TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jakie nowości w zmodernizowanych wagonach PKP Intercity?
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.01.2018 09:17:35 2 komentarze
Jakie nowości w zmodernizowanych wagonach PKP Intercity?

Jak już informowaliśmy na łamach infoRail.pl PKP Intercity ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy okresowej na poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją 10 wagonów 1 klasy typu 140A/112A oraz przeglądu na poziomie utrzymania P3.

Jak już informowaliśmy na łamach infoRail.pl PKP Intercity ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy okresowej na poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją 10 wagonów 1 klasy typu 140A/112A oraz przeglądu na poziomie utrzymania P3.

Przewoźnik poinformował, że po zakończeniu prac pojazdy wyposażone będą w wygodne fotele, gniazdka, klimatyzację, monitoring, bezprzewodowy internet i wzmacniacze sygnału GSM/LTE oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Numery przedziałów oraz miejsc oznaczone będą alfabetem Braille`a. Wszystkie fotele zostaną wyposażone w indywidualne stoliki oraz oświetlenie. Zwycięzca przetargu będzie miał 13 miesięcy, od momentu podpisania umowy, na przeprowadzenie naprawy P5 wraz z modernizacją. Przegląd P3 będzie musiał się odbyć po 18 miesiącach po modernizacji. Oferty można składać do 13 lutego 2018 roku.

PKP Intercity przypomniały również, że dzięki przeprowadzonym inwestycjom pociągi kursujące po Polsce będą zestawiane w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru. Ponadto około 80 proc. składów pasażerskich będzie wyposażonych w gniazdka elektryczne, około 98 proc. w toalety z zamkniętym systemem, a 94 proc. będzie posiadało klimatyzację. W co najmniej w 77 proc. pociągów uruchamianych przez PKP Intercity znajdzie się bezprzewodowy Internet.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
wagon
modernizacja
  • DarekP – 02.01.2018

    Ale tym razem nie zdecydowano się na wymianę wózków, które nie dość, że hałaśliwe, to jeszcze są dość awaryjne pow wymaganych modernizacjach do wersji "S". To wprawdzie dodatkowy koszt, ale w końcu to wagony 1 klasy, które dzięki zastosowaniu nowych wózków dałyby wyższy komfort podróży i lepszą masę hamującą całego składu, co przekłada się na maksymalną prędkość z jaką może się poruszać (często właśnie 150km/h zamiast 160km/h).

  • G.kolejarz – 02.01.2018

    Te wózki też przydało by się wymienić. Oby te zapowiedzi firmy Intercity stały się faktem

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.