TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

Jakie ezt-y chce PKP Intercity? Nie poznaliśmy szczegółów
InfoRail.pl - Opublikowano: 08.12.2017 09:31:54 9 komentarzy
Jakie ezt-y chce PKP Intercity? Nie poznaliśmy szczegółów

Bardzo liczyliśmy, że z odpowiedzi na interpelację posła Tomasza Kostusia dowiemy się jakie ezt-y planują kupić PKP Intercity. Otwarcie trzeba przyznać, że przeliczyliśmy się.

Bardzo liczyliśmy, że z odpowiedzi na interpelację posła Tomasza Kostusia dowiemy się jakie ezt-y planują kupić PKP Intercity. Otwarcie trzeba przyznać, że przeliczyliśmy się.

Wiceminister Andrzej Bittel odpowiedział bardzo lakonicznie i bez żadnych konkretów. Stwierdził, że przygotowywane przez PKP Intercity postępowanie przetargowe na zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych dotyczy pojazdów umożliwiających poruszanie się z prędkością przynajmniej 160 km/h. Zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie zamówień publicznych zamawiający powinien dołożyć wszelkich starań aby zapewnić równe i konkurencyjne warunki procedowania postępowania przetargowego wszystkim potencjalnym oferentom. W związku z powyższym, do czasu ogłoszenia przetargu, PKP IC nie udostępnia szczegółowych informacji dotyczących specyfikacji pojazdów. Kwestie parametrów technicznych będą stanowiły informację jawną w chwili opublikowania ogłoszenia o rozpoczęciu postępowania. Natomiast informacja o wysokości środków przeznaczonych na realizację zamówienia będzie upubliczniona w trakcie otwarcia ofert.

Tyle w temacie. Przypomnijmy, że informację o zakupie nowych ezt-ów przez PKP Intercity, w krótkim czasie po nieskorzystaniu z opcji na zakup dodatkowych Dartów, podał Prezes PKP SA Krzysztof Mamiński. Jak widać siła przekonywania Prezesa była tak duża, że przewoźnik dostosował się do tej wizji. Potwierdził ją bowiem, na targach kolejowych w Gdańsku, szef PKP Intercity Marek Chraniuk. Podobnie jak wiceminister Bittel nie podał jednak żadnych konkretów. A o te pytał poseł Tomasz Kostuś. Aby poznać szczegóły musimy jednak poczekać do ogłoszenia przetargu….



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP Intercity
ezt
  • emig – 08.12.2017

    dart to mocno nie dopracowane konstrukcyjnie dziecko pesy więc dobrze że będzie nowy przetarg. Pesa powinna wyciągnąć wnioski. Może by teraz Newag wyskoczył z własną konstrukcją z normalnym chowanym sprzegiem jak to miało miejsce w pierwszy ezt bardzo udanym rozwiazaniu

  • gutek – 08.12.2017

    jak kupować to na V=200 inaczej nie ma sensu bo w razie potrzeby zastąpią ETR 610 i żeby to w środku tak nie trzeszczało jak Dart

  • Andrzej – 08.12.2017

    Tak wam powiem, żę ostatnio jechałem Flirtem i rozczarowałem się jego wytłumieniem. Fakt, żę siedziałem na wózku, ale wystarczy, że wjechał na starszy tor i był hałas, żę pogadać się nie dało. Jechałem też kiedyś Dartem do iz Białegostoku do Warszawy, i nie zaobserwowałem takiego zjawiska, możę oczywiście była to kwestia miejsca, gdzie siedziałem. Oczywiście, żę dla oceny całości konstrukcji, nie to jest najważniejsze.

  • G.kolejarz – 09.12.2017

    Oby nie dali się nabić w butelkę Siemensowi albo Stadlerowi .Wepchną im tramwaj co będzie w stanie docignąć do 190 km/h .Oby ktoś mądry podjął decyzję. Na przykladzie Solarisa widać, że w Polsce można robić dobre pojazdy.A zatem pociąg na 250 km/h też się da.

  • kolejFAN – 09.12.2017

    TYLKO railjet, coś od Skody albo piętrusy siemensa! żadnych bubli znad Brdy i żadnych fletów z Mazowsza..

  • Kaszebe – 11.12.2017

    Patrz@Andrzej,ty to masz pecha! Wystarczy że pojazd,tramwaj,pociąg,nie ma loga sepsy to już ma jakieś felery ; )))Wedle pomiarów poziom hałasu w Flircie jest niższy niż w Darcie, czy tobie ktoś płaci za takie wpisy ?

  • Pasażer – 12.12.2017

    W kółko tylko EZT i EZT.... dość już tego badziewia na naszych torach, nawet na nocne połączenia zaczęli to dziadostwo puszczać.EZT są dobre na krótkie trasy, takie jak Warszawa - Łódź, Warszawa - Lublin, Warszawa - Białystok i dla obsługi tych tras składów już wystarczy, jeśli doliczyć 14 ED74 które mają przejść modernizację. Teraz należałoby zakupić większą liczbę nowych wagonów niż te 55 sztuk z FPS no i oczywiście więcej nowych lokomotyw niż owe 20 na które przetarg się niedawno zakończył.

  • emig – 13.12.2017

    @pasażer ? dość marudzenia EZT ezetowi nie równy W Polsce jeszcze nie ma takich ale są na świecie nie gorsze i lepsze od wagonikow

  • nikifor – 15.12.2017

    @Kaszebe a kto tobie płaci za bronienie Stadlera? To już nie można mieć swojej opinii? Mi też się trafił trzeszczący i skrzypiący Flirt i co powiesz mi, że miałem omamy, że to się nie wydarzyło?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.