Newag przedstawił też plany dotyczące przetargów na rynku polskim, którymi producent może być potencjalnie zainteresowany.

W opublikowanym raporcie za I kwartał 2018 roku Newag przedstawił też plany dotyczące przetargów na rynku polskim, którymi producent może być potencjalnie zainteresowany.

I tak możemy spodziewać się zamówień na około 80 ezt-ów i 10 szt-ów. Ponadto do zgarnięcia będą też przetargi wagonowe, zarówno na modernizacje, jak i budowę nowych jednostek, a także na nowe lokomotywy.

Grupa podała, że według swojej najlepszej wiedzy przewiduje w kolejnych kwartałach 2018 roku:

▪ W segmencie elektrycznych zespołów trakcyjnych ogłoszenie 11 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na zakup nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w liczbie około 80 sztuk (uwzględniając prawa opcji) z terminami realizacji rozpoczynającymi się w pierwszym kwartale 2019 roku. Planowane jest ogłoszenie przez PKP Intercity postępowania w nowej formie tzw. partnerstwa innowacyjnego na zaprojektowanie i dostawę nowych EZT o wyższych prędkościach eksploatacyjnych (200-230 km/h). Postępowania przetargowe, które na dzień publikacji niniejszego raportu są w trakcie to: dostawa 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla woj. małopolskiego, dostawa 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla PKP Intercity oraz dostawa 5 pojazdów dla woj. pomorskiego.

▪ W segmencie spalinowych zespołów trakcyjnych Grupa spodziewa się ogłoszenia 3 postępowań na dostawę łącznie 10 spalinowych zespołów trakcyjnych w wersjach dwu- i trzyczłonowej; aktualnie trwa postępowanie przetargowe ogłoszone przez woj. lubuskie na dostawę 2 pojazdów trójczłonowych.

▪ W segmencie wagonów osobowych Grupa spodziewa się ogłoszenia postępowania przetargowego na modernizację prawie 200 wagonów osobowych różnych typów dla PKP Intercity. Zgodnie z ogłoszoną przez przewoźnika strategią taborową przewiduje się także przetargi na dostawę ok. 145 nowych wagonów osobowych w ciągu kilku najbliższych lat. Emitent w tym segmencie będzie analizował wszystkie postępowania i selektywnie przystępował kierując się oczekiwaną możliwą marżą i wielkością wymaganych zasobów do zaangażowania.

▪ W segmencie lokomotyw spalinowych Grupa spodziewa się pozyskać kilka zamówień na modernizację kilku lokomotyw spalinowych SM42, SM48 od przewoźników prywatnych

▪ W segmencie lokomotyw elektrycznych zapowiadane jest postępowanie na dostawę kolejnych nowych lokomotyw elektrycznych dla PKP Intercity. Kontynuowane będą też rozmowy z kilkoma prywatnymi przewoźnikami towarowymi zainteresowanymi zakupem lokomotyw zarówno czteroosiowych i sześcioosiowych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Newag
przetarg
ezt
szt
lokomotywa
  • DarekP – 22.05.2018

    To jeden przetarg już mają dziś w kieszeni. Z tekstu niestety nie wynika, czy dla Intercity przygotują jakąś ofertę.

  • sphinx – 22.05.2018

    @DarekPPewnie jakąś przygotują, ale po nacjonalizacji Pesy państwowa kroplówka pójdzie do Bydgoszczy.Dziwne jest to, że nie złożyli oferty na SZTy w lubuskim.

  • Edi666 – 22.05.2018

    Nacjonalizacji Pesy nie będzie, zamiast tego ogłoszą jej bankructwo.

  • advisor – 22.05.2018

    @Edi666 nie ma takiej opcji, to byłoby polityczne samobójstwo, jeszcze w roku wyborczym. PESA pod zarządem PFR i tak jest de facto spółką państwową finansowaną z podatków całego społeczeństwa; @sphinx to bardzo proste - zbyt mały zysk, musieliby opracować SZT z 3 członami, dla 2 sztuk się zwyczajnie nie opłaca. A co do samego Newagu to rozsądna kalkulacja, pozostaje życzyć powodzenia!

  • Edi666 – 22.05.2018

    @advisor - PFR nie ma kasy na ratowanie Pesy.

  • tommy – 24.05.2018

    @Edi666 skąd ty bierzesz te farmazony

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.