TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jakie manewrówki dla PKP Intercity?
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.10.2018 09:39:25 1 komentarz
Jakie manewrówki dla PKP Intercity?

Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o przetargu, jaki PKP Intercity ogłosiły na zakup 10 lekkich lokomotyw manewrowych. Dziś zaglądamy do SIWZ.

Wczoraj na łamach InfoRail.pl pisaliśmy o przetargu, jaki PKP Intercity ogłosiły na zakup 10 lekkich lokomotyw manewrowych. Dziś zaglądamy do SIWZ.

Podstawowe parametry lokomotywy

1. Szerokość toru: 1435 mm

2. Skrajnia zgodna z UIC 505-1, PN-EN 15273-2:2013-09

3. Ilość osi lokomotywy: 2 lub 3

4. Moc silnika spalinowego lokomotywy: co najmniej 300 kW

5. Maksymalny nacisk osi na tor: 20 t

6. Maksymalna prędkość eksploatacyjna: co najmniej 60 km/h

7. Obsługa: Jednoosobowa

Lokomotywy mają być wyposażone w silniki, spełniające normy STAGE IIIb. Minimalna siła pociągowa została określona na 110kN. Lokomotywy w trakcji podwójnej powinny być zdolne do prowadzenia wagonów pasażerskich o łącznej masie 700 ton na profilu 10 ‰ z prędkością 20 km/h. Samodzielnie powinny prowadzić składy o masie 500 ton na profilu 4 ‰ z prędkością co najmniej 25 km/h.

Kabina maszynisty musi być zaprojektowana w sposób umożliwiający ich obsługę przez jednego maszynistę. Pulpit powinien być ergonomiczny, po prawej stronie pojazdu w kierunku jazdy. Kabina musi być oddzielona od przedziałów maszynowych i szafy elektrycznej oraz zamykana na klucz.

Lokomotywa musi posiadać 2 kanały wylotowe hamowania awaryjnego od urządzeń zabezpieczenia ruchu pociągu tj. jeden dla SHP (samoczynnego hamowania pociągu), CA (czuwaka aktywnego), drugi dla RS (radiostacji).

Wymaga się zabudowy systemu monitoringu wizyjnego składającego się z co najmniej dwóch kamer zewnętrznych, zapewniających obserwację szlaku (znajdujących się w polu pracy wycieraczki) oraz obrazów wyświetlanych na sygnalizatorach z wejściem audio umożliwiającym podłączenie mikrofonu.

Lokomotywy muszą zostać wyposażone w system diagnostyki pokładowej. Do systemu diagnostyki pokładowej muszą być dołączone następujące systemy i układy:

1) układ silników trakcyjnych;

2) obwód zasilania;

3) obwody i aparaty WN;

4) obwody i aparaty sieci 3 fazowej;

5) obwód ładowania baterii;

6) system wentylacyjny;

7) obwody klimatyzacji;

8) przeciwpożarowy;

9) CCTV;

10) pomiar temperatury maźnic;

11) agregat prądotwórczy;

12) obwód hamulca, w tym rejestracja ciśnień w przewodzie głównym hamulca, przewodzie pomocniczym, a także cylindrach hamulcowych.

Wymagania eksploatacyjne są następujące:

Przebieg między przeglądami poziomu 1: nie krótszy niż 28 dni lub nie krótszy niż 1000 km w zależności od tego, które ze zdarzeń nastąpi pierwsze.

Przebieg między przeglądami poziomu 3: nie krótszy niż 2,5 roku.

Najmniejszy średni czas pracy silnika spalinowego między uszkodzeniami powodującymi wyłączenie pociągu z ruchu: nie krótszy niż 3000 motogodzin pracy.

Minimalny okres eksploatacji do naprawy wg 4 poziomu utrzymania: nie wcześniej niż po 6 latach.

Okres eksploatacji lokomotywy: minimum 30 lat.

Przebieg pomiędzy kolejnymi wymianami obręczy lub kół: 500 000 km.

Kolorystyka zewnętrzna zostanie wykonana z użyciem farby chemoutwardzalnej lub wodnej, wraz z lakierem antygrafitti. Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającego trzy warianty wykonania zewnętrznej powłoki lakierniczej. W ramach przygotowania wariantów kolorystyki zewnętrznej pojazdów należy przewidzieć w każdym wariancie umieszczenie wszystkich napisów i oznaczeń zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, oraz logo Zamawiającego.

Współczynnik dostępności wszystkich pojazdów nie może być niższy niż 90%.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
lokomotywa
przetarg
  • Marcin Podbielski – 17.10.2018

    Adolfiki poddać gruntownej modernie niczym kible i będzie git 😉

  • DarekP – 18.10.2018

    Prawe wszystko pasuje pod CZ Loko, pytanie dlaczego prawie?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.